Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Edellisessä raskaudessa ei ollut RaDia ja siks oli nytkin iso ylläri, eka sokeri heitti pikkusen rajan yli. Sais olla 5.2 niin mulla oli 5.4. Toiset oli ihan hyvät :) aika jännä et noinkin pienestä heitosta sai RaDi tuomion :o

Niitten on vaan pakko vetää johonkin ne rajat ja mennä niiden mukaan. Voihan se olla, että seurannassa sulla on kaikki arvot priimaa eikä tarvi niin tarkasti seuratakaan. :)

Meillä oli 5.1-5.3 luokkaa se raja-arvo.

Niinkuin Rosalina sanoikin, jospa ne arvot olis kuitenkin normaalit kun kotona mittailet ja mittailut siten vähentyisi :)

Ei voi olla raja-arvoissa eroja alueittain, kyllä se kaikilla on rasituksessa 5.3 ja kotiseurannassa 5.5 :)

Kysyin äippäpolilla lääkäriltäni tuosta aamupaaston arvosta 5.5 että onko se ok vai luetaanko se ylitykseksi kuten Sadetar joskus kommentoi. Lääkäri vastasi , että 5.5 pidetään ylityksenä.

Nää mun arvot on uskomattomia. Söin muromysliä ja jugurttia eli sokeri/hiilaripommin ja 1h arvo oli 5.2. Seuraava arvo muutaman tunnin päästä 3.9 ja söin sit pekonia,kananmunan,papuja ja ison kupin kaakaota,1h näytti 5.6. Ne ei nouse siis millään yli niiden rajojen,ei edes lähelle mutta silti joudun koko raskauden mittaamaan edelleen.

Nää mun arvot on uskomattomia. Söin muromysliä ja jugurttia eli sokeri/hiilaripommin ja 1h arvo oli 5.2. Seuraava arvo muutaman tunnin päästä 3.9 ja söin sit pekonia,kananmunan,papuja ja ison kupin kaakaota,1h näytti 5.6. Ne ei nouse siis millään yli niiden rajojen,ei edes lähelle mutta silti joudun koko raskauden mittaamaan edelleen.
Mulla ihan sama. Ei nouse vaikka karkkia söisin.

Hampurilaisateria nostaa mulla eniten sokereita, mut nekin arvot on reilusti alle sallitun! Siis mullakin sama, arvot pysyy kohillaan, söi mitä vaan. En silti aio syödä mitä vaan mut oonphan pistäny merkille tämmösen.

Vaikka sokerit pysyis hyvinä ruokavalion avulla koko raskauden ajan, voi vauvan syntymäpaino olla silti suuri.

Piti tähänkin aamuun herätä PERKELE. Sokerirasituksen tulokset kuultu ja paastoarvo 5,4. :arghh: Muut arvot tosi hyvät. Notta nyt toivotaan, että oli vain miniheitto, joka ei merkkaa mitään.... Kohta lääkäri. Tuomitkoon nyt vielä, että paikatkin on auki, murrr......

Noniin sainhan mäkin ne odotetut tulokset.. tunnin arvo oli tosi korkeella, 11.jotain, mutta sit paasto ja 2 tunnin oli tosi hyvät. Ei muutaku mittailemaan ite siis...

Mä kävin eilen siellä äippäpolilla ja kyselin että miten tää seuranta menee raskauden jälkeen. Raskauden jälkeen sokerirasitus on 6-12 viikon sisällä niillä, joilla on insuliini tai tablettilääkitys. Muilla se on vuoden sisällä. Neuvolan pitäisi tehdä lähete. Sen jälkeen sokerirasituksessa tulee käydä vuoden, parin välein.

Mä kävin tänään neuvolassa ja vajaan kahen viikon kotimittausten tulosten perusteella saan nyt seuraavat kaksi viikkoo mittailla vain kahtena päivänä viikossa.:) Sit taas neuvola ja katotaan tilanne. Vähän ihmettelivät sekä lääkäri että th kun mulla oli aika korkeet lukemat rasituskokeessa ja nyt kotimittauksissa enemmänkin matalia. Edes synttäripäivänä syödyt munkki ja donitsi ei nostaneet sokereita lähellekään rasituksen tuloksia. Hassua.

Mites se paasto kotiseurannassa... onko joku aikaraja minkä pitää täyttyä? Ei ollut neuvolassa puhetta enkä löydä noista papereista.

Ja jos kotiseurannassa arvot on ok niin ruukaako diagnoosin takia tulla ä-poliseurantaa tai ultrakäyntejä?

Takaisin