Satakunnan odottajat

tonni

Oman äänensä löytänyt
Hei! Olisko täällä satakunnasta muita joulunyytin odottajia?  :)
Täällä olisi parikymppinen esikoisen odottaja, juttuseuraa vailla :)
 
Heips! Täällä ois yks 22-vuotias satakuntalainen :) Odottelen myös esikoista ja nyytin la on 20.12. Millain siellä odotus on sujunut? :) 
 
Ja täältä löytyy kolmas satakuntalainen odottaja. :) Ensimmäistä tosiaan viedään ja laskettu aika 15.12. Tosi mukavaa, että löytyy muitakin täältä suunnalta olevia.
 
Jee, mukavaa huomata, että täällä on muitakin satakuntalaisia :) Meillä ipana LA on 22.12 :)  Mulla raskaus on tähän mennessä edennyt moitteettomasti, kaikki on ollut hyvin ja ipana on kova riehumaan :) Mitenkäs teillä? :) 
 
Samoin täällä edennyt hyvin ja alku raskauskin sujui lähes oireettomasti. Potkuja tuntuu paljon päivittäin :) Kesälomalta pitäis huomenna töihin palautua. Ennen kesälomaa supistellut töissä muutamia kertoja, toivottavasti nyt ei niitä tulisi.. :/ 

Nii ja huomenna taas pitkästä aikaan neuvolaan :) Pitäis vissii niitä kelan papereita täytellä, onko teillä ollut isä silloin mukana? 
 
Täällä on mennyt ihan mukavasti. Siis mikäli jätetään laskuista alkuraskauden järkky, ympärivuorokautinen pahoinvointi ja nyt liitos- ja selkäsäryt. :/ Muuten oikeen kivasti. Taitaapi olla huomenna edessä soitto neuvolaan, että saikkua! Epäilen vahvasti, ettei selkä kesti keittiöhommia. Niin paljon nostoja sun muuta, että iskias ilmottaa heti itsestään. :( Onneksi kotihommat vielä luonaa, kun tekee hissukseen.

Täällä ei tuleva isä ole vielä kertaakaan ollut mukana neuvolassa ihan työaikojen vuoksi, mutta seuraavaan olisi tarkoitus tulla.

Miten tytöillä muuten? Onko jo jännitystä ja odotusta ilmassa? Itseä melkeinpä pelottaa tuo joulukuu. Ei synnytyksen takia, vaan siksi, että siinä onkin yhtäkkiä joku hyvin pieni sinusta riippuvainen... Tulisi jo edes marraskuu! :D

 
Mullakin on kyllä selkäsärkyjä ym ollut,  sekä pahoinvointia, Mutta muuten kaikki ok :) 
 Nen89: Meetkö sä poriin synnärille? :) 

Meillä on ollut mies mukana vain rakenne ultrassa. Tuskin hän noihin muihin käynteihin edes tulee mukaan :)

Kieltämättä hiukan jännittää, mut samalla myös odotan innolla syksyä, ja joulua :) 
 
Mä ainakin odotan jo kovasti joulukuuta ja että sais jo nyytin syliin <3 Stressaan vaan miten kerkiän kaikki hankinnat ostamaan kun aika kuluu niin nopeasti :D Ootko ostanut vauvalle vielä mitään vaunuja tai muita? 
 
tonni: Joo Poriin menen, Entä itse? :) Meillä ei oo vieläkään ollut tota rakenne ultraa, vasta rv 24+1 :/ 
 
Nen89 : Poriin minäkin.. ties vaikka olisimme siellä samaan aikaan ;D :D 
Miten se rakenne ultra niin myöhään on? Mulla oli jo rv 20+5

Meillä on ipanalle hommattuna jo melkeimpä kaikki: 
-Turvakaukalo 2kpl
-Yhdistelmävaunut
-Sitteri
-Pinnasänky
-Hoitopöytä
-Itkuhälyttimet
-Amme
-Kaapillinen vaatteita, liinavaatteita, harsoja ym.
-Leluja 
jne.. :D 

Oottekos te hommanneet vielä mitään? :)
 
Soitin tänään sinne äitiyspolille ja kysyin sitä miten on mahdollista että rakenne ultra on niin myöhään. Alunperin meidän LA oli 1.1.13, mutta viime ultrassa sanottiin että voi olla myös 20.12 (ei vaihtanut neuvola korttiin sitä). Seuraavalla kerralla neuvollassa LA vaihdettiin tohon 20.12 päivään vaikka ultrassa sitä ei oltu muutettu. Nyt tuolta äitiyspolilta sanoivat, että sen ensimmäisen LA:n mukaan pitäisi mennä koska kätilö ei ollu sitä aikaa muuttanut.  En tiedä ymmärskö kukaan mitä tarkotin :D On aika sekavaa kyllä :S Ja harmittaa kun ei tiedä millä viikolla nyt sit loppujenlopuksi olenkaan ja pysyykö tää nykyinen LA vai muutetaanko se takasin nyt ens ultrassa. 

Mutta pysyn nyt ainakin tohon rakenne ultraan asti täsä jouluikuisten puolella ja katson sitten jos sitä aikaa muutetaan. Ja voinhan mä silti tänne kirjoitella? :) 

Meillä on ostettu vasta pinnasänky ja vaatteita, oon yrittäny hillitä itseäni :D Ja oon vähä odotellut tota rakenne ultraa jos vaikka sais tietää sukupuolen :)  
 
Ei olla vielä kauheesti hankintoja tehty. Pinnasänky, syöttötuoli, turvakaukalo ja kylpyamme on jo hankittuna. Tai siis saatuna. Lisäks on pari toppapukua ja makuupussia saatuna ja vauvan vuodevaatteita kassillinen ja ihan pari vaatettava vasta. Niin, ja sitten on mobile. :D Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä yhden tutun luona käymään, kun siellä on kasa vauvan tarvikkeita ja lupasi antaa jos vaan mieleisiä löytyy. Toinen turvakaukalo ainakin on sieltä tulossa ja hyvin todennäköisesti vaunutkin. Ei ole tarvinnut vielä lainkaan raha-pussia raotella. :)

Vaatteita ajattelin lähteä katsomaan ensi kuussa ja vasta marraskuussa varmaan haen tuttipullot sun muut sellaiset, jotka on helppo hakea kauppareissun yhteydessä.

Pitäisi kyllä alkaa jäejestelemään vauvanhuonettakin hyvissä ajoin; mistäs sitä tietää, mikä vointi myöhemmin on? Täytyy varmaan kirjoittaa muistilista asioista, jotka täytyy tehdä ja tavaroista jotka ostaa... Mutta on tämä niin jännää!
 
 
Mistä tonni oot oman hoitopöytäs ostanut? vai ootko joltai saanut? Oon yrittäny etsii netistä, mut ainoo paikka mist oon löytäny ni on ollut ikea :/ 
 
Täällä onkin kovin hiljaista nyt.. :/ Millaiset voinnit teillä on nyt? :) Entä ootteko josain töissä ja kuinka siellä jaksellut?

Itse oon lähihoitaja ja työskentelen vanhusten palvelutalossa. Viikko sitten loppui kesäloma ja nyt oon taas töissä. Ennen kesälomaa on ollut pariin kertaan supistuksia, mutta nyt oon jaksellut onneksi hyvin :) Rauhallisesti vaan koitettava tuolla töissä tehdä ja vältettävä nostoja :)  
 
Pikkasen hiljaista, kiletämättä. Itse oon kokki ammatiltani ja teen pätkätyötä milloin missäkin. Nyt oon tämän viikon vielä saikulla, kun selkä reistaili sen verran ikävästi. :/ Iskiaskivut ei oo tästä maailmasta, kun on tehnyt perustyöpäivän... Jatkoa katsellaan. Tosin jään äippälomalle heti kun mahdollista. Ihan vaan varmuuden vuoksi, jos selkä ei oikeen kestä. Jotenkin ihmiset ympärillä suhtautuu varhaiseen äippälomalle jäämiseen positiivisemmin kuin siihen, et oot saikulla jonkun asian takia...  Mut tosi ihanaa kuulla, että sulla ainakin vielä paikat kestää. :) Toivottavasti menis loppuun asti hyvissä voimin.

Mites maha-asukit voivat? Täällä on ihan mieletön melskaaminen välillä. Uutena liikkeenä on potkia suoraan alaspäin, joka tuntuu tosi epämukavalta. Aivan kuin juniori yrittäisi polkaista jalkansa kohdunsuusta ulos! :D Mutta pääasia, että siellä masussa voidaan ilmeisen virkeästi. :)

Joulukuu lähenee, lähenee... Vaan saisi lähentyä vieläkin nopeammin. Haluaa jo vaavin syliin!
 
Mä ostin hoitopöytäni kaverilta :)

Mä olin töissä perhepäivähoitajana, kunnes mut potkittiin töistä pois, kun yhtäkkiä ei mukamas ollutkaan enään tarvetta lastenhoitajalle.. 

Olot on ihan siedettävät olleet.. mitä nyt pahoinvointia sillon tällön ja vähän selkäkipuja, mut menettelee kuitenkin! :D

Liikkeitä täälläkin tuntuu melkein kokoajan, ja jokaiseen ilmansuuntaan :D Ipana on hyvin virkeä ja liikkuvainen tapaus :D 
 
Milloin sulla Nannukka pitäisi alkaa äippäloma? Parempi joo jäädä töistä vaa heti pois jos ei siellä pysty olemaan. Kuitenkin on kummankin hyvinvoinnista kyse :) Mulla itellä alkaa äippäloma Marraskuun 14pv, katsotaan pärjäänkö sinne asti :) 

Meillä masukki liikkuu ahkerasti päivittäin ja käteenkin tuntuu hyvin potkut :) Meillä on nyt perjantaina rakenne ultra jota on odotettu jo pidemmän aikaa, toivottavasti kaikki siellä on hyvin :) Tietääks teistä kumpikaan pikkuisen sukupuolta vai ootteko halunnu sitä tietää? Me sitä kysytään jos mahdollista, vaikka mies ei ole oikein kovin innostunut sitä kuulemaan (Haluaisi pitää yllätyksenä). 

ihanaa, pian jo syyskuu ja lähempänä joulua! :) 

 
Täällä ois vielä yksi immeinen, jos mukaan sopii ;-) Opiskelen kyllä Joensuussa, mutta sydämeltäni ja mieleltäni olen niin satakuntalainen kun mahdollista. LA meidän pikkuneidillä on 27.12
 
Nipsu19; Kyllä tänne mahtuu. Tervetuloa vain mukaan. :D

Nen89; Jos jäisin sen perus 30pv ennen laskettua aikaa, niin jäisin marraskuun alkupuolella. Jään kuitenkin sen maksimi 50pv ennen, joten jään jo lokakuun puolivälissä. Kun ei mitään vakituista työtä ole (pirun pätkät...), niin ei tee edes pahaa. :) Mutta tosiaan keittiöhommissa on niin paljon kaikkia nostoja ja kuormien purkuja, etten kyllä halua niitä tehdä, jos ei ole pakko. Kyllä sitä niin kipeetä tekee jo parin tunnin päästä ja illalla uikuttaa surkeana. Jo pelkkä imuroiminen kotona vihlaisee... :( Oot aivan oikeassa; vauvan ja oma terveys on ensisijalla. En tykkää vain olla kotona, mutta vielä vähemmän tykkään kivuista. ;) Itsehän sen voinnin parhaiten tietää ja minkä kroppa kestää. Toivottavasti jaksat töissä mahdollisimman pitkään. :) Ja aivan varmasti masuasukilla on kaikki kunnossa. :)

Me siipan kyseltiin varovaisesti, kumpikohan mahdollisesti olisi tulossa. Uteliaisuus vei voiton. :D Mitä ilmeisemmin olisi minimies tulossa, mutta se nähdään sitten joulukuussa.

Eikö vain olekin hauskan tuntuisia ne potkut ja muljahtelut? :) Vielä on tilaa jumpata.


 
Takaisin
Top