Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Mulla on nyt toinen sokeri seuranta viikko menossa ja arvot ollu alle rajojen. Paasto 4.7-5.0 ja aterian jälkeen 4.6-6.9 nousu suuntasia ovat edelliseen mittaukseen nähden mut silti onneks vielä alle rajojen. Liikkuminen vaikuttaa kyllä arvoihin. Eilenkin söin ison pullan päivällä ja päivällisen jälkeen vs 4.6 eli ei mitään vaikutusta. Joskus taas tuntuu et laskee hitaammin vaikka oiskin liikkunu.

Mä sain äsken puhelun äippäpolilta. Lääkäri oli katsonut mun sokeriarvoja ja todennut että ne on niin priimaa, ettei tarvitse enää arvoja sinne lähetellä. :) Jatkossa saan mittailla miten itse haluan ja välillä näyttää niitä neuvolassa. IHANAA! :)

Ja mulle taas tuli kammottava puhelu äippäpolilta: Insuliini välittömästi tai asap käyttöön.
V*ttu S**tana! :angry5

Oon menossa 23. pv kontrolliin, niin piti ottaa töistä taas vapaata ja mennä jo 17.pv sinne DH:n luo, missä opastaa kynän käytön..joopa joo, tuttu kapistus, ku ex appiukkoa piti avustaa sen kans.. Mut MÄ EN TAHO!! :angry2:angry3

Ei kiva QC. :( pistäminen on yli ärsyttävää itsestäkin ja mulle henk koht riittää tuo klexanen pistäminen.

Kuinka paljon pitää olla arvoja koholla että joutuu insuliinille?Mä nimittäin sain viime viikolla lääläriltä lausunnon että jos vielä viikon arvoissa on häikkää niin sitten alkaa piikittely, nyt viime lauantain jälkeen ei yhtään arvoa yli. Jätin puuron osittain pois niin pysyny hyvänä.

QC millaiset sun arvot on ollu? Voi harmi. :(

Mua ärsyttää jo ihan suunnattomasti seurata kotona noita arvoja ja se pistely.. Toivottavasti itellä pysyy arvot kurisss loppuun saakka, vois tehdä pikkasen vaikeeta alkaa piikittelemään yhtään enempää.

Tsemppiä

QC, kysypä sitä että oisko tablettilääkityksestä apua sun tilanteessa? missä arvoissa sulla on heittoa ollut?

Ekan kerran sain normaalilukemissa olevan aamupaaston tänään. Oon tehnyt semmoisia huomioita, että mitä lähemmäs 8 tuntia yöpaasto mulla menee, sitä herkemmin noi arvot ylittää rajan. Viime yönä oli paasto 7,5h ja normaalia lukemaa näytti aamulla.

Millaisia ja miten paljon ylityksiä teillä on ollut kun ootte saaneet lähetteen eteenpäin? hämmästyksekseni en saanut tänään lähetettä vaikka kuudessa seuranta päibässä oli 3 huonoa tai melkein huonoa aamusokeria jakerroin että niitä on muutenkin ollut. Nää paperille tulleet huonot oli 5,5 5,7 ja 5,7

Mä sain lähetteen äippäpolille jo sokerirasituksen jälkeen kun paasto oli rasituksessa yli 6. Jos rasituksessa on paasto yli 6, tai kaksi tai kaikki arvot koholla, lähetteen saa automaattisesti.

Prkl... Soitti eilen neuvolasta, että yksi arvo oli koholla, eli radidiagnoosi. Sitten kun kysyin että mikäs arvo ja paljon se oli ni sanoi että paastoarvo 5,3 ja se raja on 5,3. Jaa just..ois sit voinu vaikka sen sanoa heti.. Viikon päästä neuvolalääkäri josta ohjeet kotiseurailuun ja ruokavalioon.

Prkl... Soitti eilen neuvolasta, että yksi arvo oli koholla, eli radidiagnoosi. Sitten kun kysyin että mikäs arvo ja paljon se oli ni sanoi että paastoarvo 5,3 ja se raja on 5,3. Jaa just..ois sit voinu vaikka sen sanoa heti.. Viikon päästä neuvolalääkäri josta ohjeet kotiseurailuun ja ruokavalioon.
Mulla ihan sama paastoarvo rasituksessa... Ruokavalioo ei oo tarvinnu muuttaa mitenkään, vaan arvot pysynyt silti hyvinä. Mä luulen, että mulla johtu ihan täysin liian lyhyestä paastosta toi arvo..

Niin sittenhän sen näkee kun sitä mittailee kotona.. Ärsytti vaan vähän se neuvola kun heti täräyttää että sulla on nyt radi. :P

Ohhoh. Aamun paasto 5.2 ja wellness muroja pari desiä niin huiteli 10.7?! Ikinä oo tullut noi korkeeta numeroa. Onks se sitten ne hiilarit tossa kun nostaa?

Katoppa pahuuttas paketin kyljestä, muroissa on usein myös aika paljon sokeria vaikkei sitä tulis ajatelleeksi
Edit, ja sokerit on hiilareita eli joo hiilarit ne sitä nostaa :)

Kuinka paljon pitää olla arvoja koholla että joutuu insuliinille?Mä nimittäin sain viime viikolla lääläriltä lausunnon että jos vielä viikon arvoissa on häikkää niin sitten alkaa piikittely, nyt viime lauantain jälkeen ei yhtään arvoa yli. Jätin puuron osittain pois niin pysyny hyvänä.

Mulla oli 20 mittauksesta 7 koholla (saa olla 7.8 ja korkein oli 9.0)

QC, kysypä sitä että oisko tablettilääkityksestä apua sun tilanteessa? missä arvoissa sulla on heittoa ollut?

Hoitaja sanoi, että tablettia ei aleta ollenkaan, vaan suoraan piikkiä.. pelottaa vaan, kun arvot on välillä ok ja se meinasi pikainsun laittaa, et entä sitten , kun arvot pysyykin kohtuudessa ja pistän silti joka syönnillä.. romahtaako ne arvot sitte vituralleen.. :(

Kuulostaa aika hurjalta, pääsisitköhän juttelemaan lääkärin kanssa ennen aloittamista?

Takaisin