Sairaalakassi

Huutelen ensivuoden maaliskuisista. Kannattaa tosiaan pakata sairaalakassiin niitä yösiteitä. Esikoisen kohdalla en sitä tajunnut ja parin päivän jälkeen rupesi sairaalan jättirätit hiertämään ikävästi, kun ne ei hengitä oikeastaan yhtään. Toisen lapsen kohdalla olin pakannut ne mukaan ja käytin vain yhden sairaalan jättirätin ja sen jälkeen riitti ihan perus yöside, joka on huomattavasti mukavempi pöksyissä kuin se sairaalan. :)
 
No mä taas tykkäsin niistä sairaalan jättisiteistä ja must ne oli paremmat kuin yösiteet. Ja aattelin et jos jostain apteekista niitä löydän niin ostan ekaks viikoks niitä kotiinkin :) Mulla itellä on ollu niin suuria noi jälkivuodot alkuun et ei noi yösiteet sairaalassaoloaikana riittäis mitenkään päin, ja lisäks viimeks tuli viel sen vuodon lisäks kalvojen rippeitä monta päivää ja isoja hyytymiä :yuck:
 
Mulla sama kuin sulla Bettie. Välillä (öisin lähinnä) tuli ohivuotoja lakanallekin sairaalan megasiteistä huolimatta jos ei päässy sopivasti vaihtamaan. Lisäks mä en alkuun tuntenut virtsaamisen tarvetta ollenkaan ennenko oli oikeesti kiire, ni suojaspa ne siihenkin liittyviltä ongelmilta.:oops:
 
Mä oon tainnu tästä jo mainita... mutta mullakaan ei ekoina viikkoina mikään riittäny niin kotona käytin öisin vauvan vaippoja :)
 
ForestFairy toihan on oikeesti aika hyvä idea jos vuodot on runsaat! Mua ei ainakaan häiritsisi vaikka olisi tyynyn kokoinen "side" yöllä.
 
Hahah tulipahan itse todistettua niiden imukyky :hilarious: ja kun mulla ei tullut alkuun mitenkään tasaisena vuotona vaan aina imettäessä tuli supistus ja verta "tulvahti" yht äkkiä kerralla paljon!
 
Ja apteekeista saa myös aikuisten vaippoja, ja ne on kuulemma aikas mukavia :wink
 
Paitsi et ne aikuisten vaipat on kuulemma edullisempaa ostaa marketeista kun apteekista eli jos haluaa kokeilla niin suunnatkaa marketin hyllylle ekaksi :) Sain tän vinkin töissä joskus potilaalta kun hoidan noita kroonisia suolistotulehduksia sairastavia ja osa heistä tarvii varalta..
 
Aaaargh *freaking out*, kuulostaa aika ikävältä jos vuoto on sellaista luokkaa, että vaippaa tarvitaan :confused:

Menee nyt ehkä lievästi aiheen "sairaalakassi" ohi, mutta itse olen käyttänyt viimeiset 10+ vuotta kuukuppia ja joskus varoina kestositeitä, joten noista muovi-/paperisiteistä ei ole muuta muistikuvaa kuin että ärsyttivät ja kutittivat kamalasti, ja olen vannonut, etten sellaisia enää ikinä housuihini työnnä o_O Onko joku selvinnyt noista jälkivuodoista kestositeillä, vai onko vuoto yleensä liian runsasta tai meneekö muuten liian hankalaksi? Milloin kuukuppia voi alkaa taas käyttää?
 
Kuukuppia voi käyttää kun jälkivuoto on loppunut eli sit joskus kun kk-kierto käynnistyy taas.
 
Ja kestositeillä pärjää varmaan kyllä jos on vaan riittävän imukykyisiä jne.
 
Mä mietin et et noista kestovaippojen imujahan vois kanssa käyttää :grin Jos ei halua mitää markettien siteitä käyttää. Mut itel ei oo kokemusta kestositeistä ni en sit tiiä pystyiskö noita imuja niihin jotenkin yhdistämään.
 
Hahhaa Emmmi!,
En minäkään ole käyttänyt minkään valtakunnan kuukautissuojia (edes kuppia) yli kolmeen vuoteen, sillä oli sellaiset pillerit käytössä kipujen takia, että kuukautiset jäivät pois. Muistan sitä ennen kyllä, että side päivällä oli ihan vihoviimeinen juttu mistä pidin, eli juuri kupilla/tamponeilla mentiin.

Yöllä mua ei haittaa siteet. Katotaan sit miten käy jälkivuotojen kanssa täälläkin, voi olla "aika" kulttuurishokki :wink
 
Minä myös kuukuppien käyttäjä jo seitsemän (vai onko jo enemmänkin?) vuotta, mutta jotenkin tuo verenvuoto liittyi minun päässäni niin vahvasti tuohon synnytykseen ja lapsentekoon, ettei se siteiden kanssa leikkiminen haitannut minua alussa ollenkaan. Kun vuoto väheni ja rupesi muistuttamaan menkkoja sekä kesti kolmatta viikkoa, ni sit rupes oleen sellai olo, et vois loppua jo. Mutta ylipäätään se siteiden käyttö kuului minulla siihen yllättävän luonnollisesti.
 
Jokos teillä on sairaalakassit pakattuina? Itse rupesin just listaa miettimään. On sitten helpompi pakata :)
 
Pikkuhiljaa :) Omat (ja myös vauvan) kotiutumisvaatteet on vielä pakkaamatta ja jotain muutakin puuttuu, mutta jonkinlainen lista löytyy puhelimesta. Tärkein eli suklaalevy on toki ostettu ja pakattu :wink
 
Oon siteet saanu laitettuun vaan :'D mut pitäs se joku päivä pakata :)
 
Johan tuo on tuossa ollut rv23 lähtien.. tosin täyttänyt ja vaihtanut isompaan kun oon tajunnu mitä ite kaipaan sairaalassa!
 
On ollut pakattuna jo rv27 lähtien. :) Tosin vaihtunut kanssa isompaan :D
 
Sairaalakassi ja kotiintulovaatteet vauvalle on aika pitkälti pakattu. Tabletin otan mukaan lähtöhetkellä vielä. Tosin nyt mietin, että pitäisköhän noita pantsuja ottaa lisää. Kaveri kehui sairaalan verkkoalushousut, mutta kertoi myös ettei niitä saanut potilashotellin puolella lainkaan. Olin ihan varautunut siihen, että niillä mennään, mutta jos niiden kanssa siellä hannaillaan, niin pakko ottaa omia.
 
Takaisin
Top