Sokerirasitus ja raskausdiabetes

No joo, varmasti tuntuu sormenpäissä kaksi peräkkäistä päiväkäyrää. Toivottavasti saat vähän taukoa nyt. :) Hyvät arvot! :)

Oon kyllä noihin arvoihin tyytyväinen :) vielä kun sais hieman alemmaks tuon aamun paaston niin ei tarttis hermoilla. Jotenki alkanu jännittää toi mittailu. Mut eiköhän tää tästä :)

Täällä sitä äippäpolilla ootellaan lääkärille pääsyä. Tunti meni hoitajan kanssa ja lääkärin jälkeen pitää vielä mennä takas hoitajan luo. :p

Mul oli viime perjantaina toi sama :) Sain kaks viikkoa aikaa laittaa ruokavalio syyniin,eli tooodella tarkkaa syöminen. Jos sillä paastoarvot laskee pikkuisen niin insuliinipiikit vältän :) Vaikka muuten vähän harmitti niin yllätys ultraus piristi :)

Kaikki oli ok. Hoitajalle pitää soittaa 2 viikon päästä ja lääkärin luokse 4 viikon päästä käymään.
VauvaHaaveissa, miten niin ylläri ultraus?? Kyllä mulla luki selkeästi lähetteessä, että ultrataan. :)

Mullei lukenu mitään muuta kun et varaathan tarpeeksi aikaa :D Eka tunti hoitajalla ja sit lekurin kanssa juttelu....lopussa sit vaan sano et kurkataan viel ultralla :D

Sokerit on pysyneet edelleen hyvinä ja vauvakin kasvaa ihan normaalisti. :) Oli itse asiassa vähän pienempi kuin esikoinen näillä viikoilla ja esikoinen oli ihan mini syntyessään. Viikot 20+5 ja painoarvio 324g.

Tänään pitäisi mitata päiväkäyrä (yök) ja sit onkin taas loppuviikko lomaa mittailuista. :)

Mullakaan ei oo ollu ongelmia sokereiden kanssa ja vauva kasvaa masussa ihan normaalisti. Toivottavasti arvot pysyy loppu raskaudenkin hyvänä. :)

Mä oon ihan unohtanut koko radin :D niitä mittailujaki sen verran harvoin.. huomenna voisin taas ottaa paaston ja 1h arvon niin on ainakin mittailtu. Hyvin on mullaki pysyny rajoissa noi ja poikakin oli 330 jotain grammaa.

Mulla oli maanantaina pissassa sokerit kahella plussalla :smiley-ashamed005. Oon yrittäny ruokavaliolla saaha mun arvoja paremmaksi mutta ei meinaa onnistua. Lääkäri sano et seuraillaan vielä sokereita mutta oon kyllä ite ihan varma et jouvun aika pianki alottaa insuliinin.. En tykkää mutta ei oo oikeen vaihtoehtoja ku ei kerta ruokavaliolla korjaannu.. :sad010

Mulla on kanssa pysynyt arvot hyvinä ja en ole kauheasti edes vahtinut syömisiä.Ennemmin on pitänyt syödä,että sokerit ei tipu liian alas.Puhuin tästä rakenneultran yhteydessä kätilölle ja sanoi,että viikon 30 maissa verensokeri alkaa monesti heittelemään.Silloin on sitten oltava luonnollisesti tarkkana syömisten suhteen.Eli parempi ehkä herkutella nyt varastoon...

Mulla pysyny hyvinä arvot myös. Aamulla tuli mitattua viimeksi. Perjantaina pitäis seuraavat mittailut tehdä.

Nemsku, okei hyvä tietää. :D Pitää herkutella varastoon. :D Just miehelle sanoin et haluan viikonloppuna herkutella hillomunkeilla. :grin

Iltsu90, voi ei, toivotaan että ei tarvitse aloittaa insuliinia. Vaikka eihän sekään ihan kamalaa ole, mutta varmasti tosi tylsää piikitellä. Ja onhan niitä tablettihoitojakin. :) Millaisia arvoja sulla on ollut, onko jatkuvasti yli vai silloin tällöin vaan?

Mulla nyt parina aamuna paastot ollu 5,6 ja 5,7. Sitä ennen aina ollu jotai 5,2. Enne päivällistä arvo on ollu melkeen aina jonku 5,7 tai 5,8. Ku pitäs olla alle 5,5. Mulla kyllä jo ennen raskautta välillä seurattu sokruja ku niissä ollu vähä häikkää ni en kyllä oo ihmetelly vaikka oonki nyt tässä tilanteessa. Ja epäilen et ku mulla tuo PCO ni se kans vaikuttaa nuihin tekijöihin aika paljo. Sanottasko et huonoa tuuria kaikki. Liikuntaa en paljo pysty harrastaa selän takia ni sekää ei ainakaa paranna nuita arvoja.

Mulle sanoi hoitaja äippäpolilla, että jos ei korjaannu ruokavaliolla, niin mennään suoraan insuliinipiikkiin, et tabletteja ei ees kokeilla. Olin itekki ihan kauhuissaan, ku tämä neulakammo on edelleen.. :p

Pääseekö kaikki, joilla on radi ylimääräiseen kokoultraan vai seurataanko sitä vauvan kokoa vain sf-mitan perusteella?

Mulle ainaki sano terkka et niistä ylimääräsistä kokoarvioultrista on luovuttu. Ainaki oulun seudulla.

Takaisin