Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Minäkin sain mailitse aiemmin tietää, että sokerirasituksen tulokseni olivat todella hyvät. Tänään sitten neuvolassa (rv 27+2) sain ihan arvot korttiin eli 4.4; 5.9 ja 5.2. Aika tasaisena siis pysyy oli sitten paastottu tai juuri juotu sokerilitku. Aika paljon saa heitellä kun viitearvoja katsoo. Ja joku mietti oireita, niin mulla ainakin tulee (riippuu vähän mitä on syönyt) mutta viim. 3 h syömättömyyden jälkeen jo todella kamalan heikko olo, vaikka siis arvot näyttää tuolta. En tiedä millaiset oireet sitten ihan radia sairastavilla on...

Kylläpä on hassuja nää sokeriarvot. Mulla oli selkeesti rasituskokeessa yli rajojen, mut nyt kun oon kolme päivää kotona mittaillu, nää luvut on enemmänkin melko alhaisia. Tänään söin oikein voisilmäpullan testimielessä ja tulos tunnin päästä 5,1. Jännä miten voi olla nyt kotimittauksissa noin matalia syömisestä riippumatta. :wideyed: Kellään muulla vastaavaa?

Amelia täällä sulle kohtalo toveri. :) tosin kortisoni sai nostettua mun sokeri arvoja mulle normaalia korkeemmiksi vaikka ne ei sillonkaan ollu monestikkaan yli raja arvon. :)

Mulla on ollut ihan vastaavaa.Rasituksessa oli yhden tunnin arvo koholla ja kotimittauksissa kaikki arvot tähän asti normaaleja.Aamulla mullakin ennemmin matalat arvot ja monesti aamupalan jälkeen on vain laskenut.Alin arvo ollut 3,9 ja korkein 6,8.Yleensä 4-5 välillä.Ja mulla tosissaan rasitus tehty jo marraskuussa...

Kiva kuulla, että on kohtalotovereita. :) Mulla on pyöriny luvut vitosen molemmin puolin koko ajan kotimittauksissa, välillä laskee liiankin alas, mun alin arvo on ollu jopa 3,4, että syytä on syödä kahden tunnin välein. Siis tosi hyvä, että arvot on nyt reippaasti alle rajojen, mutta ihmetyttää vaan, että miten voi olla noin isot erot rasituskokeen tuloksiin. Eihän sekään meinaa ole hyvä jos arvot kamalasti heittelee.

Täällä istutaan sokerirasituksessa vuorostaan... Jotenkin tuntuu olo jo nyt pahemmalta kuin joulukuun rasituksessa..katotaan mikä on lopputulos... :)

Täällä istutaan sokerirasituksessa vuorostaan... Jotenkin tuntuu olo jo nyt pahemmalta kuin joulukuun rasituksessa..katotaan mikä on lopputulos... :)

Mullakin molemmilla kerroilla ihan erilainen olo. Mut kummallakin kerralla siitä huolimatta hyvät tulokset.

Sokerirasitus 7.50....
Ihan hyvillä mielin meen ja toivon, ettei tuu huono olo. Mikäs siellä istuskellessa kaikessa rauhassa, jos ei ala etoa. Saa kerrankin neuloa rauhassa. :smug: Ei oo kukaan kinuamassa maitoa tms kesken kaiken...:hilarious:

Mä en ihan kauhean pitkään neulonu. Niskat niin jumissa ja huono tuoli siellä vai mikä teki, että tuntu pahalta tuijottaa sitä neuletta. :wideyed: Mutta se 2h meni silti yllättävän nopsaan!

Ekan tunnin jälkeen kuulin, että kello pirisee ja menin oottelemaan oven lähelle. Hoitajaa ei näy ei kuulu, kellokin sammui jo itestään. No se hoitaja oli apuna pienen pojan verikokeissa siinä lähellä olevassa huoneessa (meinasin muuten alkaa itkeä kun se pari vee poika itki niin sydäntä särkevästi :sorry:). Se tuli sieltä ja livahti toisesta ovesta näkymättömiin (ei nähnyt mun siinä jo odottelevan). Ootin vielä pari minuuttia ja sit se th tuli, pastillit suussa. Liekö riensi siis tupakalle siinä välissä ja mun verikoe otettiin 10min myöhässä...:rolleyes:
Noh, kunhan ei vaikuta kokeiden tuloksiin niin annettakoon anteeksi.

Noniiin täällä ootellaan, päikkärithän tässä välissä vois tosiaa hyvin ottaa :) Eka tunti ja kaks verikoetta jo takana. Meillä oli semmonen ehkä vähä päärynämehun makunen ällömakea litku, joka oli onneks kylmää, ei sitä mielellään monesti kyllä jois :D tulokset saa varmaan jo iltapäivällä tänään.. onneks on sitten ohi!

Tänään kävin neuvolassa kuulemassa tuomion ja tulikin tuomioksi raskausdiabetes... Nyt eikun sokereita mittailemaan :/

Mulla oli rasituksessa tunnin arvo vähän yli rajan, jonka vuoksi piti mittailla sokereita 6 päivää. Nyt sain noista mittauksista palautteen että hyvältä näyttää, kaikki alle rajojen ja ei tarvii enää mittailla. Että näinkin voi käydä :)

Mulla on kotona arvot koko ajan 4-5, katotaan saanko lopettaa mittailun kunhan ens neuvola tulee :)

Mulla on tosiaan jo marraskuussa todettu tämä radi kun sukurasitteen vuoksi tehtiin rasitus jo aikaisin.Minulla oli vain 1 tunnin arvo koholla ja ne kaksi muuta normaalit (ennemmin matalat kuin korkeat).Yhtään kertaa ei kotimittauksissa ole raja-arvot ylittyneet ja edelleen ennemmin alhaalla kuin korkealla.Silti mittailen synnytykseen asti koska elimistön toiminta voi muuttua varsinkin rv 30 jälkeen. Siksi minua ihmetyttää, jos jossakin annetaan lupa lopettaa mittaukset aikaisessa vaiheessa koska kuten edellä mainitsin,tilanne voi raskauden edetessä muuttua.Mutta kai näissäkin sitten käytännöt vaihtelevat eri paikkakunnilla.

Nemsku: nähtävästi joo on sitten eroja näissä käytännöissä. :) Mulla rasitus ja nää mittailut on kaikki tapahtunu viimesen reilun viikon sisällä, ja palautteessa (mailitse) ei sen kummemmin asiaa selitelty. Voihan olla että jotain pistemäisiä kokeita jossain vaiheessa vielä edessä, en tiedä, mutta jatkuvaa seurantaa ei ainakaan jatkettu.

Takaisin