Seksiä synnytyksen jälkeen

Pakko Jonnulilta ja IceCreamilta kysyy viel et oliko teidän aikaan synnytyssalissa sellai vanhempi kätilö, silmälasipäinen, vaaleet hiukset? Ai että mulla meinas revetä kyllä hermo, kun menin torstaipäivänä sinne säännöllisten supistusten takia, ja ottivat sit yöks tarkkailuun (aamulla sit leikkasivat). Tämä vanhempi kätikö kun kävi mua kattomassa, jos mulla supisti samalla niin luonnollisesti irvistän kun sattuu (en oo siis tavannu ketään kenen ilme ei muutu hiventäkään kun supistaa). Niin tämä alko hokee JOKA KERTA, et "hei, hei, eihän sinuu nyt naaman koske hei, hengitä, eihän sinuu nyt naamaan koske". Siis ihan oikeesti teki mieli sanoo sille et nyt jumalauta jos ei lopu tuo hokeminen niin kohta sattuu sulla naamaan. Ymmärrän siinä sen pointin et ok, hyvä olis rentoutua ja hengitellä ok, mut jos hemmetti naama vääntyy kivusta niin se vääntyy!! "Eihän sinuu nyt naaman koske hei". Soi kyllä varmaan loppuikäni päässä tuo lause. Onneks ko. kätilö oli vaan iltavuorossa, ja oli kadonnut aamuun mennessä.

Meni vähän ohi aiheen mut ARGH et sylettää vieläkin, vaikka muuten kaikki meni hyvin.

Ja itse aiheesta - me on miehen kanssa "lemmitty" nyt kolmesti tytön syntymän jälkeen. Ekalla kerralla teki vähän kipeetä, mut seuraavalla kerralla ei enää. Et ainakaan mulla näin leikkauksen jälkeen enää ei huomaa eroa aiempaan - paikat on hivenen kuivemmat kyllä, mutta kumin kanssa kun joutuu leikkimään vielä toistaiseks muutenkin, niin sen kanssa tulee kuitenkin käytettyä liukkaria vähän apuna.

Mitenhän tosta ehkäsystä, kun mietin sitä kuparikierukkaa - mulla oli ennen tosi kivuliaat ja runsasvuotoiset menkat, mut nyt synnytyksen jälkeen tosi niukat eikä kovin kivuliaat edes. Uskaltaakohan sitä kuparikierukkaa ottaa, jos se heittää sit pahemmaks tilanteen vielä kuin ennen raskautta, vai voinko olettaa et on runsaammat ja kivuliaat kuin mitä raskauden jälkeen on tottunu..? Sekavaa tekstiä, mut sekavat on mietteetkin noitten kanssa.. :)
 
mulla oli sillon yöllä 16-17.8 vastaanottamassa just vähän vanhempi,silmälasipäinen kätilö. vähän sellain kimittävä ääni ja ei tosiaan siitä muutamasta tunnista kauheen positiivinen ajatus ihmisestä jäänyt. pari muuta oli sit jo ihan eri luokkaa :)
 
synnytyksen jälkeen täälläki ekan kerra heiluteltu peittoja v-loppuna ja HUHheijaa..aika jäätävän tuntusta oli...
iha ku olis ekaa kertaa oltu sillai :laughing001
luistoa oli kyllä mut hmm..mite sen nyt kuvailis...kirveli sisuksissa?? pisti miettii et onkohan ihan normii...ja sit huomasin,että tuossa repeytymän(mikä ei ollu paha) tuntu semmonen patti ja heti rupes mielikuvitus jylläämää koteloituneesta tikin pätkästä!
mut on se nyt ehkä vähä pienentyny,et olisko lie joku ärtyny talirauhanen(ko)......
plaah..nooh...
jospa nää petihommat alkas joskus tuntuu taas normaalilta :smiley-angelic001

JA hei,hymiöt toimii paremmin tuon ylävalikon kautta! jess! :happy093
 
miko:mä en yhtää muista et ketä mulla siel oli kätilöinä,niin hatarat muistikuvat koko hommasta mut olettaisin et meil oli jonnulin kanssa samat kätilöt ku siellä samaa aikaa oltii.ite jotenkii muistaisin hyvin hyvin hämärästi et siel ois ollu joku vaalee ja sit tummmahiuksinen mut ihan satavarma en oo.:smiley-ashamed008

mä en varmaa ikinä uskalla sekstailla,pelkään et se sattuu ihan hirveesti.karseet traumat jäi siit synnytyskivusta.:sad010
 
^hennah^ Mullakii on patti! Voiko se muka olla joku koteloitunut tikin pätkä!?!?! :O Mä oon koko ajan ajatellut, että on just joku talirauhanen tms.. Ei kipeä eikä tunnu muuten kuin alapesun tehdessä! Ainakaa jälkitarkastuksessa ei maininnu siitä mitää... Tosin mun patti ei oo repeytymien kohdalla, kun en revennyt (pari tikkiä sain nirhaumaan) vaan enemmin tuossa huulen sisäpuolella..
 
Mä en ole edes pysynyt laskuissa montako kertaa ollaan jo jotain tehty :think005
Ärsyttävintä on ollut nyt kolmasti se, että ensin molemmat ovat nukahtaneet ja mies on alkanut lähentelemään unissaan, siitä päädytään aina asiaan ja sitten sen päätteeksi pitäisi alkaa taas nukkumaan. Kyllä olen pari kertaa sanonut, että yritä tehdä aloitteet hereillä ollessa, kun joudun vauvan takia hereilemään kesken unien, niin seksin takia herääminen ei tunnu enää ollenkaan jännältä :sleep002
 
Meil oli sama ku mirabella,mies rupee lähentelee keskellä yötä ku ei vieläkää tajuu et se on ihan turhaa.sit se samalla(luonnollisestikkii)herättää mut ja mun ku on muutenkii nii vaikee saada sit uudestaa unta.ärsyttävää.
Kaikenlisäks tytöllä meni viisareidenkäännöstä uniytmi sekasi,nyt se herää viiden aikaa syömää,jos ois "vanha" aika ni se olis ihan ok aika nousta ylös.
 
Tiutsi: no siis miulaki nirhauma,väärä sana tuli kirjotettuu :D mut siin vieres se tuntuu,oli kipeeki,mut nyt on pienempi ja ei niin kipeekää...et kai se on talirauhanen vaa :D miulla vaa tuppaa tuo mielikuvitus lähtee laukaamaan :)
 
Mä luulin, että epparin kohta olis kipeenä toiminnan aikana, koska se on vieläkin tosi kummallisen tuntuinen, pömpöttävä alue, mut kipee alue onkin ihan toisella puolella. En sit tiedä onko se meinannut siitä kohtaa revetä tai jotain ennen kun leikattiin. Sit mä luulin, että synnytyksen jälkeen olis paikat jotenkin löysät mutta päin vastoin ja limaakin riittää ihan omasta takaa eikä tarvii mitään liukastetta vaikka saitaalassa sitä suositeltiinkin :D
 
Oispa mutkii leikattu ni ois säästyny niilt repeämiltä.Nyt sit sen takia en kinä tuu tekee sitä toista lasta ku eka synnytys menee nii vituiks.kaikenlisäks siin vaihees ku se kätilö rupee karsii mua kasaa ja puuduttaa ni ei se ees antanu sen puudutuksen vaikuttaa vaa rupees samantien tikkaa,ei sattunu sit yhtääi,ikinä varmaa tuu kokee samanlaista kipuu.

menipä taas vähän ohi aiheen.
 
IceCream, tosi harmi etteivät leikanneet. Oletko jutellut synnytyksestä kätilön kanssa jälkeenpäin? Juttelu voisi olla ihan hyvä juttu, jos koet asian noin. Minulla ei muuten myöskään se puudutus auttanut siinä tikkaamisessa. Ne lisäs sitä monta kertaa, mutta kyllä se tikkaaminen silti tuntui. Juttelimpa oman parturini kanssa synnytyksestä niin hän kertoi, ettei kätilö ollut puuduttanut ollenkaan ennen tikkausta, koska koko aikaisempi synnytys oli mennyt ilman kivunlievitystä. Oli saanut ekan tikin jälkeen kyllä puuduttaa.
 
En oo jutellu,jälkitarkastuksessa siitä sanoin ni se tantta katto sielt koneelt ja sano et on ollu nopee synnytys ym muuta mut ei puuttunu muuten koko asiaa.vieläkii vaa vaivaa se et miks piti antaa sitä oksitosiiniä ja sit ei keritä antamaa muuta puudutetta ku sitä spinaalipuudutetta jonka vaikutus loppu jo ennen ponnistusvaihetta.

tiiä tuota mut ei huvita seksi sit yhtää.
 
IceCream: No, jopas on ollu tyly täti siellä. Meillä oli jo sairaalassa täytettävänä sellai lappu, missä oli kohta haluatko jutella synnytyksestä kätilön tai lääkärin kanssa. Itte kävin kätilön kanssa juttelemassa, synnytyksestä jäi hyvä mieli, vaikka synnytys pitkä olikin.
 
Harmi IceCream että sulla jäi pahat fiilikset synnytyksestä ja ymmärrän hyvin et vaikuttaa sänkytoimiin myös sen takia. Itseeni jännittää se "eka kerta" vaikka hyvin menikin, mutta silti vielä mielessä ne kätilöiden ronkkimiset ennen tositoimia ja puudutuksia kun koitellaan, että monellekko sormelle on nyt auki. Jälkitarkastuskin jännitti, mut sehän ei tuntunutkaan sitten missään.
Mun mielestä noista huonoista kokemuksista pitää todellakin sanoo jälkikäteen sinne synnärille ja laittaa kätilön nimi mukaankin vielä. Mua pelottaa, että kun omalla kohdalla sattui niin ihana kätilö nyt, että ei varmasti toista kertaa osu kohdalle vaan tää turmionkätilö, josta täällä kirjotatte...
 
Mulle sattu niin hyvin kätilöiden kanssa et melkein kaikki niistä, jotka oli esikon synnytykseen jollain tavoin osana olivat myös vuorossa tän kakkosen kohalla :) Ja pari niistä kätilöistä viel tuli hymyillen tervehtimää et mehän ollaaki jo tuttuja vaik esikon synnytyksestä oli jo kolme vuotta.
 
mulla sattu siel jälkitarkastuksessakii,mut oletin et se nyt kuuluu asiaa,mut en kyl tienny et siel mikää paikka on kipeenä enneku se siel tarkastukses selvis.
 
Onks muilla ollu sellasta et seksin jälkee tulis veristä vuotoa? Mull on nimittäin joka kerta. Mainitsin jälkitarkastukses siit lääkärilleki, mut ei se siihen mitään sanonu. Jotenki tuntuu et tais sillä olla muuta ajateltavaa silloin :sad001
 
Takaisin
Top