Satakunnan odottajat

Tää aika kyllä kuluu kieltämäti todella nopeasti. Hyvä että kaikki oli kunnossa teillä :) Onko jo sairaalakassi valmiina? 

Mulla oli kans tänään neuvola. Ja jäi jotenki huono mieli käynnistä. Hb oli 106 (viimeksi 117), terveydenhoitaja suositteli ostamaan rautavalmistetta. Painon noususta olin aivan järkyttynyt. Itse ajattelin, että painoa olisi tullut max. 600g, mutta sitä olikin tullut 3 kiloa! Mä en ymmärrä miten on voinut noin paljon tulla, kun en mielestäni mitenkään erilaisemmin tän kahden viikon aikana ole syönyt. Toisaalta mulla oli todella kipeä toi selkä ja sen takia en ole päässyt liikkumaan. Tänään huomasin myös mulla olevan turvotusta. En meinannut saada sormusta pois sormesta ja jotkut kengät tuntuu jaloissa piukemmilta, kuin aiemmin. Terveydenhoitaja sanoi myös huomanneensa mun kasvojen olevan turvonneemmat. Mutta koska pissa oli puhdas, verenpaineet ei olleet koholla eikä mulla ole muita raskausmyrkytykseen viittavia oireita niin ei pitäisi olla huolissaan. Nyt vain koitan juoda runsaammin vettä. Jotenki vaa ärsyttää kun tämmöistäkin piti vielä tulla.. 

Th sanoi myös vauvan olevan aika alhaalla ja voisi todennäköisesti syntyä vähän ennen LA:ta. Mutta eipä tuosta nyt tiedä, kun usein kuulee th:n sanoneen noin ja silti on syntynyt yliajalla. Samapa tuo milloin neiti syntyy, kunhan vain tulee :) 

 
Sairaalakassi on pakattu valmiiks teorian tasolla. :D Pitää varmaankin pikkuhiljaa alkaa kasaamaan tavaraa laukkuun. :) Ookko ite pakannut jo?

Aika mojova painonnousu. :/ Mut jos sulla on turvotusta, ni se kyllä selittää osan tuosta painonnoususta. Onhan se inhottavaa ku paino nousee hallitsemattomasti ja turvottaa, mut ei sulla varmaan tosiaankaan oo mitään hätää. :) Mikä vointi muuten on?

Täällä on kans törmätty näihin kaikkiin viisauksiin sun muihin. Monet jo synnyttäneet tulevat yleistämään suunnilleen joka mahdollisesta asiasta tyyliin; sulla esikoinen kysymyksessä, joten se syntyy yliajalla. Ei kannata ottaa synnärillä kivunlivitystä X, koska se ei auta/ tulee huono olo jne. Kyllä sulla varmasti jo paikat auenneet, ku noin paljon supistaa... Alkaa ottamaan päähän... :D
 
En tota sairaalakassia oo vielä pakannut, aattelin et ehkä täsä parin viikon sisällä sen hoidan. 

Ei se ollut kiva kuulla että paino noin paljon noussut, varsinkin kun itse ajattelin ettei olis tullut paljoakaan :/ Ja tuo turvotus vähän pelästytti, mutta th sanoi ettei mitään hätää ole niin siihen on sitten uskottava :) nii unohdin tohon aikaisemmin kirjoittaa että sf-mitta oli nyt 32cm :) Muuten vointi on nyt aika hyvä, kun nuo selkä ja lonkka särytkin loppuivat viimeviikolla :)  

Mulle kans tuttua toi, että varoitellaan jostain kivunlievityksistä ym. Jokainen kuitenkin kokee raskaudeen erilain eikä niitää voi keskenään verrata..

Onks sulla mitään arveluita milloin teidän pikkuinen syntyisi? :) Must itestäni tuntunut alusta asti että menee 5pv yliajalle, en tiedä mistä se on tullut :D 
 
Ei se kyllä kivalta tunnu, kun painoa tulee yhtäkkiä monta kiloa. Itekin meinasin slaagin, ko kahdessa viikossa oli tullut se 1,6kg. Ja sitten kun aletaan heti puhumaan jostakin ruokatottumuksista. Ihan kuin se painonnousu olis aina kiinni siitä, kuinka paljon iskee kurkustaan alas herkkuja. Se ei meinaan aina mee niin; tosi monella se painonnousu on ihan muuttuneen hormonitoiminnan seurausta.

Mulle on kans iskostunut ajatus siitä, et vaaveli syntyy ihan joulukuun alussa. En tiiä, mistä moinen ajatus mahtaa tulla. :D Oliskohan joku alitajuntainen toive, ettei olis jouluna laitoksella. Laitoksesta puheen ollen; sain sairaalakassin pakattua. :D Ja sainpa ostettua vihdoin ja viimein myös vaippoja tms., tarviketta. Korvikkeen ja tuttipullot jätin vielä kauppaan; isi saa sitten vaavelin syntymän jälkeen käydä hieman harjoittelemassa kaupassa ja pääsee valitsemaan mieleisiään tuttipulloja. Ja ostamaan lisää vaippoja... Se voisikin olla mielenkiintoista seurattavaa, kun noita vaippoja on aikas montaa eri sorttia ja kokoa isoissa marketeissa. :D Eli miten pärjää mies vaippojen ja korvkkeiden keskellä, kun tähän asti ollaan eletty asenteella, ettei tarvitse etikettiä lukea kun ottaa vaan ekan paketin, joka käteen sattuu. :) 

Mut saa nähdä milloinka nämä vaavelit haluavat maailmaan putkahtaa. Itseltä irtosi muutama päivä sitten osa limatulpasta. Tai siis ainakin oletan sen olleen sitä itteään.... :D
 
Niimpä, mä oon silti koittanut nyt  vieläkin tarkemmin katsoa mitä syön. Mutta kun tuota turvotusta on jonkin verran niin ei se ihmekään, että painoa tulee. Välillä oikein sormiin sattuu, eikä saa käsiä nyrkkiin kun sormet turvoksissa :/ 

Mitä laitoit sairaalakassiin? :) Eikö muuten nyt ollut niin ettei sinne synnärille tarvinnut erikseen soittaa kun lähtö tulee? Kun neuvolassa neuvottiin soittamaan, mutta muistaisin että synnytysvalmennuksessa sanottiin ettei tarvi. 

Mä oon ite myös ostanut jo kaikki voiteista lähtien, myös tuon äidinmaidon korvikkeen. Jäi kammo kun jostain luin, ettei ollut tullut maitoa ja vauva oli itkenyt koko sen ajan kotona kun mies lähti etsimään korviketta. Sitten mies oli viipynyt kaupassa vaikka kuinka kauan ja toinen ei ollut saanut itkua loppumaan. Perustelin tällä mun miehelleni miksi ostin korviketta kun ihmetteli miksi meillä niitä oli kaapissa :D 

Vitsit sulla ei kauaa mee kun saat pikkuises :) 

Kävin muuten tänään Herttuantorilla ja sinne oli tullut uus lasten kirppis, oli todella kivan näköinen paikka ja siistejä vaatteita :) 


 
Ei sinne synnärille tarvinnut soittaa, kun on lähdössä. Oli oikein pakko varmistaa siitä esitteestä, jonka silloin synnytysvalmennuksessa sai. :) 

Hmmm.... Pitäiskö sitttenkin laittaa isäntä jo nyt asialle niitten korvikkeiden suhteen...? Ei kuulosta meinaan mukavalta tilanteelta. :/ Ja kun ei ole varmaa, että tuossa lähikaupassa on vastasyntyneelle sopivaa korviketta. Ja kun nuo isommat marketit eivät aivan naapurissa ole.

Mä pakkasin mukaan kotiintulovaatteet itselleni (housut mallia väljä), vaatteet vauvalle, omat pesuvälineet ja aineet, imetysliivit (jotka siis oikeasti eivät oo imetysliivit, mut mukavan väljät), liivinsuojat, kameran ja pattereita, kantoliina, kirja, tutti, harsoliina (siippa saa viedä sen päivää ennen mun ja vauvan kotiutumista kissojen nuuhkittavaksi), vauvan uniriepu, unimaski ja korvatulpat. Neuvolakortti ja kännykkä ovatkin sitten olkalaukussa. Ja jos jotakin jää uupumaan, ni uunituore isukki saa luvan tuoda. :)

Mä kävin myös katsomassa seitä uutta kirppistä. Tykkäsin kanssa kovasti. :) Ja kun vaavi syntyy, niin sinne uudestaan koluamaan sukupuolisidonnaisia vaatteita. :D

Alkaa kärsivällisyys tän odottamisen suhteen pikku hiljaa loppua. :D Laksettuun aikaan vajaa kolme viikkoa... Mut voihan tuo kerran mennä kahdella viikolla ylikin... :/
 
No näin mä muistelinkin, ettei tarvinnut soittaa. Toi neuvola osaa välillä sekoittaa ajatukset... 

Parempi ostaa varuiks sitä korviketta, ei siitä ainakaan haittaa ole :) 

Alkaa olemaan kyllä jännät ajat.. :) 
 
Elämme mielenkiintoisia aikoja... Juu, nyt tuli sitten taas käytyä neuvolassa. Ilmeisesti muutkin osaavat jo tuon painonnoston; 950g viikossa... *köh,köh* emoticon Minneköhän se kilo vaan on mahtanut levittäytyä...? Kaikki muu sitten olikin ihan kuosissa, hemppakin noussut ja oli 121. Sf-mitta retkahtanut sentillä alemmas eli oli nyt 32cm. Vauvan pää oli jo aika alhaalla. Varsinaisesti ei ollut vielä kiinnittynyt, mutta ei oikein enää liikkunut kunnolla. Mut kyllä sillä alavatsan paineentunteella pitäisikin jo pikkuhiljaa alkaa noita laskeutumisen ja lähestyvän synnytyksen merkkejä näkyäkin. :) Terkkari sitä pohtikin, onko ensi viikon aika turhaan varattuna... :D Limatulppaakin irtosi hieman. Jos jotakuta sattuu kiinnostamaan, minkä näköistä se oli meikäläisen kohdalla, niin se oli läpikuultavan keltanen, sitkeä limaklöntti. :D

Aletaanko siellä olemaan valmiita jakautumaan? Onko jo lähestyvän synnytyksen merkkejä ilmassa? :)
 
Kuuluukos muuten Satakunnan sairaanhoitopiirissä synnytystapa-arvio normiseulontaan?
Kun Pohjois-Karjalassa se ei kuulu ja mua ärsyttää koska mulle ei oo sanottu mitään "paikkojen toimivuudesta" ja mietityttää et mitä jos ne sit Porissa synnyttämään mennessä ihmettelee miks arvioo ei oo tehty...

Kävinpä tänään äitipolin käyrilläkin, kun neiti oli koko päivän jotenkin epätavallisen rauhallinen... Käyrällä tuntuki sitte olevan niin kivaa, että veivattiin joka suuntaan. Oli siinä kätilölle selittelemistä, miten on mahdollista että koko päivä on ollu hyvin hiljasta ja että liikelaskentakin kolmen suklaapalan jälkeen tuotti vaan 7 liikettä tunnissa...

Aamulla neuvola kans, vaavin kasvu tasaantunut, kun siirtynyt pää alaspäin. Ainoo vaan, että nyt jostain syystä hemoglobiini ei meinaa nousta millään, vaikka oon syöny lisärautaa jo pari viikkoo... No jos ens viikon neuvolakäynnillä sitten ois jo parempi lukema... Hoppas. Alkaa tosissaan jännätä, enää alle kuukausi laskettuun aikaan!

 
Mulle oli äiti ja pikkusisko eilen järjestänyt yllätys vauvakutsut! :) Kutsuivat mut käymään ja siellä oli yllättäen sukulaisia. Olivat tehneet vaaleanpunaista tarjottavaa ja kakun. Saatiin vauvan kanssa lahjaksi paljon vaatteita, lahjakortin sokokseen, suklaata, rahaa, rasvaa ja "vaippakakun" (sisälsi vaippoja, rintapumpun, tuttipullon, pehmolelun ja geisha konvehteja). Lisäksi meillä oli arvonta vauvan painosta, pituudesta ja syntymäpäivästä :D
 
No "hyvä" Nannukka etten ole ainut taitava tuon painonnousun kanssa.. 


Täällä ei jakautumisesta ole vielä tietoakaan, mutta ihan hyvä jos tuo pikkuinen nyt olis ainakin sen pari viikkoa vielä masussa :) Vaikka kyllähän neuvolassa sanottiin, että mahdollisesti voisi syntyä vähän aikaisemmin, mutta eihän noihin niin aina kannata luottaa.

Nipsu199: Viimeisellä neuvolalääkäri käynnillä lääkäri arvioi mahtuuko vauva tulemaan. Jos on tarvetta niin silloin on lähetetty erikseen synnytystapa-arvioon. (Itselläni on tuo viimeinen neuvola lääkäri tiistaina :) ) 

Nuo vaavit osaa kyllä joskus pelästyttää hiljaisuudellaan :/ Mutta parempi mennä tarkistamaan kuin jäädä kotiin murehtimaan, vaikka teidänkin neiti myöhemmin alkoi liikkumaan :) Se on välillä kovinkin outoa kun ei tunnu hetkeen potkuja, miten sitä osaakaan raskauden jälkeen enään olla kun ei niitä tunne? :D 

Ootko koittanut ottaa noita rautalääkkeitä tyhjään vatsaan aamuisin appelsiini mehun kanssa? Tuo mehu parantaa sen raudan imeytymistä. Tai sitten kannattaa koittaa jotain toista merkkiä, kun kaikki rautalääkkeet ei imeydy kaikilla yhtä hyvin. 


 
Nipsu199; rautalääkkeistä vielä sen verran, et mä sain neuvon apteekista, ettei syö/juo maitotuotteita smaan aikaan kun on ottanut rautatabletin. Sellainen tunti väliä olisi kuulemma hyvä, kuns se maito hidastaa raudan imeytymistä. Ja tosiaankin tuo appelsiinimehu taasen tehostaa sen raudan imeytymistä. Voisit minunkin mielestäni kokeilla toista merkkiä. Kyllä se hemppa sieltä nousuun saadaan. :) Ja oon kyllä Nen89:n kanssa samaa mieltä, et parempi käydä "turhaan" tarkistuttamassa kuin olla epävarmuudessa. Kun ei sitä koskaan tiedä, vaikka olisi jotakin hätänä. :/ Kyllä luulisi niiden kätilöidenkin ymmärtävän alan ammattilaisina, et vauvat voipi tuollaista tehdä. Ei mitään harvinaista täälläkään tuollainen pitkä liikkumattomuus sokerista huolimatta. 

Nen89; ihana yllätys! :D Tosi ihanaa, et sun perhees on nähnyt vaivaa ja järjestäneet tuollaisen ihanan yllärin. ^^, Siinä tulee varmasti erityinen tunne siitä, että porukat on aidosti kiinnostuneita tulevasta uudesta sukulaisesta. Meidän puolella kun noita lapsia on jo ihan kiitettävästi muilla sisaruksilla, niin on jäänyt hieman sellainen maku suuhun, ettei tässä nyt ole mitään ihmeellistä tapahtumassa.... :/

Mut alkais jo jotakin tapahtua! Aika käy pitkäksi. :) Minä odotan vauvan syntymistä ja lapset joulua... :D
 
^^ Joo meillä kans voi toisina päivinä olla pitkiäkin aikoja ettei liiku,  tai jos liikkuu niin sitten se on ollut joku pieni "hipaisu". Mutta kai se vähän kuuluukin tähän loppuraskauteen, kun paikat alkaa käymään pieniks? 

Olin kyllä todella otettu tosta yllätyksestä, etenkin kun äiti vihaa järjestää kutsuja ja silti nähnyt kaiken vaivan. Taitaa jo niin odottaa ensimmäistä lastenlastaan :D Mutta huomaa siinä eron sukulaisissa, että jos on monta lastenlasta jo ennestään niin ei jaksa enään niin "hössöttää". Miehen vanhemmat odottaa kovin tätä vauvaa, mutta niillä on jo 2 lastenlasta ennestään niin se odotus on ihan erilaista kuin mun vanhemmilla keille tämä on ensimmäinen. 

Toi joulun järjestäminen on tänä vuonna vähän jäänyt, kun ei paljoo tunnu se kiinostavan nyt tuon vauvan odotuksen rinnalla :D En oo jaksanut kuin vähän jotain jouluvaloja laittaa ja joulukuussa haetaan kuusi, muuhun ei kiinostus riitä :D Ja toisaalta sit olis tammikuussa kauhee siivoaminen ottaa pois kaikki jouluhärpäkkeet, kun haluais vaan keskittyä siihen pienokaiseen :) 
 
Oi miten ihana ylläri nuo vauvakutsut!! Mä salaa toivon, et joku sellaset mullekin järkkäis ;-)

Mulla on rautalisänä toi Floradrix-mehu. Otan sen ekaks aamulla tyhjään mahaan. Toimiskohan senkin kanssa toi appelsiinimehu paremmin?

Sitä munkin äiti sanoi tosta liikkeiden vähenemisestä, että kun vaavi kasvaa, niin liikkumistila vähenee. Sitä vaan pelästyi, kun tiistaina huitoi niin kovasti joka suuntaan ja sitten eilen ei yhtäkkiä jaksanukaan innostua mistään. Se kätilö oli kyl oikein ihana ihminen, mutta lääkäri, joka tuli päästämään mut pois oliki sitten toista maata... Heh, tällä hetkellä oon tavannu kolme synnytyslääkäriä, 2 Porista ja yhen Joensuusta ja täytyy sanoo, etten tykkää kenestäkään... ;-(

Sehän tossa synnytystapa-arviossa onki vähän kummallista, että oon käyny neuvolalääkärin vastaanotolla tasan kerran reilu kuukausi sitten ja se sanoi sillon, että yks kerta vielä nähtäis ja että sillon tehtäs synnytystapa-arvio. Tähän terkka tuumas, että yhtään käyntiä ei ohjelmaan enää kuulu ja arviota ei tehdä.
 
Aika outoa touhua.... emoticon Eikä itseasiassa aika vaan tosi outoa. Siis kun sähän oot ensisynnyttäjä, niin ei kukaan ees tiedä vielä, onnistuuko alatiesynnytys. Ja ensisynnyttäjällehän kuuluu se pari-kolme lääkärikäyntiä ja uudelleensynnyttäjällekin mun ymmärtääkseni kaksi. Meinaako se terkka ottaa vastuun siitä, et kesken synnytyksen joudutaankin vaikka lähtemään kiireelliseen sektioon, kun ei lantion luusto yksinkertasesti sovellu hommaan? Mä oon käynyt kolme kertaa lääkärillä neuvolassa; rv 12 kun katottiin, onko noin ulkoisesti raskaus lähtenyt todellakin käyntiin (kohdunsuu tsekattiin ja tunnusteltiin kohtu), toka kerta oli joskus viikolla 30 ja silloin tarkastettiin myös kohdunsuun tilanne ja viimeinen kerta oli rv 36 ja silloin tarkistettiin tarjonta, vauvan kokoa arvioitiin ja tunnusteltiin lantion luusto, että mahtuuko tulemaan. Pistäs Nipsu199 selvittäen, et mikä juttu tää oikein on. Pakkohan se nyt on nyt selvittää, että mahtuuko vauva tulemaan. Eihän sua nyt voi yksityisellekään laittaa selvittämään asiaa, joka pitäis kuulua ihan neuvolaohjelmaan. emoticon  Ihme touhua... Onko se terkka mahdollisesti sekoillut jotakin ihan omaansa?
 
Tänään oli viimeinen neuvolalääkäri :) Painoa ei onneksi tullut nyt kuin +373, turvotuksia on, hb oli noussut 132 (Viimeksi oli 106), RR 125/90 ja pissa puhdas :) Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni ja pituutta 3cm, neuvolalääkäri sanoi ettei hänen mielestään vauva ole erityisen alhaalla kun viimeksi th oli niin väittänyt. Sf oli 35 :D

Sain lähetteen vielä synnytystapa-arvioon, sanoi ettei mun pituus vaikuta lantion kokoon, mutta on kuitenkin parempi että käyn siellä tarkistuttamassa että vauva mahtuu tulemaan. Neuvolalääkäri kyllä meinas, että se vauva mahtuis tulemaan, mutta itsellekin tulee helpottuneempi olo kun käy vielä tuolla arviossa :) 
 
Hyvä, että kaikki tuntuu olevan reilassa siellä suunnalla. :) Onhan se parempi aina varmistaa, että lantionmalli hyvä alatiesynnytykselle. Menee veroeurot ainakin hyvään käyttöön. :) Eikö muuten ole kiva tuo kova pakkanen? Joutuu oikein miettimään, mitä ihmettä laittaa päällensä, kun menee ulos. :D 

Itsellä taas vaihteeksi takana tuo neuvola. Kaikki muuten ok, mut alkanut tuo turvotus vaivaamaan täälläkin suunnalla. Verenpaineet olivat 133/86, eli pikkasen korkeat olivat. Mut niinhän ne kyllä on koko ajan ollu... :/ Pissa oli puhdas ja painoa tullut 480g. Siitäkin osa oli kyllä ihan turvotuksen takia ja paksujen vaatteiden. Mut terkka kantaa nyt huolta, ettei vaan ala raskausmyrkytystä kehittämään, kun on viime aikoina tuo paino noussut aika reippaanlaisesti. Pitäisköhän kertoa, et on nuo herkut alkaneet maistua viime aikoina... ? emoticon Sf-mitta oli jostakin syystä 36cm, vaikka viimeks se oli 32cm ja lähtenyt tippumaan. Vauva on kuitenkin jo hyvinkin alhaalla. :/

Vedin sitten viime viikolla oikein kunnolla lipat, tai siis oikeammin putosin betonikorokkeelta. :/ Otin sitten koko komeuteni kanssa oikean polven varaan, kun tulin alas. Housut ja sukkikset riekaleina ja polvi yhtä veristä muhjua. Ihme, etten ottanut käsillä vastaan käytännössä lainkaan; molemmissa pienen pieni reikä vain. Mut onneks en lentänyt mahalle... Ja onneks ei mitään lisääntyneitä supistuksia alkanut tulemaan, ei verenvuotoa ja vaavi liikkuu edelleen normaalisti. Kerkesi silloin oikein säikähtämään. Nyt on sitten polvi ruvella kuin pikkutenavalla, joka opettelee polkupyöräilyä ilman apupyöriä. :D
 
Joo "tosi kiva" toi pakkanen :D Mullakin tällä hetkellä takissa alin nappi kiinni ja sit oon muuten peittnyt huivilla vatsan :D Kirpparilta kävin hakemassa uudet lämpimät äippähousut kun ei uusia kaupasta enään raaski ostaa. 

Toi turvotus on kyllä ikävää :/ Mihin sulle on tullut sitä? Mulla kun on sormissa niin tekee oikee kipeetä. Oho olipa tuo sf- mitta noussut :o sanoiko th mistä se johtuu? Vai voiko noin paljo heittää eri mittaus tyylit ja vauvan asento?

Voi kamala, mä oisin varmaan ollu iha paniikissa jos oisin kaatunut :/ Oon koittanutkin sen takia nyt oikein varovasti kävellä, mutta eihän sekään aina sitä kaatumista estä. Mutta hyvä jos pikkuinen kuitenkin on kunnosssa ja säikähdyksellä selvitty :) 
 
Heips!

Asiat kunnossa, soitin tänne terkalle, joka sanoi, että lääkärintarkastus kuuluu tehdä vielä viikolla 36 ja varas mulle ajan. Tosin se tulee olemaan viikolla 38+5, but anyways...

Ja Hb on nousussa, nyt 126, jee!!!

Voi Nannukka, onneks kuitenkaan ei käynyt TUON pahemmin ja synnytys käynnistynyt tai semmosta. Tsemppiä!
 
Hyvä juttu, Nipsu199, et se lääkäri-juttu selvis. Pikkasen menee vaan myöhäseks.... :D Toivottavasti kaikki ok lantiomallin suhteen, vaikket ikinä sinne lääkärille asti ehtisikään. ;)

Nen89; mulla toi turvotus on enemmänkin jaloissa ja kasvoissa. Käsissä ei niinkään. Sukat painaa kipeästi ja pärstä näyttää ajoittain pöhöttyneeltä. Ei ikinä ennen ollut tuollaista ongelmaa meikäläisellä. Toi sun turvotus kuulostaa kyllä kaikkea muuta kuin kivalta... :/ Itselle tuli juuri mieleen, et jos kokeilis syödä ananasta. Se kuulemma poistaa nestettä kropasta. Mahtaisikohan se helpottaa turvotusta? Ainakin maistuu hyvältä (mun mielestä), jos ei muuta. :D

Sf-mitta on kyl tällä hetkellä aikas hämy... Sama mittaaja ollut joka kerta. Terkka veikkas, et saattoi olla supistus juuri sillä hetkellä, vaikkei se musta kyllä siltä tuntunut. No, ens keskiviikkona taas neuvola (jos siis en jakaudu sitä ennen). Sittenhän taas nähdään, mikä ihme heitto tällä kertaa tulee. :D

Ja se ilmalento kyllä säikäytti itsenikin. :/ Siippa onneks tajus vasta jälkikäteen, et siinä olis voinut olla pienimuotoisen katastrofin ainekset käsissä... Onneks selvis säikähdyksellä. Ja kipeällä polvella, paranee hitaasti. Yritetään kaikki olla varovaisia näin lumisena ja liukkaana vuodenaikana. :) 
 
hui, satuin taas katsomaan nannukka tota sun laskuriasi, on kyllä la jo tosi lähellä. Onko sua supistellut tai millanen olo muuten?

Mulla huomenna rv 37+0 ja nyt jo sukulaiset pelästyy kun soitan, luulevat että oon menossa synnyttämään :D Itsellä niin hyvä olo vielä etten usko sen vielä hetkeen tapahtuvan :/ 
 
Takaisin
Top