Sokerirasitus ja raskausdiabetes

14.1 aamu 4.4/4.7
15.1 aamu 4.0/4.8 lounas 4.2/5.2 päivällinen 4.4/4.8 iltapala 3.9/5.0
19.1 lounas 4.7/5.2 iltapala 4.4/5.4
20.1 aamu 4.5/4.5
21.1 lounas 4.6/4.4
22.1 aamu 3.9/5.8 päivällinen 4.3/6.3
23.1 päivällinen 3.9/4.6
24.1 aamu 4.3/4.6
28.1 aamu 4.6/5.6 lounas 3.8/4.8 päivällinen 5.0/4.2 iltapala 4.5/4.4
2.2 aamu 4.1/4.6 lounas 4.8/5.7
3.2 aamu 4.2/6.4 lounas 4.3/4.6 päivällinen 3.9/4.3
5.2 iltapala 4.8/5.1
6.2 päivällinen 4.4/4.4
7.2 aamupala 3.8/4.0

Tässä on mun tulokset viimeisen neljän viikon ajalta

Mun pitäis huomenna ottaa päiväkäyrä taas. Stressaa jo valmiiks aamun paastoarvon mittaaminen. Pitää kait herää sen verta aikaisin mittaa ettei paasto pääsis ylittää hirveesti 8 tuntia.

Miksi te mittaatte noita sokereita jo näillä viikoilla? Onko teillä ollut aiemmin ongelmia arvojen kanssa? Mulle toivottavasti ma neuvolassa näistä kerrotaan. Muakin kyllä janottaa, välillä särkee päätä, heikottaa ja pissittää paljon normaalia enemmän, mutta syyhän voi olla normaali raskauskin ilman mitään erikoista. Toivotaan näin.

Siksi, kun rasituksessa oli paastoarvo 5.3 ja se on just siinä rajalla. Ja luulen, että söin illalla liian myöhään ja paasto jäi liian lyhyeksi ja sillä vaikutus siihen. Mulle tosin ei radi tuomiota kyllä annettukkaan.

Kotimittauksissa sitten ei olekaan ollut mitään häikkää.

Tiistaina olis sokerirasitustesti edessä, hui! Jännittää vähän miten paha olo tulee, kun se paha olo alkaa hiipiimään usein jo muutaman tunnin syömättömyyden jälkeen. Onneks heti aamusta aika.

Positiivinen yllätys, ei tullut paha olo :)
Tylsäähän se oli ku mikä istuskella siellä pari tuntia :D

Mulla meni aika hyvin, kun selailin puhelimella nettiä ja katsoin miten ihmiset vaihtuu. :hilarious:

Onkos täällä kellään lääkitystä radiin vai onko kaikki ruokavaliolla hoidettavia? Nyt on taas ollu pari paastoa koholla ja mietin millasilla arvoilla ne määräävät lääkkeet...

Omaseuranta käynnissä. Arvot pysyneet alle rajojen paria ylitystä lukuunottamatta. Lääkäri totesi, että tällä hetkellä ei tarvetta insuliinille. Kolmen viikon seuranta (2-3 mittauspv per vko) ja sitten katsotaan tilanne uusiksi. Toivon, että ruokavalio riittäis loppuajaksikin pitämään arvot riittävän alhaalla.

No mä en ole itseasiassa pahemmin edes ruokavaliota muuttunut, mulla ei sokerit nouse juurikaan vaikka olisin pussillisen karkkia vetänyt.. :oops: Toki tässä nyt on vielä aikaa...

Korkeisiin (päivä)paastoihin auttoi mulla välipalan lisääminen niin aamupalan ja lounaan kuin lounaan ja päivällisen väliin. Liian pitkä ruokailuväli nosti mulla paaston viiden pintaan ja nyt pysyy reilusti alle

Mulla just soittivat sairaalaasta, muutama kotimitattu arvo korkee, ensviikon pe. Kontrollikäynti ja luultavasti insuliinipiikitys alkaa jos viel tulee ylityksiä :(

Siinä on myös ohjeistukset mikä sen paaston väli tulee olla.

VauvaHaaveissa Onko sulla sitten montakin ylitystä? Kurja juttu, toivottavasti nyt saisit pysymään aisoissa! :)

Onks tässä nyt sit synnärillä odotettavissa, että vauvaa syynätään tarkkaan sokereista ym? Vaikkei arvojen kanssa olisi raskausaikaa ongelmia jne?

Mulla ei ekassa raskaudessa ollut ongelmia mut silti vauvasta mitattiin sokereita muutamaan otteesees

Millaisia arvoja sulla Sadetar oli ennen kuin lääkitys vai saitko sen heti rasituksen jälkeen?

ei mulla ollu muuta ongelmaa kuin aamun paastot. Ne on ollu 5.8 korkeimmillaan. Jokusen kerran ollut päivälläkin paasto koholla mutta se johtuu liian pitkästä ruokailuvälistä. Mulla on edelleen aamupaastot ollu koholla, tänä aamuna 5.6 kun yöpaasto oli n.8h.

Aamupaastot ne mullakin prakaa... Torstaina neuvola, siellä sitte selviää laittavatko eteenpäin vai ollaanko sielä turvallisilla vesillä. Pääasia tietenkin että saadaan vauva terveenä turvallisesti maailmaan, mut ei niitä lääkkeitä kukaan varmana halua...

Kyllä ärsyttää, joudun uudestaan sokerirasitukseen. Kävin jo rv 16 sukurasitteen takia ja luulin, että se oli sillä selvä kun kaikki oli kunnossa. No eipä sitten ollu...eli parin viikon päästä uudestaan.

Takaisin