Seulontaultrat

Tänään käyty nt-ultrassa ja siellä kaikki oli hyvin :) Niskaturvotusta 0,5mm ja veriseuloihinhan ei osallistuttukaan. Kaikki rakenteet normaalit ja pituutta vauvalla himpun vajaa 5cm. Vastasi siis viikkoja 11+5 ja tästä lähtien virallinen LA 6.11.

Rakenneultra on sitten rv20+1 eli 20.6.

Mullakin LA 6.11 ja rakenneultra rv20+1, 20.6 :) en malttaisi millään odottaa sinne asti!

Nyt ultrassa käydy :) kaikki hyvin, ultran mukaan 12+4, virallinen la 26.11 ( oviksesta 12+2 ja la 30.11 ) niskaturvotus 1.7mm eli normaali :) tosi reipas vauva kuulemma, steppaili ja heitti kuperkeikkoi. Istukka etuseinässä.

Liitteet

• 1463740235542.jpg
    1463740235542.jpg
    39.4 KB · Katsottu: 41
Oonko mä ainoo jonka napero nukku tyytyväisenä laiskamatona ultran ajan? :D mun piti nousta välillä hyppimään että saatiin ötökkä pikkasen liikahtamaan että turvotus saatiin mitattua. Noh, äitiinsä tullu :D

Miulla ei tuo vauvan alku nukkunu ultrassa mut tosi laiskat liikkeet oli :grin Meinasin säikähtää kun kuva eka tuli ruudulle ja ei mitään liikettä, kaikki kuitenkii kunnossa. Jos vaikka tää lapsi ois rauhallisempi kun esikoinen :grin Tuon pojan ultrassa nimittäin sillon melkein kaks vuotta sitten oli ihan eri tavalla liikkuva sikiö, on ollu liikkuvainen poika mahan ulkopuolellakii :)

Mulla taas esikko oli laiska kohdussa,nukkui ultrissa vaan ja liikkeita tuntui tosi laiskasti mut sit kun synnyi oli ja on semmonen vauhtihiiri :D

Oonko mä ainoo jonka napero nukku tyytyväisenä laiskamatona ultran ajan? :D mun piti nousta välillä hyppimään että saatiin ötökkä pikkasen liikahtamaan että turvotus saatiin mitattua. Noh, äitiinsä tullu :D

Meillä mahassa oli myös oikea laiskamato, pari kertaa liikahti mutta ei puhettakaan mistään heilutteluista ja volteista.

Esikoinen oli mahassa varsinainen ikiliikkuja, öisin varmaan pysyi paikoillaan tai en ainakaan herännyt liikkeisiin. Kuopus taas ei paljoa liikuskellut mahassa ollessaan, iltaisin oli sellainen hetki että liikkeitä tunsi. Synnyttyään ovatkin sitten ihan päinvastaisia olleet; esikoinen on rauhallinen luonne eikä mikään tyypillinen poika vaikkakin puuhakas, kuopus taas on sellainen ikiliikkuja ja temperamenttinen. Eli en tiedä mitä tästä pienemmästä sitten tulee; kuopuksen kaltainen vai oikeasti rauhallinen... No näkeehän sitä vielä rakenneultrassa että onko "reipastunut" liikkumisen suhteen.

Mulla toinen kaksosista liikkuu joka ultrassa tosi paljon ja toinen ei liiku juuri ollenkaan. Nt-ultrassa lääkäri käski mun yskiä kovasti että rauhallisempi kaveri liikkusi sen verran että saadaan mitattua.

16+0

Sain minäkin vihdoin tietää riskiluvut. Down 1:4100 ja trisomia 1:100 000. Aika pieneltä tuo down luku omaan silmään näyttää... mutta normaalihan se on. Ja se pieni nenänvarsikin ultrassa näkyi, mikä ei Downeilla aina siinä vaiheessa vielä näy, niin positiivisin mielin silti. :)

Mileim rv 16+1

Sain minäkin vihdoin tietää riskiluvut. Down 1:4100 ja trisomia 1:100 000. Aika pieneltä tuo down luku omaan silmään näyttää... mutta normaalihan se on. Ja se pieni nenänvarsikin ultrassa näkyi, mikä ei Downeilla aina siinä vaiheessa vielä näy, niin positiivisin mielin silti. :)

Mileim rv 16+1

Minäkin kauhistelin omaa 1:13000 lukua, tuntuu että kaikilla muilla ikäisilläni (25) tuossa luvussa on vielä 0 perässä.

14+3

Juu miekin 25, joten sitä vähän kauhistelen tässä vielä :confused:

Minäkin kauhistelin omaa 1:13000 lukua, tuntuu että kaikilla muilla ikäisilläni (25) tuossa luvussa on vielä 0 perässä.

14+3
Mulla oli esikoisesta 1:10000 ja olin vielä nuorempi, 23v. Terve hän on kuitenkin, joten tuskin on syytä huoleen sullakaan :)

Ja vähän hassua kyllä, nyt 25v iässä luku on parempi, 1:100000.

Niin, ehkä mä vähän huolehdin turhaan :) tässä on kuitenkin vielä rakenneultra tulossa mistä voi löytyä vielä vaikka sun mitä.

Mä vähän jäljessä tänne kirjottelen kun olin jotenkin tyytyväisin mielin nt-ultran jälkeen kun oma luku näytti jotenkin suurelta. Tässä vaiheessa ei siis ollut mitään vertailulukuja tiedossa, ja kun ultrassa sanottiin kaiken olevan hyvin. Nyt kun katson teidän vastaavia lukuja ja ajattelen omaa ikääni (23), on tuo 1:1962 erittäin pieni :(

Sonic, aina on joku jolla luvut parempia tai huonompia. Jollakin luku voi olla 1:10 niin silloin sinun luku kuulostaa erittäin hyvältä. Mielestäni tuo sinun lukusi on kuitenkin sen verta hyvä etten sitä murehtisi. Erittäin pieni todennäköisyys tuossakin on downin syndroomaan.

Mistä te ootte selvittänyt nuo riskiluvut? Neuvolasta kysymälläkö, vai? :wideyed:

Ite sain kuulla tänään neuvolasta ne, kun oli käynti.

Takaisin