Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Anjuska86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on tarkoituksena tuoda pikkuinen samoissa potkareissa kotiin, kuin minut aikoinaan. Toki siihen pitää muutakin vaatetta vielä valkata, mutta ihanaa kun ne minun vanhat on vielä tallessa!

Muuten en ole kotiutumisasiaa tai sairaalakassia vielä ajatellut ollenkaan. Ehkä tästä pikkuhiljaa kun saan pienet vaatteet pestyä...

Haluisin pakata imetysliivitkin mukaan kun aika monet sitä suositelleet, mutta ongelmaksi muodostunut se etten löydä mistään tarpeeksi isoja kuppeja. Noissa "tavallisissa" vaatekaupoissa loppuu oikeestaan kokonaan E-kuppiin ja nettikaupoissa suurin on ollut G, mitä nyt oon itse löytänyt. Oisko kellään vinkkejä missä ois ees pikkasen isompia ja mielellään siedettävään hintaan?

Erikoisliikkeet varmaa ainoita mistä löytyy noita isoja kokoja. Ite satuin löytämää äitiysvaateliikkeen poistosta 30e.lla sopivat ja huomas, että myyjä osas hommansa, ku vaan vilkas miuta (päällä oli pusero ja villapaita auki) ja het sano, että siulle varmaa menis tää koko. Ja sehän oli sopiva. :)
Ja kyl huomaa päällä eron kunnollisten ja halppisliivien välillä.

Kannattaa varmaan pakata myös liivinsuojia ja paksuimipia yösiteitä mitä löytyy, ainakin jos jälkivuoto on lähellekään sitä mitä mulla oli viimeksi... Ja pari pientä vaippaa pikkuiselle, vaikka niitä saa kyllä sairaalastakin. Toivottavasti ei ole ihan kamala pakkanen sitten, kun kotiudutaan, vaikka eipä siitä pitkä matka autoparkkiin ole.

Michelle, minulla on sama ongelma. Tarpeeksi isoja imetysliivejä ei löydy. Netistä aion tilata nämä, vaikuttavat laadukkailta. http://www.lumingerie.fi/smoothing-3912-elomi-imetysliivit-musta?nosto=customers-also-liked-these

Englannista olen aiemminkin tilannut liivejä mutta nuo nyt olisi ihan kotimaisesta kaupasta, joten tulevat varmaan nopeamminkin postiin. Toivottavasti. Minulla ei ole tosissaan yhtään imetysliivejä, nuo hinnat kauhistuttaa. Kuinka monet pitäisi ostaa, että pärjää? Vähintään kahdet?

Ja maito tulee liivinsuojistajin läpi. Hikoilu on synnytyksen jälkeen aikamoista.. Aluksi olen joutunut vaihtamaan pari kertaa päivässä, mutta toki sitten tasoittuu :)

Pakko palata vielä noihin imetysliiveihin.. neuvolassa neuvoivat hankkimaan kaarituettomat jottei mitkään tiehyeet tukkeutuisi ja tulisi rintatulehdusta, mutta onko se oikeesti niin tarkkaa? Näin esikoista odottaessa ei ihan aina tunnista mitkä neuvot kannattaa ottaa vakavasti ja mitkä voi kyseenalaistaa ilman riskejä.. Kävin yhdessä liivikaupassa ja löytyi kerrankin sopivat ja mukavan tuntuiset, mutten uskaltanut vielä ostaa

Varmaan ekan kuukauden aikana ei ehkä kannata, mutta kunhan maidontulo tasoittuu ja imetyksestä tulee rutiinia, niin tukevammathan ne kaarituelluset on.
Itse vannon sellaisten urheilutoppimallisten toppiliivien nimeet. Sen tyylisiin mitä tv-shopissakin myydään. (Aire bra tms) Eivät paina, eivätkä purista, voi käyttää yöllä ja päivällä ja monesti nukunkin pelkillä niillä ja alkkareilla. Ei tipahda tissi kupista kun kumartuu tai nukkuu kyljellään. Ovat niin edullisia, että niitä voi ostaa vaikka kymmenet eriväreissä. Ja niitä myydään ihan marketeissa ja robin hoodissa yms.
Käytän sellaisia ihan muutoinkin, kun tuntuu että kaikki rintsikat alkaa painaa ja selkäläskit tursuaa kun puristavat yms.

Ostin Carriwellin imetysliivit. Sellaset melkein toppimalliset, joissa vähän toppausta. Ilman kaaritukia, pehmeät nukkua. Tosi hyvän tuntuiset!
Suosittelen, ja niin ystävänikin. Sanoi että vaikuttaa merkittävästi tukoksiin/tulehdusriskiin.

Kiitokset neuvoista, päädyin tutkiskelemaan noita Carriwellin liivejä ja vaikuttivat niin hyviltä hinta-laatusuhteeltaan että pakko oli pistää tilaukseen :) Ilmeisesti samat kuin sulla Anjuska, sillä noissakin kevyt toppaus.

ImageUploadedByVau Foorumi1414221196.310329.jpg
Siis tässä nämä mitä mä käytän. Ja tykkään imetysaikanakin eniten käyttää :)
Saa kaikissa väreissä ja 40€:lla saa kolmet :)
Mulla kun niitä imetysliivejä tosiaan menee useemmat päivässä, niin nämä on niin edullisia, että raaskii ostaa useamman setin :)

Oon miettiny tota imetysliivihommaa myös että millaiset pitäis hankkia ja missä vaiheessa. Tissit kasvoi alkuraskaudessa pari kuppikokoa, mutta nyt on tasaantuneet, eivätkä ole olleet kipeätkään enää pitkään aikaan. Tuntuu jotenkin hurjalta että normaalisti A-kuppisena marssisin liiviliikkeeseen ostamaan D-kupit :eek: Mietin myös kotioloissa sellaista vaihtaria, että en pitäis liivejä olenkaan. Pitäisin vain kireähköä narutoppia jonne tunkisin suojat, jos tarttee. Ensikertalaisena en oikein tiedä mitä odottaa...

No nyt mäkin aloin hössöttämään ja valittiiin tytärpuolen kanssa vauvan kotiintulovaatteet :p pakkasin turvakaukalon lämpöpussin,villavaatteet ja hatun,bodyn,puolipotkarit,velourhousut,sisäpipon ja sukat. Tumput ja tutit vielä puuttuu :)20141025_130048.jpg.

Itse sovitin babystyle-liikkeessä Carriwell-liivejä. Ostin XL koossa, vaikka taulukon mukaan M/L olisi ollut mun C-kupille hyvä. En halua että on liian napakat, varsinkin kun on tarkoitus nukkua ne päällä.
Raskausaikana ei oo rinnat merkittävästi vielä kasvanu. Mutta sillain tosi paljon täyteläistyny, että tuntuu olevan täynnä tavaraa.

Jos vauva on lämpöpussissa ja pääasiassa kotimatka menee autossa, niin tarvitseeko sinne lämpöpussin väliin villavaatteet? Eikö sillä tule kuuma? Oon täysin tietämätön vauvan pukeutumisesta! Apua! Tajusin, että meiltä puuttuu hankinnoista lämpöpussi kokonaan, täytyypä mennä ostamaan moinen..

Ne onkin mukana varmuuden vuoksi kun ei tiedä yhtään millaista keliä lykkää :p ja pulska vauva tarkenee paremmin kuin laiha, pienet vauvat tarvii todennäköisesti enemmän päälle kuin isot. Parempi varautua ja jättää sit käyttämättä kuin että on liian vähän mukana. Mun kaveri tosin kertoi että hänen viime talven vauva tarkeni tuommoisessa lämpöpussissa jopa -15 asteen pakkasessa ilman villakerrosta,jokainen on kuitenkin niin omanlaisensa yksilö :)

Niin ja jos autossa tulee kuuma niin toi pussi on näppärä siitä et sen voi avata kokonaan,turvakaukalon vyöt jää sen sisäpuolelle :)

Takaisin