Sairaalakassi

minä oon pikkuselle pakannu 2 bodya, 2 paria sukkia, villatakin, neulemakuupussin, potkupuvun, pari hattua (ohut ja paksumpi ku ei tiä millo syntyy ni on ainaki), vauvan peitto pitää ottaa kans mukaan.

itelle tulee useampi 0,5L pullo vettä, pillimehuja, myslipatukoi, karkkia, varmaan otan hapankorppui mukaan, vitamiinit ja tietenki vaatteet, peitto, patjalle joku kangas ku sairaalassa ei välttämättä ol ja hammasharja sekä tahna ainaki. en tiä nykyistä hygieniatasoa sairaalassa joten pitääpi ottaa selvää ku siellä pääsee käymään inshaAllah.
 
Havahduin eilen sihen, että täytyisi varmaan munkin ruveta sairaalakassia pikkuhiljaa pakkailemaan ja aloitin tietysti tärkeimmästä eli vauvan vaatteista :grin
Törmäsin kuitenkin heti tyhmänä ensikertalaisena ongelmaan: vauvalle siis body,puolipotkarit ja sellainen paksumpi collegehaalari ja sit toppahaalari, mutta tarviiko näillä ilmoilla kotimatkan ajaksi vielä lisäks fleece- tai villahaalaria? Oma järki sanoo, että ei, mutta pelkään jäädyttäväni lapseni heti kättelyssä :oops:
 
Lurua, aikainen aamu siellä? 5:15..? :)
Mietin ihan samaa kun kanssa vauvalle vaatteita pakkasin. Otan välikerroksen mukaan ja ajattelin pakkaseen vetää rajan. Jos on plussalla niin tuskin tarvii kun pikkunen pääsee oven edestä autoon ja autosta heti sisään. Mutta jos on pakkasta niin ei se haittaa tee.. Availee sitten jos autossa on kovin lämmin. Vauvat on erilaisia, toiset viluisempia kuin toiset. Kannattaa panostaa kunnon myssyyn, sukkiin ja tumppuihin ! Ja miettiä kuinka pitkät matkat joutuu autolle ja autolta käveleen..
Mulla esikko syntyi 1.3 ja sillon just tuli takatalvi ja lunta & pakkasta. Enkä muista kuollakseni oliko toppahaalarin alla välikerrosta... Luulen ettei ollut kun mies haki lämpimän auton johon päästiin suoraan.
Jännitän kanssa talvi vauvaa, miten osaan pukea riittävästi kun viimeksi mentiin kevättä kohden ja nyt paukkupakkasia.. Vauvan niskaa kokeilemalla huomaa myöhemmin mutta vastasyntynyt on vähän eri...
 
Juu vauva herättää, mut yleensä jo neljän maissa möyrinnällään (kukaan ei ilmeisesti muistanut kertoa, että kelloja on siirretty jo aikaa sitten) :grin
Täytyy sitten pakata välikerros varmuuden vuoksi, eipä se paljoa tilaa vie vaikka turhaan olisikin mukana.
Pakkasin myös oman kassin vaatteita itselleni ja vauvalle siltä varalta, jos päästäänkin vaikka potilashotelliin. Tiesin kyllä jo valmiiksi, että vauvalle on vaikea osata pakata sinne oikea määrä vaatetta, mutta yllätyksenä tuli kuinka vaikeaa se on omalla kohdalla. Näen itseni synnytyksen jälkeen maitoa ja verta solkenaan vuotavana, joten tuntuu, että täytyisi käydä ostamassa miljoonat tenavaipat ja ottaa koko vaatekaappi mukaan :eek: Rupeaa kuulostamaan osasto jo mielekkäämmältä pelkästään sen takia ettei tarvitse miettiä omia vaatteitaan ja niiden pesua :p
 
Tuohon sanoisin kuin tädilläni on tapana, eli paljon kanssa pärjää aina. Toisinsanoen mitä haittaa siitä on jos pakkaa vähän liikaa? Enemmän se harmittaa jos kaikki tarpeellinen ei tule mukaan.
 
Minä en varmaankaan laita villapukua väliin jos päädyn valitsemaan kotiutumisvaatteiksi paksumpia vaatteita. Meillä on matkattava autossa sen verran pitkä matka, että voipi tulla tukalan kuuma. Mies saa lämmittää auton valmiiksi ja otan sitten viltin mukaan mihin voi toppahaalari seikkailijan sitten aluksi kietaista. Toki se on mulkaistava lämpömittaria ennen kotiinlähtöä ja siksi otan varoiksi villiksen mukaan...ja jos jotain olen vuosien varrella muiden lapsia hoitaessa, ja mummon viisauksia kunnellessa, oppinut niin liikaa ei kannata topata. Hiki ja kylmä eivät ole hyvä yhdistelmä.

Mutta Aivan Varmasti te osaatte pukea omanne juuri oikein ja hyvin! Se onkin ehkä ainut asia mistä en stressaa :wink Kokeilemalla ja tarkistamalla varmasti selviää ja kuten edellä jo sanottiin, niin ei vara venettä kaada, eli kaikkeahan voipi ottaa mukaan. Oli se sitten sairaalaan, tai arjessa hoitolaukkuun :)

..Itse sairaalakassi on täällä vielä pakkaamatta...olisi kai syytä ryhtyä toimeen!
 
Mulla on ongelmana kun en tiedä minkä kokoisia vaatteita pakkaan? Sitten kun suurin osa vaatteista on saatuja niin niissä ei ole kokolappua ja mulla ei ole kokemusta silmämääräisesti sanoa mitä kokoa mahtavat olla. Laitoin sitten ihan pienimpiä ja vähän isompia mukaan, iso kassillinen niitä on ainakin, on bodeja, housuja, collegepuku, villapuku, tumppuja, sukkia, hattuja ja talvihaalarikin vielä, tosin vauva hukkuu kyllä siihen mut ompahan varuilta mukana. :grin Mitäs sitä sitten itselleen pakkaa? Ei mitään käsitystä pysyykö mammahousut vielä synnytyksen jälkeen jalassa? Toivomus tietty on että ei pysy, mutta raaka todellisuus voi olla että pysyy :laughing002 Matka on kyllä suht lyhyt niin sama millä vermeillä sitä automatkan istuu, sairaalassa meinaan pitää niiden vaatteita, niin säästyn paljolta.
 
Mulla on myös vaatedilemma. En yhtään tiedä miten vauva puetaan talvella. Luulisin että meillä tulee matkaan body, potkarit ja lämmin haalari, jossa huppu. Lisäksi sisämyssy sekä sukat + hanskat. Kaukalossa on lämpöpussi, joka voi olla auki tai kiinni tilanteen mukaan.

Laittakaa te pakanneet kuvia kotiutumisvaatteista, musta on ihana katsoa pikkuihmisten vaatteita, kun ovat niin suloisia.:Heartred Itse en ole vielä uhrannut ajatusta sairaalakassille, varmaan pitäisi pikkuhiljaa sitä pohtia kun LA on ensi viikolla.

Meinasin itsellenikin pakata jonkin asun sairaalaan, lähinnä vierailujen ajaksi. Se sairaalakaapu kun on niin kamala! Tosin katsotaan nyt millaisessa kunnossa siellä makoillaan, että tuleeko moista siinä tilanteessa edes ajatelleeksi.
 
Kantsii vauvan vaatekokoja ihan verrata toisiinsa päällekkäin! Jos on yks uus 50 ja 56 cm -verrata niitä käytettyihin mistä laput irronneet ym. Myös jo käytetyt saattaa olla venyneitä joka käytössä hämää, että miks jotkut vaatteet tuntuu kuin vauva niihin hukkuisi vaikka lappu sanoisikin mitä...
 
Niin ja vaikka olisikin uusia niin eri valmistajien vaatteissa on hurjia kokoeroja! Jonkun 62 on jonkun toisen 68 jne.
Ja eihän se nyt haittaa jos sairaalaan tulee liian isot vaatteet, nehän on vaan kotimatkan ajan ja sit voi vaihtaa ja aina voi hihaa/lahjetta vähän kääriä. Mulla ei oo yhtäkään 50 cm vaatetta kun mun kaikki vauvat on ollu 53-56cm jo syntyessään, tämäkin on melko varmasti samaa kokoluokkaa :grin
 
Ja meillä on pitänytmies passittaa vaatekaupoille, kun 47cm 2,5kg vauvat on hukkuneet 56cm vaatteisiin
Tutan vaatteet on tosi suuria.
 
Mä olen kans katsonut, että Tutan bodyt näyttää hurjan leveiltä. Etenkin, jos vertaa vaikka ranskalaisiin merkkeihin. Onneksi nyt on kertynyt erilaisia vaatteita niin että sopii majakalle tai perävaunulle :) Ja mies voi sitten mittojen mukaan hakea kotoa sopivat, kun asutaan niin lähellä sairaalaa.
 
Voisiko joku jo synnyttäneistä kertoa tuliko pakattua jotain täysin turhaa painolastia mukaan ja toisaalta oliko jotain tärkeää jäänyt pakkaamatta? Täällä on pakkaaminen pahasti kesken, kun ei vaan tule mieleen mitä oikeasti tarvitsisi... siis vauvanvaatteiden ja omien vaihtovaatteiden lisäksi.
 
Mulla oli sairaalakassissa kaikki itse synnytykseen ajateltu turhaa. Vesipullo, nappikuullokkeet kännykkään, lukemista jne. Mutta toki tämä johtuu siitä, että tultiin sairaalaan aika viime tingassa ja päästiin suoraan saliin. Tästä vajaa kolme tuntia, oli tyttö sylissä.

Nyt täällä osastolla oon kassista käyttäny shampoota, hoitoainetta, kasvojenpuhdistusainetta, dödöä, hammasharjaa ja -tahnaa, hiustenkuivaajaa ja kännykän laturia. Turhaan mukana on ollut edelleenkin se lukeminen ja musiikinkuunteluvehkeet. Meikkeihinkään en ole koskenut... Nämä jutut on toki yksilöllisiä!
Oon ollu täysin sairaalan vaatteissa vaikka omiakin on mukana, nämä vaan on käytännölliset tässä vauvan alkutaipaleella.

Ei tiedetty että kättärillä ei automaattisesti anneta osastolla kenkiä, enkä tajunnut nitä heti kysyäkkään. Noh, mies kävi kotona ja toi molemmille läppöset sisäkengiksi. Jos ei hakua kävellä käytävillä pelkillä sukilla, kannattaa tarkistaa ottaako omat kengät mukaan vai saako ne sairaalasta.
 
Joo, omat sisäkengät kannattaa ottaa mukaan miehelle ja itselle.

Pakkkasin vihdoin kassin loppuun. Aamulla sitä tarvitaan, toivottavasti saan jäädä tositoimiin eikä tarttis ees taas rampata. Onneksi sairaala on lähellä..
 
Kuinka paljon noita liivinsuojia kannattaa pakata mukaan? Mulla on tollanen paketti, jossa on 50 kpl kertakäyttöisiä suojia ja se vie ihan tajuttomasti tilaa kassista. Tietty yksilöllistä miten noita kuluu, mutta tuskin nyt ihan noin montaa menee sairaala-aikana? Käsittääkseni maitokin saattaa alkaa nousta vasta pari päivää synnytyksen jälkeen...

Kotona ajattelin käyttää enemmän niitä pestäviä mutta sairaalassa noi kertakäyttöset on varmaan kätevämmät.
 
Mulla on 2vkon ikäinen vauva ja tisseistä tulee parhaimmillaan 2,5dl maitoa yhdellä pumppauskerralla enkä ole käyttänyt/tarvinnut yhtäkään liivinsuojaa kertaakaan koko aikana.. Mutta mä nyt näissä tissiasioissa olen muutenkin friikki (koko) :) ja varmasti on kovin yksilöllistä kuinka ne rinnat "vuotaa"..
 
Mä ajattelin olla sairaalassa ilman liivejä ja vaihdan sit sairaalapaitaa sitä mukaa kun kastuu, ei tarvi ite pyykätä :) tottakai vedän liivit sit päälle kun tulee vieraita mut muuten ajattelin olla ilman. Muistaakseni viimeksi hikoilinkin niin kovin et joutu monta kertaa vaihtaa paitaa kun oli kainaloläiskät..
 
Mäkin olin ilman liivejä kun tissit oli niin kipeät ettei halunnut yhtään ylimääräistä niiden ympärille, vaihdoin vaan sairaalan paitaa sitten kun alkoi vuotamaan... :) Olisin halunnut olla ilman sitä paitaakin ja antaa ilmakylpyä nänneille :D
 
Takaisin
Top