Sairaalakassi

Aika ilkeesti saattaa kyllä tarttua villa kiinni jos on rikki rinnat... Mutta tosiaan, täytyyhän sen villan olla iholla et hoitava vaikutus tulee. Ite oon ompelemassa bambujoustofroteesta, ja kosteussulkukankaasta liivisuojia joita otan kyllä jo osastolle mukaan ku ne kertakäyttöset tarttuu mulla ilkeesti kiinni rikkinäisiin rintoihin. Olettaen että imetyksen alku on taas aika rupista puuhaa....
 
No, en mä ny tosissani ollutkaan tuon vessapaperin kanssa. :) Muutenkin toivon, ettei tarttisi sairaalassa olla kovin kauan ja pärjäisi mahdollisimman vähällä kamalla siellä.
 
Nyt menee kyllä tosiaan sairaalakassien vierestä, mutta mä tosiaan mun ainoon alatiesynnytyksen jälkeen pissasin kylmän käsisuihkun kanssa 3 vkoa!!!!

Mulla toka imetys oli todella paljon kivuttomampi kuin eka. Oi autuutta :)
Liekö nännit parkkiintuneet tai jotain. Toisaalta imetyksen lopettamisesta uuden aloittamiseen oli vain vuosi. Saa nähdä onko nyt kivuliasta vai ei. Väliä kuitenkin 2,5 vuotta :/
 
Antaapa nyt sitte mennä kunnolla aiheen vierestä:wink...
Jospa se itelläki ois nyt vähä helpompi alku tuolla imetyksellä ku puoli vuotta sitte lopetin edellisen:) ja paljo ihokontaktia heti synnytyksen jälkeen niin jospa sitä selviäis ilman repeileviä rinnanpäitä...
 
Mä olen ekan 5 pvän jälkeen pärjännyt tavallisilla yösiteillä. Niitä kyllä kannattaa ostaa kotiin useampi paketti valmiiksi. Niitä menee. Mä ainakin vaihdan aika tiuhaan.
 
Sairaalaan ei tarttee omia siteitä ottaa, ne niitten paksut oikein hyviä. Mut kotiin kannattaa varata kunnon yösiteitä. Ovat imukykyisempiä ja pidempiä kuin normisiteet. Ja niitä menee paljon! Suosittelevat alkuun, että side vaihdettais joka wc-käynnillä tulehdusriskin minimoimiseksi.
 
Yösiteitä mäkin oon kotona käyttänyt ja on ollut riittävä kun just vaihtaa tarpeeksi usein, ja mä olen kotiutunut jo 2 vrk päästä joka synnytyksen jälkeen. Mulla yks tuttu joka vuoti todella runsaasti niin hän kävi ostamassa isoille lapsille tarkoitettuja pampers vaippoja! :grin Ai että me ollaan tälle naurettu :laughing021
 
Yösiteitä mäkin oon kotona käyttänyt ja on ollut riittävä kun just vaihtaa tarpeeksi usein, ja mä olen kotiutunut jo 2 vrk päästä joka synnytyksen jälkeen. Mulla yks tuttu joka vuoti todella runsaasti niin hän kävi ostamassa isoille lapsille tarkoitettuja pampers vaippoja! :grin Ai että me ollaan tälle naurettu :laughing021

Ai kamala!! :)
 
Mullekaan ei alussa yösiteet yksinään riittäneet, joten tein itelleni "vaipan" sellasesta harsosta, joita ainakin ennen tuli äitiyspakkauksen mukana. Ovat tosi monikäyttöisiä. Käyvät myös liivinsuojiksi öisin jos ei halua käyttää liivejä. Ne saa taitettuna pysymään paikoillaan topin alla ja imevät tosi hyvin. Sit niissä on sekin etu, että ne hengittää, toisin kuin siteet.
 
Mä pärjäsin kyllä nopeesti tavallisella päiväsiteellä ja pikkuhoussusuojalla et ei välttämättä kauheeta kasaa kannata niitä hamstrata... Mulla ei kulunu ees se äippäpakkauksen mukana tullu libressen näytepaketti. Vuoto kesti kyllä sitte melkeen 2kk, et kyllä niitä suojia kulu!!
 
Ostin kerran vahingossa Vuokkosten ilmeisti inkotenssisuojia yösiteiden sijasta. Olivat sen verta tömäköitä että sillon tuli naureskellen käytettyä pois mutta nyt aattelin tarkotuksella ostaa. Pintamateriaali oli pehmeä ja istuvuus hyvä. Juurikin jälkivuotoon varmasti omiaan.
 
Mä olen nyt ruennu miettiin tätä sairaalakassin pakkaamista ja täältä tällasen ketjun bongasin onnekseni. Kuitenki aihe on vähä rönsyillemään päässyt niin kysyisinpä nyt aiheeseen palaten että mitä olette laukkuihinne pakkailleet? :) Minulla ei järki juokse vaikka kuinka koitan pohtia tarvittavaa sisältöä! :D
 
Mäkään en ole vielä pakannut, vaikka ehkä alkais olla jo aika. Isäntä osti mulle, insinööri, kun on, ipadin sairaalassa oloa helpottamaan, mutta en tiedä onko siellä edes mahdollista päästä nettiin. Viimeksi mulla ei ollu mitään muuta mukana kuin käsilaukku... Jos sektio on edessä niin sitten voisi miettiä tarkkaan, kun joutuu olemaan vähintään neljä päivää siellä.
 
Sapiisakki: Ainakin täällä mikkelin keskussairaalassa on vierailija tunnukset joilla pääsee nettiin :) luulis nykyaikana olevan kaikissa :)
 
Joo, näin mäkin oon ajatellu, mut ite oon kyllä niin poropeukalo tän tietotekniikan kanssa, et saa isäntä hoitaa sit sen puolen mulle valmiiks. Mulla on tarpeeksi tekemistä synnytyksen kanssa.
 
Takaisin
Top