Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Mä soitin neuvolasta seuraavana päivänä tulokset, täällä ei omakantaan tuu kuin tiedot käynnistä, muttei tuloksia.

Mulla oli viimeks samana päivänä kun soitin (seuraava arkipäivä) mut tosin neuvolasta oli ne arvot jo kerrottu :)

Minä tunsin olotilassa että arvot ei oo kunnossa. Varmaan seki vaikuttaa ku 5 kertaa ollu sokeri rasituksessa niin osaa jo tunnistaa omat olot. Viimeksi sanoin sille tädille että nyt on sokerit korkeella ku voisin vaan juua ja melkeen litra meniki vettä rasituksen jälkeen.

Mä sain viimeksi ohjeeksi, että mittailen silloin tällöin kun itsestä tuntuu. Arvot ovat pysyneet hyvinä edelleen. :) Viime viikolla mittasin yhtenä aamuna ja edellisellä viikolla pari kertaa.

Mulla on pysyny hyvinä :). Eilen oli vuorokausimittaus (paasto/1h ruuan jälkeen), aamu 5,0/5,6; lounas 4,6/4,8; päivällinen 4,7/5,4. Ennen iltapalaa unohdin mitata, niin en mitannu olleskaan arvoja illalla.

Mun arvot perjantaina kun mittasin
4.7/4.0 4.6 ja 5.6

Tänään selvis myös ettei mun tarvi mennä uuteen rasitukseen, kun ei ole kerran mitään ongelmia arvojen kanssa. :)

Mulla paastot päin pyllyä. Saa nähä miten nuo enne päivällistä olevat arvot alkaa mennä pyllylleen ku ei pysty kauheena liikkumaan. Noo. Insuliinit joudun kuitenki huomenna luultavasti alottaa ni en jaksa ennää ressata. Tai en jaksais mutta ressaan silti.

Hei kuinka nopeasti noi rasituksen tulokset näkyy omakannassa? Vai pitääkö ne ensin kysyä neuvolasta ennenku ne näkyy siellä? :confused004

Riippua paikkakunnasta, täällä ei näy ollenkaa omakannassa. Seuraavana päivänä soitin tulokset neuvolasta.

Kannattaa soittaa omaan neuvolaan ja kysyä sieltä jo heti seuraavana päivänä, kun rasitus on ollut. Kaikissa kunnissa ei oo kai tuota omakantaa vielä käytössä, meilläkin sinne alettiin siirtämään tietoja vasta viime vuoden loppupuolella.

Seuraavana arkipäivänä neuvolasta ainakin pitäis saada tieto.

Omakannassa näkymiseen mulle sanottiin seuraavana päivänä - 2 vkon päästä. Näky kuitenkin jo samana päivänä

Mä istuskelen sokerirasituksessa paraikaa ja odottelen vikaa verikoetta. Mulle sanoi neuvolan th, että soittaa mulle saman päivän aikana jos jotain häikkää sokereissa on. Litku oli kirkasta ja lämmintä, ei vadelman eikä oikein minkään muunkaan makuista, mutta paljon pahempaakin on juotu ja paljon enemmän. :joyful: Tulokset tosin hiukan jännittää...

Sama täällä, mä istun kans kokeessa. Ihanaa enään pari minuuttia niin viimeinen näyte otetaan ja pääsen KAHVILLE :D
Olihan se litku aika ällöä mut hyvin sain sen alas. Hieman nyt heikottaa tuo kahvittomuus... Maha ei kurni nälkäänsä vielä yhtään :) Mä saan viimeistään huomenna tietää tulokset.

Takaisin