Sikiön painoarviot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Libero-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rv 35+3 ja painoarvio himpun alle 2500g. Arvioitu syntymäpaino tän perusteella 3,3kg mikö vastais isänsä syntymäpainoa. Voi kuinka tässä malttaa oottaa!

vihurituuli, niin ne voi muksut olla erikokosia! Lääkäri sanokin, että vastaa kokonsa puolesta noin viikkoa pienempää.

Meillä oli viikkoa isompi :) ei tuntunu neuvolantäti huolestuvan niin ei vihti ihtekkää huolestua :) jännä vaan miten suuria heittelyitä noissa voi olla.

Eikai tässä vaiheessa enää puhuta, että vastaa jotakin viikkoja? o_O Itselle ainakin sanottiin ultraavan kätilön toimesta jo rakenneultrassa, ettei enää voi puhua sillä tavalla viikoista, kun geenit vaikuttavat niin paljon. :) Tietenkin seuraavat, meneekö ''normaalin'' rajoissa, jotta mahdolliset häiriöt huomataan, mutta noin muuten.

Minä en muuten saanut painoarviota. Enkä varmaan saakaan. :P

Eikai tässä vaiheessa enää puhuta, että vastaa jotakin viikkoja?

Mulla oli lääkäri laittanut äippäpolin lähetteeseen, että rv 35+2 koko 3,2kg, vastaa rv 38. Eli ainakin meidän lääkäri näkyy puhuvan noin, en tiiä muiden käytännöistä.

Meilläkään ei itseasiassa ultraaja maininnut että mitä viikkoja vastaa, sanoi vain, että pienehkö.. Itse näin ultra ruudulta, että viikon pienempi.. Niistä laskelmista. Mukava tietää ettei kaikilla muillakaan ole "täydellisiä" keskiverto vauvoja.. Kaikkihan me ollaan yksilöitä :)

Täällä puolestaan 3200 g sanottiin vastaavaan viikkoa 37+4. Ultrakone oli näin laskenut. Itellä tuolloin viikko 36+2. Mutta lääkäri piti normaalina...

Miulle ei mainittu vastaako viikkoja mutta mitä ite näin ku mittoja otti että mahanympärys vastas melkeen 2viikkoo pienempää ja reisiluun viikkoo isompaa. Päästä en muista :D

37 + 3 ja kokoarvio oli 3,2 kg. Oon erittäin tyytyväinen ja iloisesti yllättynyt, odotin että olisi pieni vauva tulossa (: Jos tuo nyt sitten paikkaansa pitää edes lähelle... Vaikka oon itse pienikokoinen niin odotan innolla, että olisi mieluusti lähemmäs 4 kg vauva, kyllä se vauva ulos saadaan keinolla tai toisella. Vauva saisi isompikokoisena paremman alun elämälle ja helpompi isompaa ja jäntevämpää vauvaa on käsitellä (:

Mitä tarkoitat Aiarana tuolla et vauva sais "isompikokoisena paremman alun elämälle"? :O

Meidän vauva oli rv37+0 semmoiset aika lailla tasan 3000g, mikäli arvio piti paikkaansa. Oletan, että olisi siis jotakuinkin 3500g syntyessään, eli aika standardi. Lääkäri piti pikkuista "sirona", vaikka eikös tuo koko nyt ole aika normaali :rolleyes:.

Komppaan Aiaranaa siinä, että iso vauva on tietyllä tapaa parempi, tai ei varsinaisesti parempi, mutta ehkä helpompi. Esim. jos vaikka imetys ei heti onnistu, niin on hyvä, että vauvalla on kunnolla massaa (useimmillahan tippuu paino aluksi). En nyt kuitenkaan itse haluaisi yli nelikiloista lähtee punnertamaan ulos :grin. Ison lapsen kohdalla herää myös väistämättä huoli, että onko saanut liikaa sokeria (lähinnä onko häikkää insuliinin erityksessä) tms.

Muokattu viimeksi:
Vau.fi:n mukaan normaali paino vastasyntyneelle on 2800g-4800g, että aikamoinen haarukka :joyful:! Eiköhän suurinosa osu jonnekin 3-4kg:n välimaastoon jos ajallaan syntyy.

No meille ainakin arvion mukaan syntymässä siro vauva ja hänellä on kyllä tasan samat edellytykset elämän alkuun kuin suuremmillakin. Ensimmäistä kertaa täytyy sanoa, että tällä foorumilla jokin asia herätti näin paljon epämukavia tunteita.

Mun mies, sen veli ja mun serkku ovat ainakin painaneet syntyessään kaikki alle 3 kiloa. 2.5-2.8 ja ovat siis syntyneet täysiaikaisina. Pieni koko on vain ja ainoastaan johtunut äidin pienestä koosta. Mun miehen äiti on tosi siro ja pituutta varmaan 150cm. Kaikki ovat varmasti saaneet yhtä hyvän alun elämälle. Kaikilla omat mielipiteet mutta mä ainakin toivon, ettei tää yli neljää kiloo olis.

Takaisin