Seksiä synnytyksen jälkeen

Jonnukka

Vauhtiin päässyt keskustelija
Täällä voi hehkuttaa, valittaa tai pohtia synnytyksen jälkeistä seksielämää (tai sen puutetta). Kuinka nopeasti puuhiin on ryhdytty ja kuinka on lähtenyt sujumaan?
:sex
 
Ei oo lähtenyt käyntiin. Jotenki itse haluan odottaa jälkitarkastukseen ja ei nyt haittais jos toi vuotokin vaikka ensin loppuis.. Pakko kyl myöntää, että tässä hässäkässä ja tohinassa ei oo paljoo asiaa edes ehtinyt miettii. Kyllä se uni vie tässä kohtaa voiton, kun makuu asentoo itsensä laittaa tai pään tyynyy ni ei siinä kauaa tarvi unta hakea.
 
Törmäsin juuri vastaavaan ketjuun sektiolla lapsen saaneiden kohdalla, joten päätinpä tänne meille perustaa myös. Ei vielä itselle kovinkaan ajankohtainen kysymys sillä tunnen oloni toipilaaksi. Tottakai mietityttää milloin sitä uskaltaa hommiin ryhtyä, jälkitarkastukseen en aio odottaa (sain ajan vasta marraskuulle o_O)
 
Meillä odotetaa et jälkivuoto loppuu, ja se kai olis yleisestiki suotavaa. Jälkitarkastusaikaa saa meil varailla vast ku lapsi kuukauden ikäinen ja se ajan saanti voi mennä pitkällekin, joten sitä ei taatusti aleta oottelemaan. Mieski jo huomannu et alkaa tää äiti vähän jo puutteesta kärsiä...
 
Mä jotenki ajattelin, että jälkitarkastus olis tässä tän kuun loppu vaiheessa. Muistelisin neuvolatädin näin puhuneen.. Mutta tosiaan, kunhan tuo vuoto nyt loppuisi ihan eka..
 
Koko loppuraskauden oli kyllä halut kovat, mutta jotenkin nyt ei voisi vähempää kiinnostaa. Meillä minä olen yleensä se joka tekee aloitteen, joten ei ole kyllä paineita aloittaa. Ensi keskiviikkona tulee 4 vk synnytyksestä ja jälkivuotoa on edelleen, joten ei tuo vielä ole ajankohtaistakaan.
 
Eipä kyllä kiinnosta ja haluan ehkäisyn kuntoon ensin :D synnytyksestä 4 viikkoa ja vielä tulee jälkivuotoa täälläkin ja eipä toi tikattu haaruskaan oikein taida vielä hommiin taipua.
 
Onhan se mielessä käynyt, mutta ei ole kyllä mitään kiirettä, vaikkei tikit täällä olekaan riesana. Mutta pitäähän sitä ainakin odottaa, että tuo jälkivuoto lakkaa. Sitten katsellaan, onko moiselle toiminnalle aikaa. laughing7 Se voi täälläkin olla niin, että kun saa molemmat lapset nukkumaan, niin on itsekin jo vähintään puoliunessa. Jälkitarkastukseen en kyllä tällä kertaa odota, kun se on vasta lokakuun loppupuolella. Viimeksi se oli muistaakseni viisi viikkoa synnytyksestä.
 
Sektiosta 3vk kun kokeiltiin ensinmmäisen kerran, nipisti ja kiristi niin hitosti vaikka liukkarii käytettiin puolipulloa :D
Sit parin pv päästä kokeiltiin taas ja homma sujuu,tosin kuivuutta pikkusen ja jotenkin kireempi olo..ehkä se kuivuus tekee sen.
Saatiin ihan läksyksi NKL kätilöltä että seksiä on kokeiltava ennen jälkitarkastusta sillä tärkeää tietää onnistuuko.
Mut jokainen kokeilkoon sitten kum siltä tuntuu!!
Ei tää väsymys ainakaan lisää haluja.
 
Juu ei oo kyllä mielessäkään käynyt. Tai no sillä lailla on että mahtaako se edes ikinä onnistua näitten repeämien takia :/ Nyt on vielä istuminenkin välillä kivuliasta, että voin vaan kuvitella... hui!
 
Ei oo mielessä vielä kyllän käyny itsellä ja ei mieskää vielä oo kauheena siit puhunu. Synnytyksestä vasta vähä yli kaks viikkoa nio kyllä saa viel ootella ja ku on tikit ja jälkivuotokaa ei oo loppunut viel.
 
Ainukka, kyllä se siitä ! Mulla kans välilihan lisäksi repeämiä jouduttiin tikkaileen ja tikit tietysti repeili kotona ja kipu oli jäätävää. Nyt tänään synnytyksestä tasan 1kk ja alapää tosi jees! Yllättävän äkkiä se paraneminen kävi. Mulle autto hirveesti jäiset siteet pakastimesta pöksyihin ja viileällä vedellä pesu ja jättää vähän kosteaksi. Ja säännöllisesti parin tunnin välein 1g Panadol ja ibumax yhtäaikaa lärviin :)
 
Me koitettiin peittojen heiluttelua ekan kerran about 3 vkoa sektiosta mutta ei ehkä ollu maata järisyttävä kokemus :D lähinnä ite jännitteli liikaa ja nuo kortsut toimii lähinnä kuivattavasti :/ tänään kuitenki uusi yritys (6,5vko sektiosta) ja paremmin toimi :wink mut kumiukot on perseestä edelleen.

Minkälaista ehkäisyä ootte ajatellu? Mulla tahtoo e-pillerit vetää kropan ihan sekasi. Söin niitä 10 vuotta ja tosi usein jäi kuukautiset pois. Tosi raivostuttavaa oli tehdä testejä joka kuukausi ku pelkäs olevansa raskaana :/ pahimmillaan meni puol vuotta ettei tullu menkkoja.. Nyt pitäis miettiä jotain muuta..
 
No enpä ehkäsystä tiedä. Meilläkää ei kumit kiinnosta eikä innosta. Hormonaalisetkaa ei tuu kysymykseen ku ei mun järki ja tunteet niitä kestä (huusin lattialistoillekii josku aikanaan) . Epäilys on että mulla olis endo, joten kuparikierukkakaan ei käy. Että sillä tavalla...

Pessaaria vois harkita, mut se täytyy tilata ulkomailta. Ja en tiedä saisinko sitä oikein asettumaan, ku esikon jälkee ei tampoonitkaa mulla pysyny. Sen verran tuli silloin jo laskeumaa ja se alapää jotenki muutti muotoaan?
 
Mulla tuli tikkejä vain kaksi ja vaikuttais että on parantunut jo hyvin. Paitsi että tikit ei ole sulaneet??! Oon päättänyt että heitän seksikkäät alusvaatteet kehiin heti kun jälkivuoto loppuu. Toivottavasti pian :) Meillä jäi raskausaikanakin hetekkahumppa tosi tosi vähälle. Tämän vuoden saldon voi laskea sormin :confused5
 
Mä luulen että me jätetään ehkäisy kokonaan pois. Mun oman kropan toimimattomuus on jo vuosikaudet toiminut hyvänä ehkäisykeinona. Lapset siis hoitojen kautta saatuja. Ja jos nyt kolmas päättäis jossain vaiheessa ilmoittaa tulostaan, se olis vaan ihana yllätys :)
 
Mua kiinnostaisi kapselit tai laastari.. Pillerit jää mun huolimattoman unohtelun takia syömättä ja kierukat saa kammoavan ajatuksen siitä, että jotakin ylimääräistä sinne kuulumatonta on mun sisällä.
Onko kenelläkään kokemusta kapselista tai laastarista?
Joku ehkäisy olis otettava, koska tuun itse aika helposti raskaaksi ja tosiaa noilla kondomeilla leikkiminen ei innosta. Tosin esikoisen kohdalla imetys oli kyllä hyvä ehkäisykeino (vaikka sitä sanotaaki ettei se varma ole). Viime imetys kun loppui niin menikin 5kk ku olin taas raskaana. Kolmatta en haluais ainakaa tähän samaa syssyy jos ollenkaan..
 
Mulla oli aikasemmin laastarit ja mun mielestä olin vähemmän sekasin kuin pillereitä syödessä.. Tosin vaihtopäivä oli aina tiistaisin, niin mies pelkäsi enemmän tiistaita ku maanantaita.. :D flippasin siis joka tiistai aika totaalisesti! Eli hormonaalinen ehkäisy pistää mut ihan sekasin!! Joku järkevä ehkäisy nyt olis kehitettävä.. Ja hei.. Kolme viikkoo synnytyksestä ja petipuuhat lähteny sujumaan.. Mäkin tykkään!! :D ..tosin se kondomi siellä välissä on kyllä vähän liikaa.. :P
 
Takaisin
Top