Sairaalakassi

Mä oon pakannut vauvan vaatteet + omat kotiutumisvaatteet, hygieniatarvikkeet, imetysliivit ja muutamat suojat, vauvalle uniriepu, sit salmiakkia ja pari protskupatukkaa ja trippiä miehelle tai mulle evääks :D ja varmuuden vuoks miehelle vaihtovaatteet ja hammasharja jos saadaan perhehuone :) Turvakaukalon ja vauvan haalarin mies tuo sitten juuri ennen kotiutumista :) laturi, äitiyskortti, meikkipussi lentää laukkuun sit vielä just ennen sairaalaan lähtöä :D
 
Mä pakkasin kans vauvalle pienen lelun mukaan. Ku luin (täältä?) että se on ihan hyvä, jos ottaa vauvan omassa sängyssään mukaan syömään mennessä, niin ei tarvi sitte synnytyshuuruissa tihrustella rannekkeista, että mikäs näistä olikaan se mun vauvani :D jos lelusta tunnistais nopeemmin..
 
Mä oon niin valmis lakritsille, että gluteenitonta lakritsia täytyy tilaisuuden tullen alkaa keräämään tuonne kassiin. Maidonkerääjää en oo vielä hankkinut, optimistisena uskon että sille on käyttöä. Kaksoissiskollani oli suihkutissit.
Niin ja se lelu, pitää pyytää miestä nostamaan tarvikelaatikko tuolta kaapin päältä, ei uskalla itse kivuta enää jakkaralle.
 
Pitää varmaan omaan kassiin muistaa villasukat kun sairaalan ilmastoinnin vuoksi viimeksikin palelin öisin. :D
 
Hei hyvä Maatuska, lämpimät sukat otan minäkii mukaan, lisättävä listaan. Esikoisen synnytyksen jälkeen hoitajat osastolla ihmetteli kun mie pyysin lisää peittoa (oli ohut peitto keskellä talvea), kun ei normaalisti juuri synnyttänyt nainen palele vaan sillon pitäis hikoilla :grin Toki veren menetys osa syy paleluun.
 
Mä laitoin kassiin iha ekana villasukat. Saa nähä tarviiko niitä,normisti mulla on yöllä kesät talvet villasukat mut nyt viime aikoina on pitäny potkii sukat pois jo enne nukahtamista... ja sit toisinaa ne pitää vetästä takasi ku tulee levottomat jalat.. :/
 
Meneeköhän jo liian hienosäädöksi, kun just tuossa keittelin maidonkerääjän ja suljin sen muovipussiin, että pysyy desinfioituna, jonka jälkeen nakkasin sen ja Hesestä liisatut suola- ja pippuripussit sairaalakassiin? :joyful:
 
Mä oon jo salissa laittanut omalleni mutsin tekemän pienen pipon. Se on ollu kaikilla aikasemmilla muksuilla ja tarkoitus olis tällekin pienelle se laittaa päähän. Ja jos ikinä olis omaansa ollu vaikea tunnistaa, niin siitä sit kyllä tunnistin.
 
Miulla on kaikki se valmiina, mitä voi olla. Lopuista tein listan, et jos tulee kiirus ni kattoo vaan listasta tavarat kasaan. Tai jos jostain syystä tulis tilanne, että mies joutuu pakkaamaan loput, ni onpahan lista josta pitäs osata kaikki mukaan kerätä. Listassa on oikeestaan vaan meikäläisen hygieniatarvikkeet joita käytän edelleen eikä niitä voi pakata vielä, puhelimen laturi ja neuvolakortti, joka lukee ylimpänä isoimmalla :P
 
Pakkailin eilen sairaalakassia. pienelle mukaan lähtee ainaki nämä
95fc63d99781403f4e8b3e644e351d5e
 
Tulipa tässä mieleen, että oliskohan ihan typerä idea pakata kassiin myös palautumisjuoma-jauhetta? Kun onhan se synnytys kova setti (neuvolantäti vertaa aina maratooniin) ja mulle ainakin tulee herkästi paha olo, jos juon liian paljon pelkkää vettä (kuplilla menee litratolkulla) tai jos pitää vaihtoehtoisesti juoda tiivistemehua.. mehut ei muutenkaan oo oikein janojuomia mun makuun.

Hartsporttia, prkl. :smug:
 
Mulla on jo pari palautusjuomapurkkia pakattuna, suklaanmakusta. Hartsport on kyllä superhyvää! :-)
 
Mä aloitin tossa alkuviikosta sairaalakassiprojektin heittämällä ensin kirpparilta ostamani hoitolaukun pesuun, jonka ajattelin sopivan myös sairaalakassiksi. Pakkailin babyboxissa olleeseen "meikkipussukkaan" mm. dödön, sitten samaisessa baabyboxissa olleen rasvanäytteen, äp:n lanoliinivoiteen, näytepakkauksessa olleet liivinsuojat ja wet wipesit, hotellista otettu minishampoopullo, näytepakkauksen vartalonpesuaine. Enivei kaikki noi noita näytepakkausten juttuja tms. paitsi dödö, sillä ajatuksella, et vie mahd. vähän tilaa ja ei haittaa vaikka unohtus sairaalaan. Sit lykkäsin pari palautusjuomaa kans kassiin. Omat tohvelit pitäs kans laukkuun asti saada, villasukat, sukat ja alusvaatteita. Omista vaatteista otan kotiinpaluuvaatteiden lisäksi varmaan varmuuden vuoksi imetystopin ja jotkut mukavat löysät pöksyt. En tiedä tuleeko tarvetta, mut varmuuden vuoksi. Kans varmuuden vuoksi joku huppari. Olen normaalisti tosi vilukissa ja voisin kuvitella et sairaalassa on viileämpää ja ohuemmat peitot kuin meillä kotona. Omat ja vauvan kotiinpaluuvaatteet pakkaan erikseen turvakaukaloon ni mies saa tuoda hakiessaan. Mietin, et ottaisko vielä oman muotoillun tyynyn mukaan? Ärsyttää jos on vaan joku ohut luttero tyyny.
 
Mulla helpottui lakritsihuoli, CM:stä löytyi Porvoon gluteenitonta lakritsia :) Liivinsuojat pitäis vielä pakata, mulla on kaks paria kestosellaisia, mutta ei taida alkuunkaan riittää. Eli kertsejä pitäis vielä hommata. Mitään XL-kokoista aamutakkia en omista, joten ennenku vauva on pihalla en mahdu omaan hepeneeseen. Sairaalan retkuille on vielä siis käyttöä!
Katjusha rv. 37+1
 
Mie oon Marras16 niin herkkäuninen että meinasin ottaa oman tyynyn mukaan :) Tai kaks :grin Kun on yks tyyny selällään nukkumiseen, ootan niin kovasti että pääsee taas selällään nukkumaan! Ja toinen tyyny kyljellään nukkumiseen, imettää täytyy kyljellään ni siinä on paljon parempi olla kunnon tyynyn kanssa. Tyynyt saa jäädä autoon ja mies voi sit raahata ne miulle osastolle, tai hakee ennen kun siirrytään osastolle.
 
Katjusha jos ei tarvii ylimäärästä aikaa olla sairaalassa synnytyksen jälkeen ni liivinsuojia tuskin tarvii ollenkaan. Ite saatan ottaa yhen parin kestoja varalle. Maito kun nousee vasta muutaman päivän päästä yleensä ni ne tissit ei välttämättä tihkuttele ennen sitä :) Mie olin esikoisen kaa kolme yötä sairaalassa ilman liivejä siinä sairaalan kaavussa, vasta kotiintulon jälkeisenä päivänä alko tissit täyttyä ja vuotaa.
 
No mulla kyllä esikoisesta valui toisesta tissistä imettäessä heti ensipäivinä. Että aion ottaa ainakin yhdet liivit ja muutamat kertakäyttöset suojat ihan tästä syystä. Maito nousi kunnolla vasta kolmantena päivänä, mut tosiaan valui heti. Mulla muutenkin tuli alussa helposti maidonkerääjällinen täyteen, kun imetin toisesta. Ehkä otan myös kerääjän mukaan tällä kertaa?

Muutoin kassi edelleen pakkaamatta ja kotiintuloulkohaalari (siis villaa, kulkee sitten turvakaukalossa ja kaukalopussissa) vielä kesken :D
 
Toi oma tyyny onki hyvä idea. Miten en tajunnu aiemmin. Mulla on kotona tempurin tyyny, joten niskat jäykistyy kyllä nopeesti kaikilla tavallisilla..
 
Takaisin
Top