Sairaalakassi

Jos aikoo omat alushousut ottaa sairaalas käyttöön, niin kannattaa ottaa tosiaan useemmat mukaan yli/ohivuotojen varalta. Mul ainaki jälkivuodot on niin runsaita varsinkin alkuun, et sai useempaa kertaa alkkareita vaihtaa ja petivaatteita myös siel sairaalassa ollessa. Kotona sit laitoin lakanan päälle paksulti pyyhettä, ni ei tarvinnu lakanoita vaihtaa jos pääs ohi vuotamaan.
 
Bimbelibom, Jos meinaa käyttää omia vaatteita potilashotellissa muutenkin niin kannattaa kyllä niitä omia alushousujakin vaikka olisi verkkohousuja tarjollakin.
 
Mä varmaan pakkailen kassin sitten joulun jälkeen kun la on vasta tammikuun lopulla ja jouluksi kun lähdetään anoppilaan niin osa tarvikkeista ym lähtee kuitenkin sinne mukaan. Ja toisaalta ei viitsi jättää pakkaamista kovin myöhäiseksi kun tässä samalla pakataan tätä koko kotia niin tulen pian vahingossa pakanneeksi niitäkin mitä aion laittaa sairaalakassiin :wink
 
Mitään en ole edes ajatellut vielä. Hmm, voisihan tuon rykäistä kasaan vaikka kohtapuoliin.
 
Mulla on ihan vaiheessa.. hammasharjan ja -tahnan ostin just :) Pikkuhiljaa... tai sitten viimetipassa :D
 
Mäkin olen tätä vielä lykännyt, vaikka lista tavaroista onkin valmis. Moni mun listan tavaroista on myös sellaisia, joita ei voi pakata kuin vasta viime metreillä (lääkkeet, laturit, kamera jne.). Mutta pitäis varmaan pikku hiljaa kuitenkin aloitella.
 
Ei ole vielä tapahtunu. Jotenki en saa aikaseks vaikka monta kertaa miettiny. Lisäks omat lääkkeet ja rasvat löytyy vaan yks kappale kaikkia ni ne pitäis kuitenkin lopuks muistaa kaapata. Tosin nyt kun on vauvan vaatteita vihdoinki saanu pestyä niin vais kyllä valita vauvelille kotiutumis vaatteet valmiiks, ois sitte ees jotain valmiina:happy:
 
Mulle annettiin vinkiksi esikoisen aikaan, et omat sukat kun sairaalan putkarit on kamalia. Mä tosin käytin vaan sairaalan vaatteteita koko sairaala-ajan. Oli mukava kun sai aina vaihtaa puhtaat päälle miettimättä pykkäystä :)
Ne verkkopikkarit on ihan POP, samaten käytin sairaalan siteitä koko siellä ajan. Vaikka mun jälkivuoto oli todella niukkaa...

Omat imetysliivit oli, tai no mulla oli niitä Carriwelin comfort liivejä jotka on enempi verkkotopin kaltaisia. Niihin sai kätevästi tungettua ne kaalinlehdet rintojen päälle. Kallinlehdet siis auttaa siihen maidonnousun tuoman kuumotustuskaan...
Ja ne oli hyvät kun ne veny, kun en tienny etukäteen miten maidonnousu muuttaa rintojen kokoa. Ja kyllä muuten kasvoi boobsit :p

Omat ohuet verskahousut/yökkäripöksyt mulla oli myös ja onneks oli, sillä LKS:ssä se mun koon yöpaita loppu tohon polveen ja sängyn putkilaita oli tosi kylmä taipeita vasten jos sängyllä istui. Muutenki oli vähän inhimillisempi olo pöksyt jalassa.

Kotiin pitää muistaa ostaa varalle megaisoja yösiteitä, sillä imettäessä viimeksikin ne jälkisupistukset (ai saasta) aiheutti jälkivuodon ja hyytymien holahtelua. Vaikka muutoin oli niukka jälkivuoto.

Mitään kirjaa ei tosiaan ehtiny lukea, eikä tehny mielikään vaikka oli mukana. Eikä neuloakaan. Kyllä se aika meni nukkumiseen, imettämiseen, vauvan tuijotteluun tai netissä pörräämiseen :grin

Nyt kun keksisin mihin kassiin noita heittelisin, niin ois hyvä pakata valmiiks. Eipä tarttis sitte ressata sitä...

Mutta mites, onko kellään kokemusta TYKStä? jotain vinkkejä mitä sinne erityisesti kannattaa pakata?
Ja mites ne miehen eväät. Viimeks en pohtinu miestä yhtään, koska kukaan ei uskonu et vauva syntyis laskettuna aikana, niin mun mies oli silloin työmatkalla Jyväskylässä :laughing002 Sieltä se sitte kaahas Rovaniemelle. Onneks tyttö syntyi päiväsaikaan, niin mies kävi kanttiinissa syömässä (en ole katkera mutta...) :cussing Mulla siis oli nälkä koko synnytyksen ajan.. Eli mites ne omat eväät...
 
Alkais olla pikku hiljaa pakattuna:)

Mä pakkasin evääksi trip-mehuja (eri makuja, kun ei voi tietää mitä tekee vsi tekeekö mitään mieli, mutta saisipa ainakin vähän energiaa niistä), miehelle protskupatukoita, kuivahedelmiä ja energiajuomaa.
 
Mun miehellä oli viimeksi pari jotain patukkaa ja energiajuoma pakattuna ja lähteissä (yötä vasten) teki leivät. Taysissa on ainakin synnärillä jääkaappi mihin voi eväät laittaa ja löytyy kahvinkeittovälineet jne. Oman sairaalan varustuksesta kannattaa kysellä jos ei netissä tai jossain lippusissa lue.
 
Kaverin, joka on ammatiltaan kätilö, vinkit sairaakakassiin oli et mahd vähän kamaa. Oli samaa mieltä siitä et ne sairaalan vaatteet on parhaat siellä (nuo carriwelin liivit toki hänelläkin omat) ja et omia vaatteita tarvitaan vasta kotia lähtiessä. Joten ne voi pakata vauvanvaatteiden kanssa kaukaloon, jonka mies tuo ku päästään kotiin. On se vaan ihanaa ku joku muu pyykkää ja saa vaan vetää hyllystä vaatteet niskaan :)

Omat hyg kamat mukaan ja laturi puhelimeen tietty. Ja jotain pientä evästä. Eli niinku olin pohtinu ni aika pienellä kassilla pääsen.
 
Juu siis normaalistihan pärjää tosi pienellä varustuksella. Ei mulla ole noista kahdesta aiemmasta ollut mukana juuri mitään synnärille lähteissä :) Nyt täytyy miettiä asiaa vähän toisin kun isolla todennäköisyydellä mennään salista potilashotelliin ja siellä on suosituksena omat vaatteet (enkä kyllä sairaalan vaatteissa ehkä lähtisi hotellin ravintolaan syömään).
 
Jadeiitti mulla on sairaala inho ja en haluu olla sairaala vaateissa siks pakkaan mielellään omat mukaan et sairaala vaateita en pie ellei oo pakko. Ehkä nukkuissa se sairaala mekko menee mut päiväs aikaan ei en halua. Esikoisen aikaan olin sairaalassa ihan omissa vaateissa helpotti omaa oloa ja koti ikävää.
 
Tiita kukin tietysti tekee niinkuin itsestä tuntuu parhaalta! Toiv omat vaatteet auttaa kestämään sairaalaa tälläkin kerralla :)
 
Mä oon kauhean ylpeä itestäni :) meinaan muutama kk sitten olin menossa synnärille omien peittojen, lakanoiden ja astioiden kanssa... niiin kauhea inho oli sairaalaa kohtaan! Ihan jopa varmistin niin oisin saanu ottaa kaiken ton mukaan.. ja ekana kertana sain ruuan mm kertiksistä kun niin paljon ahdisti :) joten aika iso matka ollaan tultu siihen että nyt on enään vaan omat vaatteet oltava!
 
FF jotain hyvää siinä, että oot joutunut olemaan osastolla raskausaikana.

Minä pakkasin vauvan tarvikkeet (kotiinlähtö), imetysjutut (liivit, rasva) ja se on siinä. Itselleni pitäisi vielä vaatetta ja evästä myös. En myöskään halua olla päivällä sairaalan vaatteissa. En koskaan ole kotonakaan oloasuissa tai pyjamassa, koskaan (yötä lukuunottamatta). Minusta on hassua kun jotkut töistäkin päästyään vetää lökärit päälle =D. Itsellä tulee vain sellainen olo, että olisi kipeä ja kotona kuumeessa..
 
Sinna, mulla on normaalisti sama juttu! Tosin vaihdan kyllä työvaatteet perusvaatteisiin useimmiten, koska työvaatteissa kotona oleminen ei mun työn takia ole erityisen hygieenistä ja kuitenkaan työpaikka ei tarjoa meille työvaatteita. Mutta samantyyppiset vaatteet ne vaihtovaatteet on kuin käyttäisin muutenkin. Ainoostaan nyt raskauden aikana oon saattanut vaihtaa "huonommat" legginsit jalkaan kun raskausfarkut ei enää tässä vaiheessa ole erityisen mukavat ja oon hankkinut vain yhdet raskauslegginsit joita käytän ihmisten ilmoilla :)
 
Vielä ei ole sairaalakassia pakattu eikä edes aloitettu, mutta nyt tein (osittain tän ketjun vinkkien perusteella) listan mitä sinne pitää ottaa mukaan! Jos vaikka jääkin viimetippaan niin ei tarvi alkaa siinä vaiheessa miettimään että mitähän ottaisi mukaan. Jotenkin voisin kuvitella että jää viimetippaan, paitsi jos menee yliajalle. Sillon varmaan odottaa sairaalaan lähtöä ihan eri tavalla kuin nyt :)
 
Takaisin
Top