Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Hetki sitten otettu se vadelmanmakuinen sokeriliemi. Ai, että soli kauhian imelä. Nyt oottelen tunnin ja luovutan näytteen, sitte oottelen toisen tunnin ja annan viimeisen näytteen. Toivottavasti ei tule siinä jossain välissä oksu, etten jouvu uudelleen kokeeseen.

Huomenna edessä sokerirasitus. Onko teillä tullut sokeri pissasta läpi vai onko näkynyt vain mittauksissa, jos on diagnoosia tullut? Itseäni jännittää todella kovasti, miten käy huomenna. Pissa on ollut aina ihan puhdas..

Huomenna on edessä. Jää vain 11h paasto väliin.. ja olisi ehkä illan syömiset voinut vähän tarkemmin valita. Mutta näillä mennään nyt kuitenkin.. vähän sellainen olo, että ihan puhtaasti ei tule menemään läpi.

Jee, en ole vielä oksentanut. Puoli tuntia jo mennyt. Onneksi sain juoda sitruunan makuista litkua. Se ei ollut yhtään niin makeaa. Kamala jano vain, eikä mitään tietenkään saa juoda.

Oiskoha iteki pitäny ottaa se sitruuna, jos ei olis ollut niin makeeta kuin se vadelma.

Mä kävin tänäaamuna sokerirasituksessa. Paastoväliks tosin jäi se vajaa 10h, ohje oli että 10h. En saanu valita minkämakusta juon, ja kysyin eikö sais edes kylmänä juoda, mutta vastaus oli " se on jääkaapissa ollu, pitäis olla kylmäää" No, ei kyllä ollu. hyi. Äkkiä se aika onneks vierähti, siitä sitten lääkäriin. Enpä osannu odottaa että ultrailis, näytin varmaan tyhmltä kun se sano ett nonii masu paljaaks ja pötköttelemään, jäin vaaan tuijjottmaan enkä reagoinu mitenkää. :D
Äsken tuli viestiä että kaikki arvot oli hyvät.
Hirvee kokemus kyllä, varsinkin kun on tottunu aamusin syömään kunnon aamupalan. Reilu neljä tuntia meni kaikkineen, nyt lohturuuaksi perunamuussia ja kalapuikkoja :p

Täällä tuli komento uuteen sokerirasitukseen rv 26-28.

Olin siis tammikuun alussa. Sillon arvot 4.1/5.4/5.1

Painoa tullut tähän mennessä 1,4 kg.

Just viimeks terkka päätti etti tartte ja nyt kuitenkin. Argh.

Nyt on kyllä niin helpottunut olo, kun saan mittailla miten itse haluan. :) Ihanaa kun se kätilö oli konsultoinut lääkäriä, eikä vaan antanut mulle lisää mittausohjeita. Eilen mittasin aamusokerit, paasto tais olla 3.8 ja tunti aamupalan jälkeen jotain 4. Nyt voi jotenkin enemmän nauttia raskaudesta, kun ei tarvitse stressata noista sokerien mittailuista ja tulosten lähettämisestä.

Mä oottelen noita liuskoja täällä edelleen, neuvolassa sanoin, että tarviin niitä niin koneelta klikkaili jotain ja sanoi, että tilasi mulle. Niin suoraan postilaatikkoon vai? No eipä oo vieläkään tullut. Viime ja tää viikko kokonaan mittailematta. No mä odottelen vielä ja soittelen ens viikolla neuvolaan jos ei ala kuulua. Mä nyt olin ihan varma, että olisin ne liuskat sieltä saanut.

Ainakin täällä mittaustarvikkeita haettiin itse tk:n hoitotarvikkeiden jakelupisteestä. Nla-täti laittoi sinne jonkinlaisen lähetteen, jonka perusteella sain useita pakkauksia mittaliuskoja ja neuloja. Ehkä kannattaa neuvolasta varmistaa, että miten teilläpäin toimitaan...

No ei se sanonut ainakaan, että mun täytyy johonkin oikein lähteä niitä hakemaan, eikä puhunut lähetteestä vaan, että tilas ne mulle. Ja kuten sanoin, ensi viikolla soitan jos ei laatikossa ala näkymään.

Soitin juuri tulokset. Paasto oli alle 5, tunnin arvo 5,5 ja kahden tunnin arvo taas alle 5. Eli ei tarvitse huolehtia siitä enää ollenkaan. :)

Jännitin todella paljon, miten käy. Tsemppiä kaikille, jotka sokereiden kanssa joutuvat painimaan!

Täällä aloitetaan tänään insuliinin pisto :) tykötarpeet haettu... Onneks ei pistäminen pelota :D toverilla ultrassa kaikki oikein hyvin, 578g, virtaukset sun muut loistoluokkaa ja taas varmistusta sukupuolesta :D nyt sitten maanantaina soittavat heti että nostetaanko määrää vai riittääkö 8 yksikköä :)

Miten QC jakselee? :/

Olosuhteisiin nähden hyvin. Mun käynti siellä äippäpolilla meni niin vituralleen, että en ole pistäny itteeni kertaakaan, enkä pistä. En sillä tiedolla ja opastuksella, mitä he 20min aikana tarjosivat ja pilasivat päiväni niin, että itkin koko loppupäivän huonommuuttani..
Soitin omaan neuvolaan, jossa terkka oli hyvin tyrmistyny saamastani kohtelusta, mutta kehotti menemään vielä äippäpolille, vaikka toiselle hoitajalle jos mahdollista.
Maanantaina on taas äippäpolilla ultra, jonne menen luultavasti taas kuulemaan miten huono äiti olen ja teen vain vahinkoa syntymättömälle lapselleni, tein niin tai näin... :sad010

Oon nyt sitte panostanu syömiseen ja sen tarkkailuun ja arvot on pysyny sallituissa, enkä todellakaan aio sitä piikkiä ottaa, jos tämä tämmösenä pysyy..

Takaisin