Sokerirasitus / raskausajan diabetes

Millä viikoilla noihin sokrurasituksiin pitäis mennä? Olin rv 15 mut puhuivat myös toisesta käynnistä. Nyt kukaan enää maininnut mitään..?
 
Mulle ohjeistettiin neuvolassa menemään mieluiten rv 26-28 (kuitenkin viimeistään rv 30). Sain varattua ajan rv 26+0 :)
 
Meillä suositukset aikalailla samoissa, täällä nyt ollaan 27+1, ei oo paha. :) Nälkä kyllä tulee, onneks enää puoli tuntia, niin syön vähintäänkin norsun!
 
Mä odottelen toista rasitusta viikolle 27 saakka. Huomaan makeita syödessä, että tulee helposti huono olo. Vointi muuten ollut hyvä ja radia ei vielä ole, mutta silti seurailen vointiani kun aiemmassa raskaudessa oli.
 
Mulla olis sokerirasitus 23.7 jolloin viikkoja tasan 28. Lähetään nyt viikon reissulle ni en pääse aiemmin.
 
Täällä istutaan rasituksissa.. Hirvee nälkä ja vielä 1.5h aikaa ennenku saa syödä! Voi huhhuh!
Litku tosin oli hyvää (samaa kun viimekskin, sitruuna) omnom.
Viimeks oli paasto 5.3 oon jotenkin varma et tälläkertaa enemmän vaikken oo kotona seuraillutkaan. (Olis pitäny)
 
Mulla olis ens tiistaina tuo edessä...
Älä snipu murehdi! Se menee hyvin.. Tässäkohtaa raskautta kun harvemmin enään pahoinvointia niin herkästi niin menee tosi lunkisti. Musta se litku on tosi easy, ainoo mikä täs on mälsää on se tekemisen puute :)!
 
Kiva tietää! Tuntuu, että kaikkialta kuullu vaa kauhu tarinoita koko testistä :D Täytyy siis vaan yrittää keksiä jotakn tekemistä sinne matkaan :)
 
Mä oon kans sitä mieltä, että ei se testi niin paha ole kuin valitellaan. Paasto on ikävää, mutta siitä selviää, litku ei mulle oo tehny koskaan pahaa, odottelut menee, kun ottaa kirjaa tai muuta ajanvietettä mukaan. Mulla on vaan ihan yletön piikkikammo, niin ne pistelyt aina hirvittää, mutta kyllähän niistäkin toki selviää. Eli mä kutsuisin tuota vaan sanalla ikävä, mutta ei mikään hirveä.
 
Lapittaren kanssa samoilla linjoilla! Mulla on keskiviikkona sokerirasitus. Viime päivinä on ollut tosi hyvä ruokahalu, se paasto voi olla kyllä tuskallista :D Se litku ei minunkaan mielestä ollut viimeksi pahaa, meillä oli sellainen vadelman makuinen. Kovin imelää vaan. Piikki- ja verikammo löytyy täältäkin ja viimeksi lähti sen takia taju. Ajattelin olla kaukaa viisas ja pyytää jos voitaisiin ottaa kokeet alusta saakka maaten. Etukäteen ei enää jännitä kammoista huolimatta, kun tietää jo millainen se rasitustesti on! :) Hyvin se menee! :thumright
 
Millä viikoilla noihin sokrurasituksiin pitäis mennä? Olin rv 15 mut puhuivat myös toisesta käynnistä. Nyt kukaan enää maininnut mitään..?

Niin ne mullakin aluksi puhuivat toisesta käynnistä, vaikka tuli radidiagnoosi. Mutta siten luin ja taisi diabeteskätilö sanoakin, että kun ei sitä diagnoosia muuteta (vaikka niin kuin mulla ongelmana on tällä hetkellä enempikin liian matalat arvot) niin toista rasitusta ei oteta, kun se nimensä mukaisesti on ylimääräinen rasitus.
 
Kävin rv 24+5, oli hyvät arvot. pelkäsin vähän ennestään, että miten pystyy olla syömättä sen 12h, mut hyvin meni. Aika oli aamulla jo klo 7.15, niin pääsi jo 9.30 syömään. Istuin ekan tunnin aulassa lueskellen, olo ok. Toisen tunnin makasin pedillä, kun sanoin että saattaa alkaa heikottaa.. Melkein nukahdin siihen sitten. Ei kannata turhia jännittää etukäteen!
 
Takaisin
Top