Sikiön painoarviot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Libero-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
juu voisivat vähä tasasempaan kasvaa kyllä, täältä joutas muutama sata grammaa :P ja luulen että ihan oikeen on tuo arviokin kun koko suku täynnä isoja vauvoja ilman mitään radeja tms joten geeneissä taitaapi kulkea... mutta en osaa sitä kyllä panikoida kun kuitenkin Oulaskankaalla tuumasivat ettei päästetä tahallaan päälle neljän kilon että käynnistellään heti kun mahdollista, ja sais heidänki puolesta lähtä syntyyn millon vaan eli ei tarvi enää varoa ollenkaan noita jatkuvia suppareita :D

meillä oli 32+5 1765g.. arvioitiin, että jos syntyy laskettuna aikana olisi alle 3kg.. hiukan pelottaa tuo pikkuinen paino..:/ kun olin jo asennoitunut toiseen yli 4 kiloiseen..

meillä menee Zeni painot aikasamoissa.. odotellaan sitten minkäkokoisia vaaveleita syntyy. Sulla ei odotusta jatkukaan enää kauaa. tsemppiä viimeisiin päiviin ! =)

Tänään rv 36+2, arvio ultralla 2900g, mutta kuulemma tunnustelun perusteella todennäköisesti on vähän pienempi. :)

Libero, aika useinhan ne painoarviot kyllä heittää just alakanttiin että onkin sitten vähän tai paljon isompi kuin mitä on arvioitu.

Ihana kun teillä on jo täysikokoisia vauvoja ei tarvitse painon vuoksi pelätä..

Mäkin olin aluksi huolissaan kyllä, mutta siis pääasia on se et vauva kasvaa tasaisesti :) toiset on vaan pienempiä..

Pelkään,että kasvu hidastuu tai loppuu kokonaan. Pelkään myös jos pienikasvuisuus enteilee jotain muuta kehityshäiriöitä. :-[

Sama ku liberolla, et ku eka oli yli 4 kg ja tää on selkeästi pienempi (arviolta)ni on se outoa. Toivon et on yli 3,5 kg ja syntyy laskettuna aikana tai sen jälkeen mieluiten. En tiiä, miks näin toivon. Kyllähän pienempääkin pystyy hoitamaan...

Onneksi pieni syntymäpaino ja -koko eivät aina tarkoita, että olisi joku kehityksellinen ongelma. Minun mieheni on syntynyt 47 cm ja 2,7 kg mitoilla täysiaikaisena ja pitkäksi mieheksi on kasvanut, eikä minkäälaisia kasvu- tai kehityshäiriöitä ollut pienestä syntymäkoosta huolimatta. Minä olin yliaikainen, kun synnytys ei millään ollut käynnistynyt, joten mittoja on ehkä hankala verrata (49 cm ja 4 kg), mutta hyvin pieneksi olen jäänyt niin kuin kaikki muutkin sukuni naiset. Odotan, että meillekin tulee pieni vauva, enkä ole siitä huolissani. Geenit kun on mitä on (:

Hyvin hyvin hyvin harvoin pienikokoisuus jotai tarkottais. Etenkään mitään kehityshäiriöitä..kun vauva voi muuten hyvin niin saa kasvaa omalla käyrällään :) kyllähän ne nyt herrajestas siellä ultrissa sanoisivat jos olis syytä epäillä jotain. Ei lääkärit jätä kertomatta mitään.

Kiitos Mimoza, vaikka itsekin tiedostan ettei hätää ole. Silti pelottaa. Kävin yksityisellä ultrassa ja luotan häneen kun sanoin kaiken olevan hyvin. nyt vaan seurataan ettei kasvu hidastu.. Ja ei me kaikki samalla käyrällä kasveta eikä meissä kenessäkään siinä suhteessa mitään vikaa ole.joten kyllä varmasti voidaan olla levollisin mielin

Meillähän tosiaan tuo esikoinen syntyi rv 41+5 52cm ja 3830g. Ei ollut siis mikään pieni vauva ja hänellä on synnynnäinen sydänvika, jota ei huomattu ennen syntymää. Aina myöskään siis hyvä vauvan koko ei meinaa, että olisi terve vauva.

Eilen ultrasivat kun kävin kaatumisen takia polilla tarkastuksessa. Viikot 33+2 ja tämän hetken painoksi sanoi 2300g. Arvioi että tulis olemaan n. 3500g syntyessään.
Edessä on vielä radin takia yksi ultra kolmen viikon päästä, niin pitäis saada vielä uutta arviota silloin.

Takaisin