Sairaalakassi

Mullaki on vähä listaa mitä pitäis pakata, mutta tuskin tulee juuri pakattua valmiiksi. Minähän tarvin kaikkea vielä kotona! :D Vähän vois ehkä suunnitella vauvan kotiutumisvaatteita.
 
Täällä sairaalajassista puuttuu enää puhelimen laturi ja vauvalle korvikkeet ja pullo ( otan varuilta mukaan jos menee samalaiseks touhu ku esikoisen aikaan )
vartalorasva ja hiusharja :) ja toki otain pientä purtavaa.

Pakattuna
- Vaatteet
- Kirja
- Kuulokkeet
- Hammasharja & tahna
- Pesutarvikkeet
- Siteet
- Liivinsuojat

JOKU HUOMAUTTAKAA JOS JOTAIN PUUTTUU :s
 
Mä olen vauvan kotiutumisvaatteet katsonu valmiiks.. En juuri mitää muuta.. Omia tavaroita kun ei oikein osaa laittaa kun kaikkea tarvii vielä.. Mieheltä kysyin et osaako se sit hädän tullen pakkaa mulle niin yllätykseksi osasi listata melkein kaiken mitä kuvittelisin tarvivani esim hygieniatarvikkeista.. Kotiinlähtö vaatetus itselle pitää kyl laittaa valmiiksi..
Mies saa itse huolehtia omista eväistään, se kun on muutenkin niin tarkka tuon syömisen suhteen..
 
Sinnna mä oon taas just niitä ihmisiä, jotka vaihtaa oloasun päälleen kotiin tullessa, eli verkkarit. Ja kotiäitinäkin haahuilen niissä...
Kauppaan tai ihmisten ilmoille vaihdan kyllä farkut. Paitsi talvella kun asuin lapissa ja vedin vasn toppikset niskaan :)
 
Mun on saatava työvaatteet välittömästi pois. Oon semmoinen, että jätän vaan kasan vaatteita lattialle, kun pääsen kotiin ja painatan yleensä ilman pitkiä housuja kotona. Mies ei oikein arvosta, kun se keräilee niitä vaateläjiä mun jäljiltä :p. Tosin jos tulee yllätysvieraita, niin mulla tulee aina kauhee hätä ja hoppu kiskoa jotkut housut jalkaan. Yleensä miehen colleget. Ja se rassu inhoaa, kun käytän sen vaatteita. Tosin nyt loppuraskaudessa oon ominut muutenkin sen housut ja takin.

Mulla alkaa tosiaan olla sairaalakassi pakattu, mutta tajusin, että haluan sinne suklaata ja yhden cd-levyn joka on jossain hyllyn päällä. Mies saa sen kaivaa mulle.
 
Mä meinaan tällaisen laukun kaa lähtee sairaalaan jossa siis mulle puhas vaatekerta, hygienia jutut, siteitä, lapsille yllärit, tabletti+laturi, suklaata, vauvalle unilelu ja tutti, mies sit tuo vauvan hoitolaukussa kotiutumisvaatteet sun muut tarvittavat.
 

Liitteet

  • 1450356876701.jpg
    1450356876701.jpg
    95.6 KB · Katsottu: 79
Osa on vielä pakkaamatta kassiin mut pakkaan ne sit päivää ennen käynnistyspäivää.
 
Muualta huutelen, joku kysyi Tyksistä. Tammikuussa ainakin siellä oli käytävällä isot vaunut, joista sai kerätä vaatteita: sairaalapyjama tai se pitkä mekko, sukat ja verkkoalkkarit, pyyhkeitä. Ei tarvinnut keneltäkään pyytää, tosin jos sektio olisi tehty niin ehkä sitten. Oli mukava kun suihkun jälkeen sai aina uudet vaatteet.

Vessassa ja kylppärissä oli erikokoisia siteitä, oli niitä makseja ja sitten pienempiä. Kylppäristä löytyi myös ainakin silloin semmonen halpis-shampoo, jota käytin kun olin omani jättänyt kotiin.

Ruoka haetaan aulasta itse tarjottimella, ja tyhjä tarjotin palautetaan joko kärryihin tai laitosapulaisen (?) pieneen koppiin. Päiväsali on naurettavan pieni, mutta siellä on jääkaappi, josta saa yölläkin hakea jugurttia/leipää jos tulee nälkä (tajusin tämän tosi myöhään, ja mullahan oli öisin ihan hirveä nälkä) ja siinä pikkupakkasessa on niitä jäädytettyjä siteitä, joita voi käyttää.

Itse aion EHDOTTOMASTI ottaa mukaan
Neuvolakortin + kelakortin,
Hiusharjan, lanoliinin, shampoon (, kasvovoiteen), hammasharjan ja tahnan, deodorantin, (lääkkeet)
Kännykän, vähän rahaa, iPadin + laturit ja kuulokkeet
Mehua + naposteltavaa
Sisäkengät (ne sairaalan ei vaan istu mun jalkaan), vaikka voi siellä sairaalan sukillakin hiihtää

Kotiutumisvaatteet laitan miehelle valmiiksi mukaan tuotaviksi, tai sitten kotiudun samoilla joilla menin sairaalaan, tosin puhtaat alusvaatteet pitää olla. Vauvan vaatteet jätän kaukaloon, ja mies tuo sen sairaalaan.

Rintakumin sain sairaalasta (ja sen sai kotiinkin, kun se kuluu ja lörpähtää käytössä), laksatiivit saa sairaalasta jos tarvii, rintapumppuja saa lainailla tarpeen mukaan osastolla, kunhan eivät ole jollain toisella käytössä.
 
Kuulostaa KoBe samanlaiselta menolta, kun LKS kin aikanaan.

Eilen kun kävin siellä TYKSissä äitiyspolilla ja synnärillä, niin siellä luki seinässä, että omat sisätossut/kengät pitäs ottaa mukaan.
 
Mä en ole noita rintakumeja tajunnutkaan hommata..pitäisiköhän hommata etukäteen vielä vai vasta sitten tarpeen tullen? En osannut ajatellakaan asiaa.

Täällä on synnärikassiin pakattu villasukat..mäkään en oikein välitä sairaalatossuista/-sukista. Mutta se vielä mietityttää kuin saisi noi eväskarkit pysymään synnärikassissa..niitä on nyt kaks satsia mennyt, enkö viittinyt uusia ostaa tilalle :grin
 
Rintakumit ehdottomasti vaan tarpeen mukaan. Synnäriltä lainaavat jos on tarvetta ja suurimmalle osalle turhat.
 
Kättärillä aika sama juttu siinä kerroksessa jossa minä olin 2014.

-Vaatteita vessojen edessä olevassa välitilassa eri kokoisia (eri koko aina eri väri) koreissa/rullakoissa, joista sai itse käydä hakemassa puhtaat just niin monta kertaa kuin halusi. Myös lakanoita ja lakanasuojia löytyi samalla periaatteella, eli jos ohivuotoja tulee niin voi heti itse vaihtaa.

-Vessassa oli siteitä ja verkkokalsareita, ja niihin yletty kätsysti pöntöllä könöttäessään kun ei alussa varsinkaan tajunnu etukäteen niitä ottaa.

-Kylppärissä oli mielestäni suihkutiloissa pumppupulloissa saippua ja shampoo, jos ei omat tullu mukaan.

-Ruoka haettiin itse kerroksen keittiö/ruokailutilasta valmiina tarjottimelle aseteltuna ja sinne tuli myös tarjotin palauttaa. Jos erikoisruokavalio niin oma ruoka oli kivasti merkitty, ettei saanu mitä sattuu. Huoneessa sai syödä kuhan palautti tarjottimen takaisin ruokatilaan. Iltapala ainekset ilmiinty tiettyyn kellonaikaan keittiön tasolle, mistä sai itse koota haluamansa laisen eväsleivän. Paikassa myös jääkaappi johon sai viedä omia eväitä. Ruoka-ajat myös aina kuulutettiin, joten kelloa ei tarvinnu kytätä.
 
Mulla vieläkin vaiheessa:happy: Pitäs varmaan ottaa itteään niskasta kiinni tai joudun turvautumaan täysin miehen "löytöihin":joyful:
 
Mä taidan sen synnärikassin tehä vast sit lähdön hetkellä :grin Mä en oo ees tehny tytöille vaatekasseja valmiiks vaik tarvis, samoin vauvan kotiutumisvaatteet kattomatta.
 
Sama homma Bettie.
Vauvalle on valmiina + lanolinit tms. Mutta itselleni ei ole mitään =D
Sentään näin. Turvakaukalo pusseineen on jo takakontissa, kai ne meikäläisen synnärillä hoitaa ja mies tuo kotoa jos tarvii =D. Ei vaan pitäs kattoo tosta loputkin valmiiksi.
 
Takaisin
Top