Seksiä synnytyksen jälkeen

Kiva täältä lueskella,että muillakin samoja "probleemia"...Täälä 3viikkoa synnytksestä ja myönnettäköön et jonkin verran tekis harrastella seksiä,mutta oon sen vielä jotenkin "pyyhkiny" mielestä vielä..et jos vielä niinsanotusti odottelis vielä...vaikka hyvin oon parantunut..pari tikkiä mulle tuli mut ne on parantunut ja jälkivuotokin loppui parisen päivää sitten ONNEKSI :wink...Tänään sit mies mies ehdotti nätisti kun herättiin päikkäreiltä et täytynee miun ilmaista kun olen valmis harrastaa seksiä...UH..iski paineet :). Kumien kans ei leikitä niin pitänee ne pillerit hankkia..ei mitenkään haluttais het putkeen tulla raskaaks :D..Ja jännittäähän se seksin harrastaminen hieman synnytyksen jälkeen kun kuitenkin vasta 3viikkoo häppeningistä :)
 
Saan pillereistä ihn mielettömät migreenit, joten hormonaalinen ehkäisy ei meillä käy. Tosin ei kyllä ole viekäkään jälkivuoto loppunut eikä hakutkaan palanneet :P.
 
Mulla tuli noista ehkäisypillereistä kans hieman mielialanvaihteluita ja muutenkin niistä jäi vähän huono maku. Pillereitten lopettamisen jälkeen kesti melkein 4 vuotta tulla raskaaksi, ja oon jotenkin niitäkin asiasta syyttäny... Nyt varmaan jätetään koko ehkäisy pois, kun toinen kaveri sais kans joskus tulla, jos on tullakseen. Tosin peittoja ei oo heiluteltu eikä hetkeen heilutellakkaan.
 
Olen myös huomannut ettei pillerit sovi minulle yhtään. Ehkäisyrengas on joskus myös ollut kokeilussa ja siitä tuli jatkuvasti hiivatulehduksia. Kumeissa sama juttu ja ne on muutenkin niin epäeroottisia! Tosin raskautumisen mahdollisuus on aika pieni kun mulla on pcos. Tässäkin pikkumiehessä kesti yli kaksi vuotta ennen tärppäämistä. Ei vaan haluttais edes sattumalta ihan heti paukahtaa paksuksi :)
 
Mullakii toi raskaaks tuleminen on vaikeeta; kummassaki meni se kaks vuotta ennen tärppiä. Ja tän toisen kohal ehittii hakeutuu tutkimuksiin. Oman tk:n gyne sano et vois olla endoa, ja kaikki mun oireetki siihen viittais. PHKS:n lapsettomuuspolille asti ei si ehitty ennen ku tärppäs, tosin olin jo ehtiny kokonaa luovuttaa ja aattelin et ei ilman hoitoja toista saada alulle. Nyt sit jälkitarkastuksen yhteydes pyydän lähetteen niihin endotutkimuksiin.
 
itse en kanssa pillereitä välttis haluu, mieli muuttuu jotenki ku syö niitä, ei huvita nii paljoo mikää yms.. Huomasin sen ku jätin pillerit pois. Mieli koheni muuten ja makkarin puolellakin :D en sit tiiä mikä olisi hyvä ehkäsy itelle.. en kuitenkaa haluis toista lasta heti perää .. :)
 
Noniin.. Jälkitarkastuksessa käyty ja kaikki ok. Lääkäri kirjoitti reseptin minipillereihin, Cerazette nimeltään. Onko kokemusta?? Mulla ollut vaan mercilon e-pillerit aikaisemmin ja ei voinu kyl sanoo, että olisivat sopineet minulle. Lisäksi olen ollut n. 4 vuotta ilman pilsuja, eli raskautuminen on aika heikkoa. Jos nyt aloitan nuo keltarauhas hormooni pillerit niin onko taas sit sama homma edessä, jos halutaankin lisää lapsia.. Hohhoijaa ku ei tiiä mitä sitä tekis..
 
Täällä on yhdyntäkielto kohtutulehduksen vuoksi ainakin jälkitarkastukseen, eli 7.11 asti. Lisäksi miehen kanssa ollaan jotenkin henkisesti niin erkaannuttu toisistamme etten tiiä tekeekö mielikään. Tai siis tekee kyllä, mutta tarvitsen tietyn yhteyden että homma tuntuu hyvältä.
 
Jonnukka millai kohtutulehduksesi diagnosoitiin? Itselläni oli se heti sairaalasta kotiutumisen jälkeen, ja sain antibioottikuurin. Seksistä ei puhuttu lääkärissä kyllä mitään.. tosin tuskin se kenelläkään oli siinä ensimmäisenä mielessäkään, niin kipeä olin. Toipumista sinulle.

Taitaa tuo puolisosta erkaneminen olla "normaalia" pienen vauvan viedessä niin paljon aikaa ja energiaa?
 
Juu. Kyllä meikäläinen saa tarpeeksi läheisyyttä vauvan kanssa, ei tee paljoa mieli miestä halailla saati mitään muuta. Lisäksi tuo oma ulkomuoto ei innosta ainakaan itseäni mihinkään intiimiin.
 
Meillä on kyllä seksielämä palautunut yhtä hyväksi kuin ennenkin. Yhtä monta kertaa viikossa ei ole, koska vauvan kanssa ei aina löydy aikaa, mutta pari kuitenkin. Halut ja tunteet ja tuntoaisti on ihan ennallaan, joskus vain suunnitelmista huolimatta on vauvan nukuttamisen ja arkiaskareiden jälkeen liian väsynyt.
 
Meillä mies pitää huolen että peittoja heilutellaan tasaisin väliajoin:) Mulle riittäisi harvemminkin, mutta mies on niin sinnikäs että monesti tulee annettua periksi. Vielä ei yhdyntä ole kovin hyvältä tuntunut, en osaa sanoa tekeekö kipua repeämä vai kuivat limakalvot.
 
meillä kans mies vonkaa mut itteeni kiinnostaa ihan yhtä paljon ku kilo tuoretta pas....koo...Kai sitä itekkii pitäs ruveta koht periks antamaa,hitto.ei huvita.
 
Hyvä että on positiivisia kokemuksia :) Ehkä se aurinko paistaa joskus täälläkin sitten risukasaan.. Hö höh :D
 
Känkkis: Mulla diagnosoitiin pari viikkoa sitten, synnytyksestä oli jo 6 vk. Päivystyksen kautta, kuume ja vatsa/selkäkivut oireena sekä vuoto.
 
meillä seksielämä palasi lähes ennalleen 3vkoa synnytyksen jälkeen. itse en juurikaan eroa entiseen huomaa, tuskin mieskään,hyvin on kelvannu :)
 
jonnuli:mulle tuli kylmiä väreitä ku luin ton sun tekstin:grin.teki niin häijyy jo siel jälitarkastuksessa se kopelointi et mä harkitsen nyt nunnaluostarii menoo.
 
miä jo mietinkin että lähtiköhän multa alakerrasta tunto lopullisesti synärillä niillä puudutuksilla... kun ei oon tuntunu mitään :D
 
Takaisin
Top