Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aretha! Vauva on ilmaissut pitävänsä Nina Simonesta, joten kai sitä pitää ottaa mukaan. Radiota en kestäisi, ties mitä kiukkutiloja mussa heräisi jos olisi väärä kanava tai ärsyttävä biisi.

mä otan perus auto cd-boxin mukaan... mm. timo rautiaista, petri nygårdia, vilperin perikuntaa, pink, metallicaa, iron maidenia, munamiehen maailma, billy idolia, john mikäsenytolikaan ja parhaimmat joululaulut cd:n otan uhallaniki ja soitan sitä siel koko stanan yön!!!!!

ja tietty juha tapion tykkään susta niin että halkeen täytyy ajottaa h-hetkeen...........

Täytyy kyllä sanoa, että täyshiljaisuus ja salin hämäryys ympärillä on ollut ihanaa. Itse olen sit sitä äänimaailmaa sulostuttanut kivuissani. Mä en kestä mitään taustamökää kun oon kipiä, eikä se oikein ole noihin yösynnyttyksiin sopinut.

Mulla taisi viimeksi olla radio siellä päällä, mutta menin saliin vasta siinä hetki ennen ponnistelua, niin jäi tuo musa vähän taka-alalle. En sitten tiedä, oliko miehelle siitä iloa =) Mä varmaan huusin (ei muistikuvaa) ja naapurisalista kuului myös huutoa, eli ei siinä varmaan hirveästi musiikkia kuullut. Mutta jos pidempään salissa joutuu odottelemaan, niin on kyllä varmaan aika ehdoton.

Radio oli synnärisalissa päällä (aseman sai itse valita, sen muistan) ja siellä tuli vietettyä 18 tuntia. En kyllä muista kuulleeni yhtään musiikkia! Tuntuu ihan uskomattomalta, miten oon voinu olla siellä noin pitkään, ei se tuntunut pitkältä ajalta. Ja mun mies on samaa mieltä!
Ehkä pärjään tälläkin kertaa ilman musiikkia.

Mulla on jostain syystä nyt taas uponnut teiniaikojen musiikki tosi hyvin eli vihaiset naiset ja punk, esim. avril lavigne, (alkuaikojen) pink, anouk, klamydia, pojat, billy talent, rehtorit. Semmosta musaa, että kolmella soinnulla käyntiin bassot ja särökitara ja sillä hyvä!

Toisaalta joskus iskee rauhallisempi fiilis, johon yleensä kaivan spotifysta jonkun sing-songwriterkanavan.

Onkohan sairaalassa langaton verkko, kyselee nykyäiti. Sithän vois täppärin kautta kuunnella spotifysta mitä vaan! Ei tarvitsisi tietää etukäteen mitä haluaa kuunnella ja ladata biisejä valmiiksi.

Täytyykin muistaa synnäritutustumisessa kysäistä wifistä. Mulla ei oo mitään mobiilikaistaa paitsi puhelimessa, josko siitäkiin saisi spotifyn toimimaan. Vähän kyllä epäilen että noinkohan pitkälle siellä olisi asiakaspalvelu viety, vaan mistäs sitä tietää :)

Kaikissa paikoissa ei saa käyttää edes puhelinta synnytyssalissa, saati muita vermeitä... et kannattaa kattoa oman sairaalan sivuilta tuosta.

Ainakin KYSin sivuilla luki, ettei ole sallittua puhelimen käyttö salissa, mut täällä meidän MKS on aina saanu käyttää.

Sama on Jyväskylässä K-SKS:ssä. Jos iskä haluaa puhua kännykkään, pitää mennä synnytyssalin ulkopuolelle. Salissa ei saa kännyt olla päällä. Tuskin siis myöskään läppäri. Osastolla on sit eri asia.

Mä en halua mitään musiikkia, en kyllä ikinä kotonakaan jos oon oikeen kipeenä niin kuuntele musiikkia, sillon täysi rauhallisuus ja hiljasuus on parhaita. En ees tiiä miten kestän miehen ääntä tai juttuja sillon! Varmaan käsken olemaa hiljaa ja pitää vaan kiinni (toisaalta voi olla et en kestä sitäkään et muhun kosketaan :D ).

Meillä mies on istunut hiljaa omalla paikallaan salissa. Ei mitään havaintoa, mitä hän on puuhastellut avautumisvaiheen aikana.

Lupa tulla lähemmäksi on tullut vasta, kun ponnistusvaihe alkaa.

Mä en synnyttämiseen tarvii tukihenkilöä, lähinnä jos tulee jotain ongelmia itselle tai vauvalle, niin mukana oleva henkilö pysyy vauvan kanssa, siitä tulee itselle turvallinen olo.

Taysin sivuilla luki kans et ei saa olla puhelin synnytyssalissa. Musta se on ihan kiva. Ei tuu sit mitään häiriötekiöitä siihen synnytykseen vaan tulee keskityttyä itse asiaan. Täytyy vaan muistaa ottaa kamera mukaan jos haluu ottaa salin puolella jonkun kuvan.

mie en uskalla ottaa omaa lempimusiikkia mukaan saliin. Äitini inhoaa ylikaiken yhtä biisiä, mikä tuli sattumoisin radiosta, kun miua pusas pihalle.
Ja siis inhoaa niin paljon, että asema vaihtuu radiosta. Joten en halua pilata miun lempikappaleitani synnyttämällä :D

Me juteltiin tästä musiikkiaiheesta miehen kanssa tänään ja taidetaan kuunnella sairaalassa jotain rentoa reggaeta :) Molemmat pysyy rauhallisena ja hyvällä tuulella kun reggae soi!

Takaisin