Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Ei oo mullakaan näkynyt missään vaiheessa. Ultrasta on samat tiedot luettavissa mitkä kotiinkin lähetetään.

Mulla ollu nyt vähän normaalia korkeemmat arvot kun yleensä paasto 4.5-5.0 ja nyt se oli 5.5 ja ruuan jälkeen ennen 5.0-6.5 ja ny 7.0-7.6 mut eivät olleet huolissaan ku kortisoni nostaa noita arvoja vielä hetken.

Mun tarttis huomenna varata aika rasitukseen :/ miten mä ikinä muistan....

Mulla meni maku koko radin kans. Käsketään syyä enemmän ja useammin ja sitte alkaa arvot heitteleen, mikä taas tarkottaa sitä, että insuliinia pitää tykittää enemmän ja enemmän. . Plus miinus nolla koko syömisen kans.. hermo menee!

Sepä tässä onkin ehkä kaikkein ärsyttävintä kun ei saa kuulostella omaa kroppaansa että milloin on nälkä ja milloin ei, kun syötävä on kellon mukaan... Nyt on tosin taas ruokahalu kasvanut että parempikin varmaan ettei saa niin paljoa syödä kuin haluaisi :)

Miäkin varailin jo rasituksen viikon päähän, eli kun viikko 25 lähtee käyntiin, pääsee sit siitäkin. Tuli vaan heti nälkä ku mainittiin sana paasto.

on se nyt pyllystä, kun töissä EI VAAN VOI syyä 2 tunnin välein, en mä ny kesken asiakkaan voi hypätä ottaan välipalaa "anteeks, mut kello käskee syömään" ja sit ku paastoarvot on ok, ei pitkävaikutteista aloiteta, vaan ne syönnin jälkeiset arvot pomppaa miten sattuu, vaikka oon vähentäny hiilareita reilusti ja mehutki laimennan vedellä! :angry7 sitte käsketään syyä ruisleipää välipalaksi.. ARGH! :angry5

Yks tuttu jäi muutama vuos sitten pari kuukautta ennen äitiyslomaa saikulle kun ei pystynyt töissä hallitsemaan sokereitaan. Vapailla meni hyvin, mutta hänkin teki pitkiä päiviä asikaspalvelussa ja oli tiukat taukoajat ettei päässyt syömään riittävän usein. Pysyykö sulla QC vapaapäivinä sokerit kondiksessa?

Mulla oli muuten kaikki arvot normaaleita nyt kun tein parina päivänä päiväkäyrän. Nyt pitäis tehdä seuraavan viikon aikana 1 päiväkäyrä ja 3-4 muuta mittausta mittausaikoja vaihdellen. Mulle sanottiin, että 3h ois hyvä väli pitää syömisissä. Siihen oon itse pyrkinyt vaikka välillä on haastavaa.

Rasitus on nyt varattu tännekin: 9.3. Mikäs sen parempi tapa aloittaa loma... Tosi huoletonta...

Heh, mun sokerirasitus on varattu miehen talvilomaviikolle. Saapahan rauhassa toipua koitoksesta. :dead:

Onko ihan normaalia kun aamun paastoarvo 4,8 ja 1h aamupalan jälkeen laskenut 4,6? Söin pari palaa vaaleeta leipää ja join kahvia pari kuppia..

Ei sen kyl pitäis pudota. Vaalealeipä vielä usein kohottaa sokerit nopeesti. Ootko varma että verinäytteeseen ei joutunu kudosnestettä? Se saattaa vääristää arvon alhasemmaksi.

Mittasin uudestaan ja oli edelleen laskenut 4,3. Tosi outoa!
Edit. Kokeilin toisesta sormesta ja oli 4,7 :) kivasti vaihtelee.. Pitää vissiin tehä sit kunnon verenvuodatus...

No on kyllä! Onko sulla jotain hedelmiä? Koitas nostaa sokereita niitten kanssa ni ei putoo liikaa! :)

Takaisin