Sokerirasitus / raskausajan diabetes

Söin siis iltapalan oikeesti klo 23 mut tää näyttää oisin eilen kirjannu tänne klo 22.30.. no, kokeeseen mars!
 
Täällä istutaan rasituksessa kauheassa janossa :/ yö meni ihan ketuilleen, kun stressasi tätä sokerirasitusta jo valmiiksi.

Litku juotu, ja onneksi sain sen alas 5 minuutissa. Sormenpäästä 0-näyte oli 3,9. Toivottavasti on verestä arvot myös hyvät :eek:

Eväillä en ole varautunu, vaan kävelen suoraan sairaalan kahvioon ruisleivälle :D
 
Vielä 20min ennen vimppaa näytettä. Ja metukka-leivät huutelee jo kassista. Tekeminen loppu kesken; otin virkkuuvälineet mukaan, mutta vain yhtä väriä lankaa kun kuvittelin etten kuitenkaan saa niitä tehtyä mahdollisesta heikotuksesta johtuen. Mutta tällä kertaa pystynyt istumaan koko ajan. Sokerilitkun juominen kyllä tökki nyt, aikaisemmin se on ollut ok.
 
Mulla meinaa pyrkiä tuo litku ylös koko ajan... Ei pysty kirjaankaan keskittymän kun hikeä pukkaa ja koitan olla, ettei alkais tosissaan oksettamaan. Pitää varmaan pyytää petipaikkaa seuraavan näytteen jälkeen... :/
 
Kannattaa ehkä jo nyt hakeutua makuulle, ettei tuu niin huono-olo, että meni tämän hetkinen testaus hukkaan.
 
Litku meni helposti alas janoisena mutta jäi närästämään ja tuli ylös viimeisen näyteen jälkeen. Kysyin hoitajalta että saako nyt oksentaa?
 
Multa ei kyllä kielletty kokonaan vedenjuontia. Mutta paaston pituus oli tiukka 12h. Juuri hain labrasta tulokset ja jos mun arvio pitää paikkansa niin kaikki arvot on rajojen sisällä. Ja se virtsasta kuukausittain otettu arvo on jopa hiukan alempana kuin ennen. Hemoglobiini niukasti alle suosituksen. Ainoo huoli tuli siitä että leukosyytit ihan lievästi koholla. Huomenna onneksi aika jossa lääkäri katsoo tulokset.
 
Viikonkonko kestää tulosten saanti? Mä sain n.24h kokeen jälkeen.
 
Aika jännä tuo paaston vaihtelevuus. :eek: Meillä tosiaan kirjallinen ohje paastota edellisillasta klo 22 ja tasan yhden kaks desiä saa juoda vettä jos pakko. Tulokset oli oma kannassa viikon sisään, mutta soittamalla seuraavalle päivälle lupasivat. :)
 
Mä sain puolen päivän aikaan tulokset tietooni soittamalla omalle th:lle (seuraava neuvola olis vasta parin viikon päästä). Sokerirasitus läpäisty; paasto 4.8 (5.3) 1h 8.5 (10), 2h 6.2 (8.6). :)

Agape, täällähän ei virtsasta mitään tarkempia arvoja katsota, virtsa vaan tikutetaan (muuttuuko tikussa väri mikä viittais glukoosia tai proteiinia olevan) neuvolakäyntien yhteydessä. Ja mun muistaakseni raskaus nostaa leukosyyttejä...
 
Ok. Niin mäkin luin että raskaus voi nostaa leukkareita sekä näkyä myös kohonneena erittelyissä. Onneksi vai onnettomuudeksi että melkein kaiken tiedon löytää netistä kunhan vähän osaa soveltaa.
 
Mun ohjeessa luki että paasto alkaa klo 20 ja että lasillisen vettä saa juoda ennen koetta paaston aikana, mutta ei kokeen aikana.
 
Mulle taas kovasti olisi tarjottu vettä kokeen aikana. Ei janottanut.
 
Kummallisen vaihtelevia ohjeita ja käytäntöjä... Täällä sokerirasitukseen oli tiukka 12 tunnin paasto ravinnotta ja juomatta.

Kovasti kyllä jännittää tulokset, mutta kun neuvolassa kysyin että mistä niitä voi kysellä ja milloin niin sain vain tympeän vastauksen "sulla on lääkäri 30.7. ja sielä lääkäri kertoo tulokset ja mahdolliset toimenpiteet." Eli turha koittaa soitella neuvolaan ja kysellä tuloksia. :sad001 muutenki ärsyttää tuo terkan asenne, kun se jo puhui insuliininpistostakin! Pitää vissiin varmana, että meikäläisellä se raskausdiabetes on. Vaikkei sukurasitetta ole eikä oireita. Nauran kyllä jos tuon rasituksen nyt selvisin hyvin arvoin :D
 
Täällä labrareissu meni eilen ihan mukavasti. Kauhia nälkät jo oli sillon ysin pintaan kun olin heränny jo kuudelta. Sokeriliemen join ja ei se nyt niin hirveä ollu. Jossain tokan tunnin kieppeillä oli vähän kummallinen olo, mut sekin meni itsekseen ohi. lehtiä tuli luettua ja kännykkää selattua, se 2h meni kuitenkin varsin nopeasti!
Ja kyllä siellä labrassa kävi monenlaista hiihtäjää, jotkut tuli kokeeseen päivää etuajassa ja toiset taas myöhässä ja kolmannet tuli ilman ajanvarausta!:grin Ja siltikkin nuori labraneiti jaksoi olla ymmärtäväinen ja auttavainen ym. Kaikenkaikkiaan oli ihan mukava reissu, etenkin kun sen kruunasi ihan vaan kahdestaan isännän kanssa kaupungissa syöminen sekä kaupoilla käynti:love017
niin ja ne tulokset soitin tänään ensineuvosta. Eka oli 4.7, toka 8.9 ja kolkki 7.7
pitää kuulma soittaa ens ma neuvolaan jatkoista kun mulla seuraava nla vasta ens kuun puolivälissä.
 
Ei oo ollut mun päivä. Arvot 5,2, 12,1 ja 7,9 eli tokassa arvossa kiinni jäin. Puhelin hajosi ja muutenkin harmittanut kaikki. :sad001
 
Takaisin
Top