Sokerirasitus / raskausajan diabetes

Sokeriliemi juotu ja seuraavat kaksi tuntia istuttava tylsistymässä. :shifty: Kylmä neste oli helppo juoda, kun oli kova jano ja nälkä. Ei onneksi ole piikkikammoa, mutta vähän jännittää, millainen olo tässä ehtii vielä kehittyä. Vatsassa alkoi sokeribileet. :grin
 
Huomenna pitäs aamulla mennä. Saa nähä kuin mä herään ei oo sitte parii kuukautee tarvinu kyllä ennen yheksää herätä ja nyt on kello soimassa 6.30 , vieläku sais vähän nukuttua eilinen yö meni taas valvoessa kun ei missään asennosss ollu hyvä olla tais kello olla vähän reilu viis ennenku uni tuli..
 
Ei ollut eilinen sokerirasitus minusta ollenkaan paha. ☺ Olo pysyi hyvänä koko ajan eikä testillä loppupäivän oloonkaan ollut selviä vaikutuksia.
Hoitaja sanoi, että tulokset saa seuraavassa neuvolassa, mikä kuulosti ihan hölmöltä. Mulla on seuraava neuvola viikon päästä, mutta jos olisikin vaikka useampi viikko väliä, niin tuomiota odotettaisiin aika kauan. Onko muilla erilaisia kokemuksia Huslabin tulosten ilmoittamisesta?
 
Mulle tuli soitto viikon sisällä, mutta paastoarvo ylitti sallitun 0,1:llä. Saatta kyllä johtua siitä etten nukkunut kun pari tuntia sitä ennen.
 
En kuulu huslabin alueeseen, mutta luulis yleisesti vastausten olevan valmiina parissa tunnissa ja niitä vois tarvittaessa kysellä omalta terkalta, jos sattus olemaan useampi viikko seuraavaan neuvolaan.
 
Eipä tuo litku niin pahaa ollut, tosin siitä seurannut olo olikin toista luokkaa. Jo ekan vartin jälkeen en tiennyt miten päin sitä olisi ja reilu puolen tunnin päästä tuntuki et taju lähtee, silmissä sumenee, jalkoja kihelmöi ja sit oliki raahauduttava oksentamaa. Tuskahiki tähän päälle. Ois nyt vaan voinu olla kerralla käyty, ei voi minkään. Uutta aikaa siis varailemaan.
 
Muokattu viimeksi:
Seuraavalla kerralla snipu pyydät heti makuumahdollisuutta. Jospa sillä pysyis olo aisoissa.
 
Mä käytän kanta.fi:n palvelua, josta näkee epikriisit kaikista käynneistä. Sieltä kävin kurkkimassa edellisen sokerirasituksen tulokset. :)
 
Mäkin oon rekisteröitynyt/liittynyt kaikkiin mahdollisiin palveluihin, myös Kantaan. Elelinkin siinä toivossa, että ehkä sieltä voisi löytyä, mutta ei ole ollut pankkitunnuksia mukana tsekkausta varten. Täytyy tänään kotona tarkistaa, kiitos Vesta! :happy:
 
On kyllä vieläki niin huono olo, että pelottaa ens kerta vaan kahta kauheemmin.
 
Mun isällä todettiin dm2 talvella. Ei tarvinnu käydä sokerirasituksessa vaan seurali kk:n arvoja kotona ja niiden perusteella anto diagnoosin. Voiskohan sellasta radiakin diagnosoidessa kokeilla, jos rasitus ei ota onnistuakseen. Kun kuitenkinhan se seurailu on myös edessä, jos arvot rasituksessa ylittyy.
 
Miekään en kuulu huslabin piiriin, mutta kerron kuiten miten minun kehoitettiin toimimaan.
Neuvolan terveydenhoitaja kehoitti soittamaan neuvolaan sokerirasituskoetta seuraavana päivänä ja kysymään tuloksia. Tällä tavoin olisin mahdollisimman pian saanut haettua mittarin ja muut vermeet jos joku arvoista olisikin pompannut ylemmäs mitä olisi saanut. Onneksi niin ei käynyt.
 
Meille neuvottiin kanssa soittamaan parin päivän päästä. Tänään sain hoitajan kiinni, paastoarvo oli 4,1 (raja-arvo 5,3), muita en muista mutta kaikki ok! :)
 
Löysin omat tulokseni tuolta Kanta-nettipalvelusta. :) Paastoarvo oli 5,2 eli aika hilkulla, mutta alle rajan onneksi jää, jos raja paastoarvolle on 5,3. Muut arvot olivat reilusti alle raja-arvojen eli en ilmeisestikään saa viikon päästä neuvolassa diagnoosia radista.

Tsemppiä Snipu! Kuulostaa kamalalta, että joutuisi menemään uudestaan epäonnistuneen yrityksen jälkeen. :bored:
 
Kiitos! Eiköhän tää tästä jos ei seuraavallakaan kerralla onnistu saavat kyllä keksiä jotain muuta tai sitte jää multa testit testaamatta..
 
Nyt on sokerirasitus lusittu ja maanantaina saa neuvolassa kuulla tuomion.. Litku ei ollu yhtään niin pahaa ku luulin ja aikakin meni yllättävän nopeesti ku oli puheli ja matkalaturi mukana..
 
Täälläkin selvitty tämän aamuisesta sokerirasituksesta. Tällä kertaa en pyörtynyt! :grin Ekan näytteen ja sokerimömmön jälkeen palasin vielä odotushuoneen sohville istuskelemaan, tokan näytteen jälkeen pääsin sänkyyn kun tuli huono olo. Aika meni nopeesti, nyt odotellaan vaan tuloksia ja toivotaan että ne pysyi alle raja-arvojen.
 
Takaisin
Top