Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Mulla on kanssa alkanut olemaan enemmän taas matalia arvoja eli jospa se elimistö on alkanut hyödyntämään taas sitä omaa insuliinia.Nyt on uskaltanut taas välillä syödä jotain hyvistäkin...

Mulla on jatkuvasti melkei aamuarvot rajalla tai ihan hitusen yli.
Ruokailujen jälkeiset arvot onneksi pysyny kivoissa lukemissa.. Minkä pitusia paastoja ootte yönaikana pitäny, kun on noin alhasia aamumittauksia? Mulle tuppaa toi uni maistumaan nii hyvin että syömisten väli venyy väkisinki sinne 10-11h.. :smiley-ashamed005

No mulla on nyt viime aikoina ollu aika samanlaiset paastot kuin sulla, mutta mulla on tuo metformiini käytössä niin sekin vaikuttaa asiaan. On kyllä kiva, että vielä pystyy nukkuu kokonaisia öitä, tilanne kuitenkin muuttuu kun vauva syntyy.

Mulle on käynyt niin,että paaston venyessä verensokeri laskee ihan 4 pintaan.Ennen se nousi jos paasto venyi yli jotain 11 tunnin.Eli kaikki taas loppuvaiheessa kääntyy päälaelleen tai sitten palaa siihen mitä oli rv12-30.

Mulla oli lounaan jälkeen 7,3 sokerit. Rupesi ärsyttämään, että on noinkin korkea. Söin kiinalaista (riisiä, kanaa/possua, kastiketta, pähkinää ja kasviksia. Mutta niitä kasviksia ihan nimellinen määrä, kun enimmät tuli syötyä jo eilen.).
Pakko vaan takoa päähän, että no, niin kauan kun ei mene raja-arvoille tai yli, ollaan puhtain paperein. :banghead: Mä vaan niiiin toivon, että nuo arvot pysyis hyvinä loppuun asti....:shy:

Mulla ei oo kertaakaan menny yli 6.0, aamuarvotkin yleensä 4.. Ja siis on ihan sama mitä mää syön. Välipala voi olla vaikka pannari niin tunnin päästä sokerit 5.6.
Vuan vieläpä tässä on aekoo! ;)

Huh, olkaaa tyytyväisiä! Vaikuttaa aika huolettomalta tilanteeelta.
Enkä ainakaa voi uskotella että sitte "lopussa" menee päääalellee, eli arvot putois, koska tää koko säätämine alko vasta 33+1 ja nyt jo kuitenkin 35+1. :shifty:

Mulla on sama homma ku sartsilla, sama mitä syö ni arvot ei juuri muutu. kerran on ollut tunnin arvo yli 6, silloinkik 6.1, mutta muuten ovat aika tasasia. Tänä aamuna meinas itku tulla; 5.7 näytti paasto, mutta pesin käet ja mittasin uusiks niin 4.1, ei siis vielä huolta :)

Tänään kävin kättärillä diabeteshoitajalla ja luulin, että saisin siellä hudaa, mutta vain pelkkiä kehuja sateli :). Ei kuulemma haitannu ne pari viikkoa sitten olleet 2 ylitystä paastoarvoissa, koska muuten koko raskausajan pysyny arvot hyvinä ja viime ja tällä viikollaki kaikki arvot ollu mallillaan! Kuitenkin noiden kahden ylityksen takia sain ajan kokoultraan ja parin viikon päästä pääsis kurkkaamaan Papua :Heartred.

Meillä koko arvio ultra tulossa ens viikolla. Jännittää mitä sanovat. Todennäköisesti povaavat jättivauvaa, kun äiti on kerran iso ei vauvakaan voi olla pieni... Äippäloman alettua on aamusokerit olleet priimaa, ilmeisesti työstressi vaikutti niihin aikalailla. Nyt kun vaan saan itteni pidettyä kurissa ja ateriarytmissä kiinni. Tänäänkin on taas pyhistä päätöksistä huolimatta tullut verotettua keksipakettia. Itteään tässä saa syyttää kun niitä suuhunsa tunkee, mut silti... Toivoisin että äippäpolilla olis vastassa kannustava ja kiva lääkäri eikä sellainen elämäänsä kyllästynyt lyttääjä, kuin viimeksi.

Oon tässä nyt viitisen viikkoo noita sokereita mitannu ja mitään hälyttävää oo ollu, muttakö NYT! Eilisen lounaan jälestä 8,3, aamupaastoki yli viiden ja harvemmin nuin korkee ollukkaan. Aamupalan jälkeen 7,2. Söin kaks ruisleipää ja pari lasia omenatäysmehua.. Taitaa olla lopun alkua!! Uskaltaakohan tuota syyä tännään mittään.. Tiistaina taas lääkärille meno, että jos näin menee noususuhdanteessa, niin saa kohta insuliinit ottaa käyttöön. Voi vattu!

Eloveenus. Kokeileppa vähentää aamun mehusatsia, saattaa olla yllättävän iso vaikutus :-)

Tsemppiä!

Eloveenus,samaa mieltä tuosta mehusta.Pari lasia mehua noin 40 hh eli aikas paljon.Minä lantraan mehun vedellä niin saan hiilareita vähemmäksi,vaikka ei se ihan yhtä hyvää ole...

Mitenkä mittailut sujuu? Mä täällä arvon sitä, että minä päivänä tekis päiväkäyrän. Ens viikolla pitäis lähetellä äippäpolille taas arvoja

Täällä on pysynyt hyvin kuosissa,aamupäivisin tahtoo olla ennemmin matalalla.Herkut kyllä nostaa verensokerin lähelle 7,mutta edelleen ei ylityksiä.Onneksi tämä kohta loppuu...paitsi on tästä se hyvä puoli,että paino on noussut varmasti kohtuullisemmin kuin ilman tätä ruokavaliota!

Samaa miettiny täälläkin, että onneks tää on kohta ohi! Vaik tokihan on hyvä pitää yllä terveellistä ruokavaliota jatkossakin mutta 10 kertaa päivässä mittailu ja jokaisen suupalan miettiminen alkaa jo vähän kyllästyttää. Mut jotain hyvää on tosiaan se, että painnousu on ollu tosi maltillista ellei jopa olematonta! Mä sain tosin nyt vihdoin ja viimein iltainsuliinin tällä viikolla, joten vähän vapaammin voi nyt sentään syödä.

Arvot pysyy edelleen kurissa. Edelleen voin syödä vaikka pussillisen karkkia ja arvoissa ei tapahdu mitään. Jos huomenna mittailis taas.

Takaisin