Sokerirasitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Saimai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tankkasin todella tehokkaasti just 12h ennen rasitusta kun päivällä en ehtinyt syödä kunnolla (lähinnä suklaata). Joo en suosittele! Paastoarvo hieman koholla, muissa arvoissa ei häikkää, eli tuomiona radi. No meen kyllä vielä antamaan uudestaan sen paastoarvon kun häiritsee ja yritän syödä mahd. normisti tällä kertaa. Jos edelleen koholla niin sit ei voi mitään. Mutta jotenkin musta tuntuu että noi syömingit vaikutti.

Mä söin päärynän just ennen alotusta ja pari tuntia sitä ennen lämpimän ruoan.
Mua vissiin tarkotit vaikka kirjotit Mashnu, mulla on suorinta tietä n. 8km mutta pitää tuntia aiemmin lähtee kun bussi kiertää niin paljon ja joudun viel vajaan kilsan tallaamaan (ylämäkeen lääääh)

Ok, eli mahd. normaalia ruokailua ennen rasitusta siis. Se kuulostaakin järkeenkäyvältä. Kiitos neuvoista kaikille kommentoineille!

Mä söin ihan normaalisti edellisenä päivänä, tosin illalla vetäisin kokonaisen pitsan naamatauluun juuri ennen paaston alkua. Meillä oli kans se ohje, että rasitusaamuna saa juoda lasin vettä mutta ei muuta. Ei ollu radia onneks :)

Joo anteeksi, sua Untuva tarkoitin! :D Hiilaripöllyissä näköjään kirjoitin mitä sattuu:rolleyes: Täällä sitä nyt ollaan, hiukka ällöttää, mutta tajuissaan nyt ainakin vielä ollaan! Meilläkin oli ohje olla 12h syömättä, vettä sai juoda vielä 2 lasia, mutta rasituksen aikaan ei enää yhtään tippaa. Onneksi sokerilitkun juomisen jälkeen sai vähän vettä, että sai sen maun pois suusta :)

Ei haittaa ;)
Mäkin selvisin hengissä, yö meni ihan persiilleen, vauva kiukkus kun ei saanu aamupalaa, odotusaulassa oli jo huono olo. No veret saivat ja litku pysy alhaalla, väliajat lojuin sängyllä lukemassa. Huomenna tuloksia (ja viikon päästä sit veri-vasta-ainetulokset toivottavasti).

Mäkin selvisin rasituksesta elossa, hiukan oli hattara olo ensimmäisen odottelutunnin aikana mutta ei mitenkään huono silti. Siinähän se odotusaika meni kännykkää näprätessä ja lehtiä lukiessa, yllättävän nopeasti. Nälkä ei ollut missään vaiheessa vaikka syöminen venyi rasituksen jälkeenkin vielä (en todellakaan kyennyt jäämään syömään labraan tai edes sairaalan aulaan, ne vanhat papat haisee niin pahalle että sen takia meinasi oksu lentää vaikka muuten olo oli mitä loistavin) mutta jano oli melkoinen. Meillä ei saanut juoda yhtään mitään missään vaiheessa, sanottiin että saa hörpätä vettä pienen suullisen aamulla jos on aivan pakko. Ens viikon neuvolassa varmaan saan sit tulokset, en tiedä soitteleeko sieltä joku ennen jos tarvii. Täällä ei vielä ole tuota kanta.fitä käytössä.

Täälläkin oli tänään rasitus, toinen tässä raskaudessa ja arvot oli edelleen hyvät, huh :) Mä soitin heti puoliltapäivin neuvolaan, täällä verikokeet lähtee heti tutkittavaksi, tulokset saa parin tunnin päästä otosta... ei tehny pahaa tämäkään rasitus, vähän oli nälkä rasituksen jälkeen mut siinäpä kaikki.

Nonnih. Rasitusaikaa odotellessa... Ihan hyvillä mielin sitä kyllä odotan. Ihana kun ehtii kerrankin vain olla ja miettiä maailman menoa pari tuntia. :) Nälkä tuskin pahemmin yllättää, kun en normaalistikaan syö aamupalaa.

Almost done; n. 20 min. vielä kolmanteen verikokeeseen. Ei oo ollut paha. Lähinnä meinaa silmät lupata, kun heräsin jo ennen viittä enkä saanut enää sen jälkeen unta. Pahaahan se litku oli, joo, ja jossain kohti vajaan tunnin kohdalla se pyrki hetkellisesti takaisin päin, mutta on tää ehdottomasti sen arvoista, että saa tietää onko kaikki sokeritasapainon osalta kunnossa.

Torstaina rasituskokeelle. Hiukan hirvittää, keskiviikkoaamuna lopetan valvomisen (töissä siis) ja heräilen varmaan klo 15. Kiire tulee syödä aamupala ja joku ruoka ennen ku pitää alkaa paastoomaan. Itse en niin mieti sitä tulosta vaan se litkun juonti tuntuu kamalalta.

Se olis tunnin päästä sokerirasitus...muuten olo hyvä, mutte päätä särkee :-( voi tulla pitkät pari tuntia! Onneks huomenna pääsen hierojalle niin vois ehkä helpottaa nää niskajumit!

Tsemppiä, Knyttet! Toivotaan, että päänsärky helpottaa, kun saat vähän sokeria elimistöön sen litkun myötä.

Porcupine85: Eihän se liuos hyvää ollut, mutta kun nopeasti sen litki, niin meni alas aika kivuttomasti. Meillä ainakin sai myös hörpätä vähän vettä päälle, että sai äitelän maun huuhdottua pois suusta. Itse olin myös jostakin keksinyt, että litkua pitää juoda heti kokeen alussa ja vielä uudestaan 1. tunnin kohdalla, mutta eihän sitä tarvinnutkaan juoda kuin kerran silloin paastoarvoverikokeen perään.

Hengissä selvitty ja päänsärkykin lähes voitettu :) Juoma ei ollut niin pahaa kuin esikoista odottaessa, mutta pirun tylsäähän tuo odottelu labrassa on. Kohta oliskin sitten neuvola ja neuvolalääkäri. Sain kaikki onneks yhdelle päivälle, ettei tartte joka päivä rampata! :)

Aamulla oli sokerirasitus. Not a big deal at all! Söin ihan normaalisti edellisenä iltana eikä tullut ees kova nälkä missään vaiheessa. Ainoo mikä tökki oli se ettei voinut juoda vettä normaalisti eli sitä noin litraa aamulla.
Kylmä vadelmalitku meni alas helposti ja aika kului nopee käsitöitä tehden. Olisin voinut pidempäänkin siinä pehmeällä sohvalla istua kutoen vilttiä :D

Takaisin