Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Ei, enkä huomannu kysästä. Vähän kiireellä tuntu menevän, kun oli ajat vissii vartin myöhässä ja meidän jälkeinen asiakkaan aika tais olla puolelta, ku me päästii sisää varttii aikasemmin. En ymmär miks täytyy varata aikaa niin vähän kun ei riitä.

Luulisi, ettei sun tarvii kovin usein mittailla, jos arvot on normaalit. :) Saa nähdä kuinka usein mun pitää lähetellä tuloksia äippäpolille, kun on kans ihan normaalit arvot olleet. Just eilen puhuin oman hoitajan kanssa, että tuntuu ihan naurettavalta näitä jatkuvasti mitata, kun ei mulla edes ole mitään raskausdiabetesta.

Ehdin saamaan lähetteen jo äippäpolille, ennen kuin selvisi että se mun tulos olikin virheellinen.

No, pääasia että arvot on hyvät ja vauva voi hyvin. :) Mittaan vaikka joka päivä, jos se on tarpeellista. Olis vaan kiva, jos esim. diabeteshoitaja olisi oikeasti kuunnellut mua, hän ei edes vilkaissut mun uutta verikoetulosta vaan puhui musta koko ajan diabeetikkona. o_O Mun ruokavaliosta ei löytynyt mitään muutettavaa, ainut mistä sanoi että saan syödä vaan puolikkaan banaanin, kun olen syönyt aina kokonaisen. :P Vastaanotolla mittailtiin mun sokereita ja ihmetteli miten se on ihan normaali. No niinpä, sitä olen tässä koittanut selittää, mutta hän ei kuunnellut yhtään.

Mun kotimittauksissa paastoissa aina pikkusen yli,ruuanjälkeiset ihan normi. Soittivat terkkarista että sairaalasta otetaan yhteyttä,siellä sit jatkoa:angry3:sick009

Mulla ei näytä mun syömiset vaikuttavan sokeriarvoihin mitenkään. Eilen oltiin kaverin häissä, syötiin koko ilta ja vedin pari palaa täytekakkua vielä noin klo 22-23. Aamulla paastosokeri 4,1. :grin

Joo ei pahemmin vaikuta mullakaan syömiset arvoihin, vaikka olisin sipsiä syönyy niin ei nouse.

Joo mäki oon yrittänyt syödä pullaa yms, että saisin edes viiteen asti nousemaan. Aina on alle viisi tunti ruokailunkin jälkeen. Paastot aina 4,1 tai 4,2. Kai se on ihan normaalia?

Minkälaisia päiväkäyriä teillä on ollut? Mä otan nyt ensimmäistä päiväkäyrää, tähän mennessä on ollut aamu 4,1/4,4 ja lounas 4,7/4,3. Ihmetyttää kun monesti mulla on tuo tunti ruuan jälkeen oleva arvo alhaisempi kuin ennen ruokaa? :wideyed: Pitää tänään vielä mitata päivällisen ja iltapalan jälkeen.

Päivällisen aikaan tulokset 4,7/5,3. Vielä pari kertaa tänään pitäis mitata! Ekan kerran tuli yli viiden tulos ruuan jälkeen.

Mä en oo nyt hetkeen tehnyt päiväkäyrää, mutta ens viikolla pitäis tehdä kaksin kappalein. Voin sitten vaikka laitella arvoja. Mulla on toisinaan ollut tunnin arvo vähemmän kuin paastoarvo.

Mun ei tartte mitata, ku aamulla se paasto ja sit tunti aamupalan jälkeen, muuten on luonaan ja päivällisen jälkeen tunti ku otetaan mitat, ei tarvitse onneks siinäkin ennen syömistä mittailla.

Kiva, jos voit laittaa sitten sun päivääyrää sadetar83. :) Vielä kerran pitäis tänään mitata ja sitten
lähetän sähköpostia. Ei oo kivaa tää päiväkäyrän kirjaaminen, kun pitää niin monta kertaa pistää. :meh:

Joo eihän se kivaa oo. Mä oon nyt saanu pistellä vähemmän kun aloitin nuo tabletit. Ylihuomenna taitaa olla seuraavat mittaukset jos oikein muistan.

Onks sit todettu et on raskausdiabetes? Aattelin vaan et vaihteeleko käytäntö vai miten, mulla seurataan vaan neuvolassa.

Täällä päin on niin että jos on kaks tai kolme arvoo koholla niin hoidetaan sairaalalla mut jos vaan yks niin neuvolassa. Mut joissakin tilanteissa riittää että paasto arvo tosi korkee niin sillon laitetaan kans sairaalalle.

Aah, okei. En tie oisko täällä sit sama, mulla oli tosiaan rasituksessa paasto hieman koholla, ja ekojen mittaustulosten jälkeen kävin neuvolassa näyttämässä tuloksia niin sanoi ettei tarvii polia vaivata asialla.

Kunhan ei arvot nyt nousiskaan vaan pysyis hyvinä. :)

Mulla oli se eka arvo tosi paljon koholla (6,1) sen takia kun olin juuri juossut pitkän matkan ja näyte otettiin multa kun olin vielä ihan hengästyneenä ja en ollut ehtinyt yhtään istumaan. Sain saman tien lähetteen äippäpolille sen takia kun paastoarvo oli niin korkea, muut kaksi oli hyvät. Myöhemmin kävin uudestaan ilman juoksua mittauttamassa paastosokerin ja se oli ihan normaali. Mutta vissiin nyt sit loppuraskaus kuitenkin seurataan äippäpolilla. En vielä tiedä, kun vasta eilen laitoin sinne sähköpostilla noita arvoja ja kerroin tuosta mun uudesta labrakäynnistä. Ainakin on ollut ihan normaalit arvot koko ajan, en oo missään vaiheessa tuon juoksuspurttisokerirasituksen jälkeen saanut noin korkeaa paastoarvoa. Kotona osastot aina 4 luokkaa.

Lisäksi mua ihmetyttää, kun mulla lukee omakanta.fi:ssä, että sitä mun sokerirasitustulosta on korjattu? Miksiköhän sitä on korjattu, kukaan ei ole antanut vastausta. Nyt ainakin kun toisella labrakäynnillä sain tulokseksi 4,9, niin se on juurikin se arvo jonka olen aina saanut paastosokeriksi laboratoriossa.

Itse kun tuntee kehonsa aika hyvin, niin jotenkin tuntuu vaan siltä että tämä diagnoosi ei ole ihan oikea. :(

Takaisin