Seulontaultrat

Me käytii keskiviikkona nt-ultrassa. Kaikki hyvin :) turvotus saatii lopulta mitattua ku vauva teki kyl kaikkesa jottei häntä mittailla(piti käsiä eessä jne) ja se oli 0,7mm. Myös kromosomipoikkeavuus seulonnat oli kaikki ok. Pieni siellä kasvaa ja kehittyy,jumppatuokioki alko ku herätettii se päiväunilta. Nyt pari kk ootellaa rakenneultraa, 4.7 on vasta aika.. uus LA:ki saatii,nyt uus aika on 17.11 ja vauva vastas viikkoja 11+6, joten oli neljä päivää nuorempi ku mitä menkoista laskettuna.
 
Nyt alkaa vähän jännittää, huomenna ois ultra... Syke kyllä kuuluu mut oon alkanu pelätä et mitä jos sikiössä on jotai vikaa :sad001 Nyt kun on tuo doppleri niin ei tarvii miettii löytyykö sieltä mitään elävää vaan on tullu kaikki muut pohdinnat tilalle.

IceQueen rv 12+4
 
Nt ultrassa kaikki hyvin :Heartred la aikaa ei siiretty 17.11 pysyy, vaikka 3 päivää vanhempi kun mitä neuvolassa sanottiin :) on se nyt enemmän todellista. "Vastaukset" tulee sit postitse mutta ainakin juuri nyt kaikki näyttää hyvältä :)
 
NT ultrassa näkyi touhukas tyyppi, josta saatiinkin komea vilkutuskuva. Kaikki luvut oli normaaleissa rajoissa ja laskettu aika siirtyi paria päivää aikaisemmaksi. Olipa kyllä niin helpottava kokemus. Nyt voi ehkä vähän hengähtää ja nauttia.

rv 12+5
 
Nt-ultrassa kaikki hyvin :Heartred :Heartred Pikkuinen potki kauheasti ja myllersi muutenkin. Niskaturvotusta 0,9mm ja riskiluku 1:15000. Kätilö ultras ja harjoittelijakin katto hiukan. Sattumalta sama ihana kätilö, joka ultras tytön ru:n :) Tämän pikkuisen ru on 7.7. La siirtyi päivällä, nyt se on 18.11 :Heartpink
 
Nyt on ultrassa käyty :) Kaikki näytti olevan hyvin, niskaturvotus 0,8-0,9. Parin päivän sisällä pitäs tulla soitto jos verikoeseulontojen riskiluvuissa on jotain hälyttävää. Koko vastas kaks päivää raskauden keston määritysultrassa mitattua vanhempaa, laskettua aikaa ei muutettu mut ite elän nyt ton uuden mittauksen mukaan eli la 17.11 ja nyt 13+0 täynnä :)
 
Muokattu viimeksi:
Hyvä että meni hyvin :) mä kävin siis rv 12+4 nt-ultrassa, mutta koko vastasi rv 13+0. La ei muuttunut, enkä itsekkään mielessäni sitä muuttele sillä aikaisemmassa ultrassa koko vastasi taas paria päivää nuorempaa. Katsotaan mitä mittaus näyttää seuraavassa ultrassa :)
 
Onnea kaikille hyvin menneistä ultrista! Itse joutuu vielä melkein viikon odottelemaan. Onneksi aika kuluu nopsaan :)
 
Mie oon käsittäny et nt ultrassa tulee tarkin mittaus ni siks uskon ennemmin tohon laskettuun aikaan. Varhaisultra ei välttämättä niin tarkka ole. Rakenneultrassa taas koko voi vaihdella paljonkin.
 
Meillä tiedetään tarkka hedelmöittymispäivä IVF hoitojen vuoksi. Varhaisraskauden ultrassa oli ihan aikalaisen kokoinen ja nt-ultrassa sitten useamman päivän vanhemman kokoinen, joten eipä ne mitat niin päivälleen oo. =)
 
Ja kyllähän mittaajakin voi saada aikaan heittoa. Nämä on tässä vaiheessa kuitenkin vain milleistä kiinni :) mutta kivahan se on ajatella että raskausaikaa on mennytkin enemmän ja näin odotusta olisikin vähemmän jäljellä :)

H-an 12+0
 
Mä oon nyt vaan ajatellu oman LA:n sen virallisen mukaan koska senhän mä laitan sitten esimerkiksi sinne Kelan papereihin aikanaan. Mieluummin mä oisin pitänyt laskettuna aikana sen 8.11, mutta nyt se on siis virallisesti 6.11. Ja sen takia äitiyslomakin alkaa kaksi päivää ajattelemaani aiemmin :grin Ja kumpikaan aiempi laps ei oo laskettuna syntynyt vaan rv40+2 ja rv38+4 niin tuskin tämäkään täsmällinen on, saattaa mieluummin tulla vähän ennakkoon :)
 
Minäkin elelen omassa päässäni vauvan LA:n mukaan ja täällä lähinnä sen "virallisen", kun LA:ta ei muutettu.

Mileim rv 14+4
(Baby rv 15+2, eli LA vauvan mukaan 3.11 :grin)
 
Vielä 5 yötä ultraan... *huokaus
Odottavan aika on pitkä. :happy:
Mutta liikkeet kyllä tuntuu ja sydänäänetkin kuuluu kotidopplerilla, ni enköhän mä kestä. :headphone:
 
Meillä oli nt-ultra 2 viikkoa sitten. Ultrassa oli kaikki hyvin ja ihanaa oli nähdä pikkuinen. :love7 Downin riskiluku kuitenkin oli 1:251 ja pääsimme jatkotutkimuksiin. Tänään mulle soitettiin NIPT-tutkimuksen tulokset, ja ne on normaalit! :) Oon täällä itkenyt ilosta, kyllä on helpottunut olo! Saimme myös tietää sukupuolen, meille on tulossa tyttö! :Heartpink:love017
 
Takaisin
Top