Sairaalakassi

Mä aloittelin pakkaamaan tota kassia itse tänään, ja loppujen lopuksi en saanut sinne paljoakaan mitään vaikka jännitin aluksi että riittääkö tila ollenkaan :D Lääkkeitä esimerkiksi en voi pakata etukäteen, sillä noi on sellasia mitkä pitäis mielellään säilyttää ennen käyttöönottoa jääkapissa, joten en viitsi kamalan pitkäksi aikaa ottaa niitä lämpenemään tuonne. Sairaalassaoloajan ne kyllä siellä säilyy, kun ei onneksi niin herkästi menetä tehoaan kuitenkaan. Hygieniatuotteetkin on shampoota lukuunottamatta vähän niin ja näin, koska mulla ei ole kuin yhdet jokaista niin ei niitäkään voi pakata vielä. Joku lehti tai joku vois olla kyllä ihan kiva, täytynee metsästää kaupasta seuraavalla kerralla vaikka joku vauvalehti.

Muutenkin oon jotenkin ihan hukassa ton kassin kanssa enkä tiedä mitä ihmettä sinne ottais edes mukaan. Vaatteet sain vauvalle valittua, mutta siinäkin jännittää että tulee joko liian kylmä tai kuuma. Kamalaa kun stressaan taas kaikesta niin paljon
 
minä pesin tänään makuupussin ja huppujakun valmiiks ku ne on sellaset mitkä tarttee, omat vaatteet pakkaa helposti kunha saa vaan laukun. paketteja odotellessa että pääsee vauvan vaatteet pakkaamaan jne.
 
Imetysliiveistä mietin vielä sellasta, että oon katellu noita erilaisia malleja (lähinnä kuvista) ja niissä etuosa näyttää ohuelta, eika oo topattu. Mietityttää se, että paistaako niistä sitten nännit kilometrin päähän?? Mä en voi sellasia tavallisia "yksinkertaisesta kankaasta" tehtyjä urheiluliivejä esim. käyttää just ton nänniongelman takia. Tietääkö joku sellasen hyvän mallin, joka pitää näkyvämmätkin nännit piilossa?
 
noin eile paketit haettu ja tänää pesin vaatteet 56-68. vauvaa varten kaikki on jo pakattuna, nyt vaa omat vaatteet kunha kassin saa inshaAllah.
 
Mulla niin himottas alkaa pakkaamaan sairaalakassia mutta haluaisin tehä sen hoitolaukusta jonka pystyn tilaamaan vasta joulukuun alussa kun tulee ekat äprahat. Kamalasti miettiny sisältöä joka mun kohalla näyttäs tältä:
- Puhelin ja laturi
- Kirja
- Shampoo, hoitoaine ja dödö
- Kotiutumisvaatteet mulle ja lapselle.
- Lanoliinia. Ilmeisesti tehokas jos nännit kipeytyy. Kellään kokemusta aidosta lampaanvillasta; auttasko jos tunkis rintsikoihin? Sitä kun on tolkuttomasti omasta takaa ja jos sen pesee ilman liuottimia niin siinä on luonnostaan lanoliinia. Oon miettiny jos huovuttas liivinsuojia mutta ongelmaksi voi muodostua peseminen.
- Tupakkiaski. Lähinnä siksi että oon selvinny koko raskauden polttamatta lupaamalla heikoimmilla hetkillä itselleni että sitten kun tämä on pihalla.. Uskon kyllä että siinä vaiheessa kun lapsi on syntyny on 52 muuta asiaa mielessä ku tupakki mutta se on semmonen henkinen vara..
- Evästä synnytykseen/mussutettavaa sairaala-ajaksi.

Onko kukaan ottanu konetta mukaan? Onko mitään järkeä ja ruukako sairaaloissa olla ees yleistä nettiä? Oikeestaan koneen ottaminen tuntuu niin tyhmältä idealta että taijan unohtaa sen..
 
Mulle isäntä toi viimeksi osastolle tietokoneen. Siihen aikaan mulla ei ollut puhelimessa nettiä ollenkaan. Ei ollut turhake, päksissä oli yleinen potilasnetti eli koin sen ihan hyvänä. Nyt kun puhelimellakin menee nettiin, niin voi se olla etten konetta ota, mutta ei se minusta edellisellä kerralla ollut ollenkaan tyhmä tai turha juttu.
 
Mä taas taistelen itseni kanssa etten ota liikaa tai turhia projekteja mukaan. :) mä kun kans koen tuon sairaalaoloajan lomana, kun olen "vapaa" tuosta rakkaasta touhutaaperosta. :) saan nauttia valmiista ruuasta, puhtaista pyykeistä, ei tartte siivota eikä viihdyttää esikoista ja juosta hänen perässä kieltämässä kaikkea.. :) vauva kuitenkin nukkuu paljon, vauvan hoito on jo tuttua. Siihen pakostakin jää harvinaista "omaa aikaa" kun pääsee jopa rauhassa suihkuun ja sitä rataa! :) nyt vain mietin mitä kaikkea asioita kerkiäisin tekemään ja hoitamaan alta pois.. Tunnepuoli kuitenkin käskee pysähtymään ja nauttimaan rauhasta ja uudesta pienestä tulokkaasta. Mutta kun järjellä ajateltuna jos en sitä aikaa käytä hyväks, mun on ihan turha kotona niitä ainakaan yrittää sitte enään tehä... Hmm, hankalaa :)
 
En oo saanu vielä mitään sairaalakassiin, en edes kassia valittua, eikä kotonakaan ole mitään laitettu valmiiksi.. Tänään ois kyl tarkoitus laittaa pienen vaatteet paikoilleen kun äitini tuo ne kotoaan :) Miehen toiveesta ei vielä mitään näkyvillä, kun viimeksi oli kaikki valmiina ja sit se pahin mahdollinen tapahtui :'( :Heartred
 
mä ootan josko ukko tois porukoiltaa mulle kassin tänää ni sais pakattuaki sen inshaAllah. on alkan tuleen entistä vahvemmin tunne nyt et ois asiaa hoitaa seki jo ja ukolle sanoin et vois tuoda hiljallee ne vaipat ja mulle siteet valmiiks et sit ku tulee se lähtö ni ei tartte alkaa päivitteleen et joo jälkivuodon kanssa pitäs pärjätä tyylii pikkariensuojilla, vauvalle ei ol ees vaippoi. täällä ku ei sairaalassa saa mitää valmiina, no ruuan kyllä mutta minä en sitä suostu syömää ku hygieniataso ei ol iha samaa luokkaa mitä suomessa, en ol ikinä sairaalas syöny sairaalaruokaa tässä maassa iha turvallisuussyistä. viimeks ukko söi kalat lautaselta mut jätti loput. täällä joutuu vahtii omaa lasta ku haukka ettei sitä viedä, jos kuvittelee menevänsä suihkuun ni se on tehtävä sillo ku on ukko tai käly käymässä. inshaAllah vois päästä kotii jo seuraavana päivänä neidin kans.
 
Kai sitä pitäisi kassia ruveta pakkailemaan. Viime yönä heräsin kivuliaisiin suppareihin, jotka poltti alaselkää. Just sellasia kun ne on kun synnytys alkaa.. Ei niitä tullut sitten kun kolme tunnin sisään. Onneksi.
Nälän tunne kadonnut kokonaan ja paskalla saa juosta monta kertaa päivässä.
Viimeksi näistä ekoista oireista meni vajaa viikko, kun vauva syntyi.
Jos tämä on tällaista vielä kolme viikkoa, niin alkaa mennä hermo täälläkin.
 
Tuo villa vois toimia ainaki yhessä jonku nopeesti imevän kankaan kanssa liivisuojina. Esim harsokangasta ihoa vasten ja sen jälkeen villaa pitämässä kosteuden pois liiveistä. Ois varmaan pakkasilla hyvä lämmike samalla!
Me käytetään esikoisella villahousuja yöllä kestovaipan päällä kosteussulkuna ja pestään villiksiä ehkä parin kuukauden välein että luulis pelkän tuuletuksen riittävän liivisuojissaki aika monta käyttökeetaa... Jos kokeilet käytössä niin kerro sitte käyttökokemuksia! Vois tehä itellekki jonku vastaavan vaikka hahtuvasta neuloen...
 
Mulle vihjastiin tänään, että Kättärin vessapaperi on todella kovaa, joten pitänee pakata oma rulla mukaan. :grin Oletteko hankkineet jonkun erillisen kassin sairaalareissua varten? Itse ajattelin pärjätä repulla tai tavallisella isokokoisella käsilaukulla.
 
Senköhän takia se lanoliini ei toimi mulla, kun olen villalle allerginen..
Ai kamala jos mä laittaisin villaa rintsikoihin.. Etenkin jos olis vielä iho rikki. Saattais vähän syyhyttää :)
 
Juu, kyllä. Nopean nettiselaamisen pohjalta voi sanoa että monet atoopikot saa oireita lanoliinista. Tai siis toisinpäin.. Lanoliini pahentaa joidenkin atoopikkojen ja villa-allergisten iho-oireita.
Musta nimittäin tuntui, että kun nännit oli haavoilla, niin lanoliinin jälkeen imetys sattui vielä enemmän :sad001
 
Lämmittäis varmasti hyvin, mutta se villan hoitava vaikutus kärsis jos harso välissä. Haavaisiin varpaidenväleihinkihä suositellaan aitoa lampaanvillaa. Lisäksi mietin että eikö se maito happanis niihin? Vois kyllä askarrella paskarrella ihan kokeeksi.
 
Riippuen tilanteesta mutta jos toosa on kovin kipeänä, vessapaperi on turhake ja pissaaminen hoidetaan käsisuihkun kanssa samanaikaisesti että se suihku laimentaa pissaa eikä siten kirvele liiaksi. Hyvin hellä kuivaus jollain, siihen riittää mikä tahansa wc paperi/harso/kangas jne. Sitten sairaalan oikeasti todella hyvät pikkuhousun suojat ja niiden toimivat ja ihan riittävät harsopikkarit ja avot! Että elekää hyvät ihmiset omia vessapapereita viekö, tai no kukin tavallaan mutta tässä taas tämmöinen vinkki vitonen tai yks mahdollisuus millainen tilanne saattaa olla..
 
Mitenhän nuo muut "luonnonöljyt".. Voiskohan esim kookosöljyä sipasta rikkinöisille rinnoille..? Saattais vauva ainaki tykätä mausta:wink. Jännä tuo et ei lanoliini sovi monille atoopikoille. Onneksi itelle sopii! Se oli kyllä viimeksikki ihan pelastus! Ja monestihan kutiavat villavaatteet ei kutia enää ku ne käyttää lanoliinikylvyssä. ...vähä menee kyllä ja sairaalakassin vierestä;D
 
Takaisin
Top