Sikiön painoarviot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Libero-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terkut äippäpolilta! :)
Pääsin tosiaan sinne kokoultraan radin takia ja oli kyllä iloinen yllätys, että niin tarkasti ultrattiin ja otettiin mittoja. :)

Painoarvioksi 2,7 ja mulla viikko 34+2, sanoi että laskettuun aikaan mennessä olisi noin 4 kilonen, eli samanmoinen kun oon ollut itse.

Kaikki oli muutenkin hyvin, eikä vaikuttanut miltään ns. sokerivauvalta. Sanoi, että on jo pieni lähtökuopissa, että hänen mukaan syntyy ennen laskettua aikaa ja jollei, niin sitten sen viikon perjantaina voitaisiin käynnistellä. :) Eli eikun jumppaamaan juhannuksen jälkeen, niin eikös hän tulisi ihan omin avuin! :)

Tänään 36+1 painoarvio 2900 g ja laskettuna- aikana olisi tässä tahdissa 3500 g, eli ihan keskiverto ja keskikäyrällä. :-) Ennen lääkäriä ollut hoitaja katsoi vaan verenpaineen ja pissan. Lääkäri arvioi, että kohdunkaulaa oli jäljellä n. 2 cm, ja auki saman verran. Pystyi kokeilemaan sormella vauvan päätä. :-D

Eilen rv 36+6 painoarvio2790g. Syntymäpainoarvioksi sanoi 3,3-3,4kg. Mut katellaan.... Vastaa kooltaan kuulemma viikkoa pienempää.

Eilen 36+2 saatiin painoarvioks 2350g.. Kahen viikon päästä uudestaan tarkistamaan kasvua :) On kuulema pikkune mut mennää sentään pikkuse alakäyrän yläpuolella.

Mulla viikko sitten ultrassa vauvojen koot n. 2230g (poika) ja 1780g (tyttö), silloin rv 33+0. Kokoeroa on jonkin verran, minkä vuoksi haluavat nyt loppuvaiheessa pitää silmällä kasvua parin viikon välein. Molemmat kuitenkin kasvavat tasaisesti omilla käyrillään ja kokoeroa ollut rakenneultrasta saakka, ja istukat sun muut toimivat ilmeisesti ihan mallikkaasti toistaiseksi. Ja edelleen mennään ns. normaalieroissa, vaikka toki mittavirhemarginaali taitaa olla sen 10-15%.

Niin ja sf-mitta oli jo kaksi ja puoli viikkoa sitten 38 ja risat, alan näyttää hiljalleen siltä, että ratkean tuosta navan kohdalta :eek: :grin Ja siltä myös tuntuu! Esikoista odottaessa maha oli korkeampi, nyt se on jotenkin enemmän pallo, joka kasvaa suoraan eteenpäin. Jos mua katsoo edestä tai takaa niin hyvä jos maha edes näkyy, mutta sivuprofiili onkin sitten melkoinen...

Minulla on viimeksi tehty kokoarvio (ja ultra ylipäätään) rakenneultrassa.. Saapi nähdä minkä kokoinen möllykkä mahassa on, kun ensi tiistaina on synnytystapa-arvio. Sf-mitan mukaan hieman keskikäyrän alapuolella mutta tasaisesti kasvaa, mutta eihän se koko totuutta kerro vauvan koosta.

36+0 painoarvio 2927g eli ois oppikirjojen mukaan sit 3800g LA:na :) kunhan ei siitä yli.. oon pieni itse ni saa luvan jäädä alle 4kiloseks ettei tuu hankaluuksia synnytyksessä :P

Maanantaina käytiin neuvolalääkärillä, 36+0 ja painoarvio 2520g. Aika paljon näissä on eroja, mitä täällä lueskelee ja odottavien kavereiden kanssa vertailee?

Pitäisi siis jäädä mukavasti alle 4-kiloiseksi, ellei ota jotain hullua kasvuspurttia vielä.
Mä olen koko kevään ajatellut että siitä tulee jättiläismäinen sokerivauva :wink -oli helpotus kuulla nuo mitat

Miulla huomenna painoarvio ison sf-mitan takia.. mutta normikokonen oli viimekski ultratessa. Saapi nähä.

Libero- tottakai saat!
Jossain ketjussa jo sen selitinkin, mut lyhykäisyydessään sen takia käynnistetään, ettei vauva kasvaisi kovin isoksi. Näin mahdollisesti välttyisin tässä synnytyksessä murtamasta häntäluuta niinkuin esikoisen kohdalla kävi.. En kyllä tosiaan usko, että tuolla juuri merkitystä on, kun tuskin tämäkään yli lasketun ois mennyt.. Muutamasta päivästä kun mahdollisesti vaan kyse.. :wideyed:
No, kai se lääkäri vaan halusi jotain mulle kehittää, sektiotakaan kun en saanut, vaikken tosiaan tiedä olisinko sitäkään halunnut..

Ainiin, muistankin lukeneeni sen jostain. No hyvä, että seuraavat ja estävät saman toistumisen. Kuten itsenikin kohdalla toivon, Ettei hartiadystoksia riskiä oteta..

Takaisin