Sairaalakassi

Toi on hyvä! "Joo, tulkaa vaan. Voitko tuoda samalla tofu kung pon ja ison pullon cocis zeroa?"
 
Just oli miehen kanssa puhe ettei ilmotella kellekkään kuha kotio päästään, mä en taho ketään kyläilee ennenkö se mulle sopii ja innokkaita varmasti on! Ja varmasti on niitäki jotka kiellosta huolimatta yrittää pakkautua! Minä määrään!!!
 
mä oon kans miettiny et ketä siellä sairaalassa sitte jaksaa katella :D mun oma isä ja sisarukset nyt varmaan on sellaisia että jaksaa vaik ei jaksaiskaan :D heh, mut muut niinku miehen puolelta, ni en tiiä....

kavereista en usko et tulisivatkaan sairaalaan kattomaan, enkä tiedä haluaisinko niitäkään :D heh, vähä kaks piippuinen juttu.
 
Riippuu kyllä tosi paljon mun ja vauvan voinnista ja siitä, millainen huone saadaan. Voi olla että otan ihan mielelläni kavereita vastaan, mutta jos ei olla perhehuoneessa niin onhan se hankalampaa kaikille.
 
Meillä kävi eilen mun vanhemmat puolen päivän aikaan kun toivat esikoisen yökylästä. Saivat tulla mutta mentiin osaston "olohuoneeseen" ettei häiritä huonetoveria. Illalla kävi miehen äiti ja mun hyvä ystävä lapsensa kanssa. Tämä oli oikein hyvä näin! Mun ja miehen sisarukset olisivat olleet tervetulleita mutta eivät päässeet. Tänään sit jo päästäänkin kotiin niin tulkoot loput sit sinne... Mua ei vieraat haittaa kunhan eivät vaadi mitään erikoiskohtelua :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mites spiraali se sulku Jorvissa? Onko vielä kova ruuhka vai joko tohtii alkaa itse suunnittelemaan sinne lähtöä?
 
Jos lapsen isä ei lähe mukaan sektioon/ ole siellä muuten, niin meinasin ottaa muita kylättelijöitä vastaan sitten oman voinnin ja jaksamisen mukaan.
Toiveissa olis saada se perhehuone, niin sais ehkä olla sitten niitä apuja vähän vapaammin paikallakin :)
 
Annetaanko yksin synnyttäjälle mahollisuus perhehuoneeseen? Meille on toitotettu sitä, että perhehuone vaatii sen, että myös mies yöpyy siellä, eikä käy päivisin töissä. Olis kyl aika epäreilua jos näin olisi!
 
Ihmettelen samaa ku Lälly..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Sektion jälkeen käsittääkseni saa perhehuoneen helpommin. Toivottavasti pätee myös, tai oikeestaan varsinkin sillon, jos on yksin.
Yksinsynnyttäjä muuten tuskin, ei ainakaan siskoni saanut.
 
Mulle sanottiin ettei saa perhehuonetta ellei mies pysty olemaan siellä koko ajan mukana, ja koskee myös sektiota. Tää HUS:in alueella ainaki, en tiiä onko muualla eri.
 
joo HUS:ssa on tuo käytäntö että isän pitää sit olla siel kans koko ajan et töihin tms ei lähdetä.
 
Toivottavasti ne ei oo yhtä tiukkiksia siitä sillon, jos paikalla on joku muu tukihenkilö, kun isä.
Pakkohan sinne on ainakin alkuun joku saada mukaan, jos on ite niin kipeä että ei pysty edes nousemaan ylös. Tuskin ne hoitajatkaan ihan jatkuvassa valmiudessa on hyppäämään sinne avuks, saatikka muut äidit jos on jossain useamman hengen huoneessa.
Ois se kyllä epämiellyttävää tukihenkilönkin kannalta olla jossain 4 hengen huoneessa.
 
Oltiin tos jokunen vk sit Kättäril päivystyksessä niin joku oli vissii synnytykseen tilannut pizzaa ku pizzakuski könys ruokien kaa sinne synnytysosastolle. :grin
 
Mie en kaipaa vierailijoita synnärille enkä kotiinkaan ihan heti. Viimeksi äitini ja siskoni tuppautuivat samana iltana katsomaan ja kysyivät saavatko tulla aamulla kahdeksalta takaisin (tulivat siis 200km päästä...) Olin silloin illalla tosi väsynyt ja ärsytti kun olisin halunnut ihan rauhassa olla vaan juuri syntyneen lapseni kanssa. Mutta eiväthän he pahaa tarkoittanut. Aamun vierailun kielsin sanoen että en tiiä mihin aikaan herään.

Kotialähtö päivänä mies (!!!!!) oli mennyt lupaamaan isälleen ja siskolleen että poiketaan heidän luona kotimatkalla!!! Kun kertoi asian minulle, niin itkuhan siinä pääsi. Tietty halusin suoraan kotiin. Ymmärsi sitten lopulta että ei nyt ehkä ole ihan fiksua ja ajettiin sitten kotiin suoraan.

Ja sitten kotona... Noh tätini miehensä kanssa tulivat tietenkin kylästelemään parin päivän päästä ja kymmeneltä aamulla. Oltiin silloin nukkumassa (vauvan kanssa kun tuli nukuttua juuri silloin kun vauvakin nukkuu...) ovikello sai koiran haukkumaan ja niin sitten herättiin koko sakki. Olisko liikaa pyydetty että soittaisivat ensin? Muutenkin ärsytti kun vieraita kävi ja jos (kun) olin nukkumassa niin mies tuli aina herättään minutkin koska on kuulemma töykeää nukkua kun on vieraita. Minusta on töykeää tulla kylään ja olettaa että saa jotain ykkösluoka palvelua! Juuri synnyttäneeltä äidiltä!

Meni nyt vähän sairaalakassin ohi, mutta menköön :)
 
Onneks täällä ei ole tuollasta odotettavissa :eek:
Vanhemmat ja sisko käy kyllä varmasti, mutta ne nyt on tervetulleita melkein millon vaan, ne on varmasti vaan avuks kun tulevat!
 
Meilläkin on sairaalaan isän lisäks tervetulleit moikkaas meidän vanhemmat, sisarukset ja kummit. :) Muut tulkoot sit myöhemmin kotiin moikkaamaan.
 
Tinska mä olin melkein koko sairaala-ajan yksin vaikka oli siis sektio. Mies kävi tunnin tai pari päivässä. Ekana päivänä en tehny mitään muuta kun kävin illalla pesulla, hoitajat hoiti vauvan täysin. Tokana päivänä sit pystyinkin jo hoitaan itteni hyvin ja hoitajat avusti vauvan kanssa tarvittaessa. Kolmas päivä oltiinkin sit vauvan kanssa kahestaan. Kerran kutsuin hoitajan kun niiden piti tarkistaa että pärjään vauvan kanssa niin että mut voi päästää kotiin. Mulla oli siis oma huone, ei huonekavereita :)
 
Pakko lisätä, että kun mä sanon että ystävien ja sukulaisten vierailut ovat syntymän jälkeen tervetulleita, mä jo lähtökohtaisesti oletan että heillä on tietyt perussäännöt tiedossa... kuten että kutsumatta ei tulla rimputtelemaan ovikelloa, meille ei jämähdetä tuntikausiksi, ja meidän kaappeja ei tulla syömään tyhjäksi (ts. omat pullat mukaan, kahvit voidaan keittää). Saatan järkyttyä, jos nämä asiat eivät ole kaikille selvillä.
 
Niin ja meillä saa vierailla sairaalassa vain lapsen isä, lapsen sisarukset ja isovanhemmat. Ei kummit ja kaverit.
 
Takaisin
Top