Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Kuiduton leipä kyllä laskee nopeesti ainakin mulla, mitä vaaleempi sitä nopeempi romahdus. Appelsiinituoremehu on kans paha mut sit taas appelsiini pitää paremmin.

Mulla on usein myös ollut tunnin arvo vähemmän kuin paasto. Ei siitä oo mulle kukaan mitään sanonut.

Samoin. Diabetesta sairastava työkaveri selitti mulle asiaa ekaraskauden aikana kun ihmettelin että kun sokeri laskee tarpeeks alas niin maksa alkaa vapauttaa glukoosia ja nostaa verensokeria ja kun taas saadaan ruokaa polttoaineeksi niin sokeri tasoittuu ja saattaa laskea. En sitte tiedä miten paljon yksinkertaistettu versio tuo on ja korjatkaa jaos oon ihan väärin ymmärtänyt!

Himputti, noin se äippäpolin radikätilö sanoi mulle, kun soitteli vuorokausimittausarvoista. Tulimme siihen tulokseen, että jos aamun paasto ei ole rajoissa, sitten syödään myöhäisiltapala (kuitua ja proteiineja) eikä yöpaasto saa venähtää siihen 12h mulla tai käy kuten edellä mainitsit, että sokerit alkaa kohoileen.

Siispä outoo syödä iltapalan jälkeen myöhäinen iltapala.

Tänään kävi kans mulle, kuten Sanna123:lle, että paastoarvo jäi ruokailun jälkeistä isommaksi. Mittasin kolmesta eri sormesta, kolme eri kertaa ja kaikki tulokset olivat 5,5. Enkä edes lypsänyt, ihan kauheeta kö mulla ei heru sitä yhtä sopivan kokosta tippaa verta mittaukseen vaan useimmiten teen sen 4 eri reikää eri sormiin, ilman lypsyjä.

Eihän se yöpaasto muutenkaan sais olla 12h. Mulle sanottiin polilla että yöpaasto max 9h.

Huomenna olisi tuo koitos edessä. Hieman jännittää et miten se sujuu. Yhtään tiedä mitä siellä tehdään, muuta kuin et pitää juoda se litku :D

Muun ajan sä sitten istut aulassa odottamassa, tunnin välein otetaan verikoe ja sit istut taas. Viimisen verikokeen jälkeen saat lähtee. :grin

Suosittelen kirjaa tai käsityötä tai jotain muuta tekemistä mukaan. Muuten tulee tylsää. :)

Mulla oli tabletti mukana :) ja sit koska olin aamun ensimmäinen nappasin ainoan lepovuoteen ja nukuin ekan tunnin :)

Puhelimella mäkin uutisia ym lueskelin. Nopeesti se aika loppujen lopuksi meni,kun katseli miten ihmiset vaihtuu.

Mulla kans huomen sokerirasitukset edessä. Jännittää ihan hirveenä, etenkin ne tulokset sitten..

Täytys tänään soittaa ja varata aika rasitukseen. Otan varmaan vaan kännykän ja kutimet mukaan, niillä pärjää pitkälle. :)

Huomenna olis rasitus edessä. Jännittää, koska vihaan verikokeita. Enkä kyl pidä mistään litkusta. Ja jännittää ne tuloksetkin vähän. Onhan mulla 7 ja 8 vuotta sit ollu kokeet myös ja selvisin, mut siitä niin pitkä aika, tuolloin ei mitään ollu.

Meinaan nukahtaa tänne :D ei se litku mitenkään liian makeeta ollu mut laittoi väsyttämään liikaa. Ei tässä lukemaan pysty, varsinkaan tenttikirjaa :D

Mä sain kans sitä sitruunanmakusta ja ihan helposti meni alas!Ällöttää noi veriputkilot vaan.. onneksi on myssyneulokset mukana :-)

Takaisin