Sikiön painoarviot

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Libero-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ystävälle syntyi 4580g:n neiti joka oli kaksi päivää aiemmin ultrattu 3800g:n painoiseksi. En tiedä sitten kuinka yleistä tuollainen heitto on, jostain syystä mittoja kuitenkin otetaan joten varmaan isolta osin kumminkin pitänevät suunnilleen paikkansa.

Minulle on jäänyt myös se käsitys, että mitä isompi vauva, sen isompi mahdollisuus erehtyä.

No niin, tässäkö se syy siis, ettei täällä tehdä.. :D Aika jännä tosiaan, kuten Regina ihmetteli, että jos heitto on noin suuri niin miksi niitä ylipäätään tehdään. Kai sillä silti jonkun repeäminen pelastetaan :o

Mulla lähisuvussa kaksi tapausta, jossa äitiä ei kuunneltu vaikka sanoi että tää vauva on iso. Sanottiin vaan että ei oo ja pystyt synnyttää alateitse.. toinen lapsista voi hyvin, toinen vammautui tämän vuoksi.. eikä siinä paljoa rahalliset korvaukset auta :/ et on näitäkin.. heitot oli painoissa todella suuret verrattuna arvioon. Näistä on kuitenkin yli 10 vuotta et varmasti nyt hiukan eri tilanne mutta kyllä vihaks pistää.

toi on kyllä kurjaa Mimoza kun noin on päässyt käymään. Itse muistan kuinka äärirajoilla mentiin tämän meidän tytsyn kanssa. Tytöllä murtui solisluu ja itsekään en ole täysin toipunut siitä.. seurauksena oli rectoceele, sekä alkuun n.20 tikkiä.. Ja kyllä muistan synnytyksessä huutaneeni, että tämä ei varmasti täältä tule. Mutta esikoista odottaessa, kai sitä niin sokeasti luotti ammattihenkilöiden ammattitaitoon, ettei ajatellutkaan mitä olisi voinut käydä, myöhemmin tutustuin aiheeseen erbin pareesi, joten oli kyllä suojelusenkeli meidän neidin matkassa. Nyt onneksi seuraillaan sikiön kokoa jo tarkemmin..

Pakko oli liittyä keskusteluun vaikka oma tilliäinen kohta vuoden :P mulle tasan kerran annettiin painoarvio ja se oli synnytyssalissa; kätilö arvioi 3,6/3,7kg, todellisuudessa neiti oli 3,2 :) kannattaa siis muistaa että ne todella on vaan arvioita eikä huolestua tai stressata itseään turhaan niillä :)

Meillä heitti peräti kilon neidin paino :D 3500g veikattiin, mutta kaikkien yllätykseksi olikin 4400g

Olispa kyllä mukava, jos joka kerralla hoitaja katsoisi ultralla. Mutta ei, ne kaksi ultraa riittää. Ainoastaan siinä toisella lääkärin käynnillä katsoo jo tarvetta on.

Nyt tuli kutsu polille painoarvioon. Ihmetyttää vaan kun siinä oli ensin aika hoitajalle ja sitten lääkärille. Miksi molemmilla pitää käydä?

Nyt tuli kutsu polille painoarvioon. Ihmetyttää vaan kun siinä oli ensin aika hoitajalle ja sitten lääkärille. Miksi molemmilla pitää käydä?

Ainakin Hyvinkäällä hoitaja ottaa ensin käyrälle, eli vauvan sydänääniä kuunnellaan niin, että rekisteröityvät koneelle. Hoitaja myös ottaa neuvolakortin ja saattaa vähän kysellä tietoja lääkäriä varten.

Täällä kans oli miltei kilon heitto esikoisen kohal painoarvios. Ja ultralla kattosivat.

Jäi päästä kiinni ja on siis kehityksessä jäljessä. :/ mitään ulkoisiamerkkejä ei oo, mutta muuten.. nää on onneks harvinaisia, mutta on se kamalaa ja surullista. :( nykypäivänä tää "vauva" on kyllä onnellinen ja elämänmyömteinen aikuinen nainen, mutta on ns. Teini-ikäisen/nuoremman tasolla.

Synnytyksessä vammautuminen on harvinaista, mutta sillä ikävä kyllä selittyy moni kehitysvamma.. :/ sen verran olen aiheeseen tutustunut. Kannattaa vaatia vaan että tutkivat enemmän, jos on sellaisia pelkoja.

Apua! Alatiesynnytys ei ole aiemmin jännittänyt, mutta nyt alkoi pikkuisen polttelemaan Mimozan kertoman jälkeen! Tädin molemmilla lapsilla on solisluut murtuneet ja tätiparka repeytynyt pahasti. Omalla äidilläni oli yksi imukuppisynnytys ja toista ei lääkäri antanut sen takia alateitse tulla, vaan keisarileikkauksella. Kapeaa lantiota siis on suvussa. Itsellä järkyttävät liitoskivut ollut, toivottavasti ne levittäisivät lantiota tarpeeksi. Onneksi on synnytystapa- ja sikiön kokoarvio tulossa parin viikon päähän (: Toisaalta miten paljon voi antaa painoarvoa kokoarviolle, jos siinä voi olla jopa kilon heitto? Täällä kokoarvio vieläpä tehdään ilman ultraa ulkoisilla tekijöillä arvioiden.

Mä en ole saanut yhtäkään paino arviota. Joten en todellakaan tiedä minkä kokoinen vaaveli tuolla yksiössä asustelee. Mutta enköhän parin viikon päästä ole viisaampi kun on synnytystapa arviointi niin jospa siellä sitten sais jotakin lääkäristä irti!! (Mutta jos sama lääkäri kun rakenneultrassa niin en saa varmaankaan mitään infoa suuntaan enkä toiseen)

Ei minkäänlaista arviota painon suhteen vieläkään, ainoastaan totes että sun mahassa on varmaan mukava olla kun on tilaa mutta ei liikaa kuitenkaan :D jassoo.. no hyvä että siellä on kiva olla, toivottavasti synnytyski on sit mukavaa :P

Takaisin