Sairaalakassi

Phks:ssä on vierailu aika kans illalla n. tunnin verran ja vaan vauvan isovanhemmat saa tulla... iskä ja vauvan sisarukset saa olla sit päiväs aikaan miten lystäävät... perhehuoneita ei ainakaan viimeks ollu, mut toivon et osastolla olo aika ei kauaa kestäis... viimeks huonekaverina oli nainen joka sai kolmannen lapsen ja ne kaks aikasempaa oli tooooosi rasittavia...! ite yritti päivällä nukkua ku oma vauva nukku, niin nää kaks kuikki koko ajan verhon raosta ja tirskuvat... kerran ärähdin ihan huolella, niille, kun ei ne vanhemmat komentaneet ollenkaan... ja itteensä ku koko ajan vaanitketti, niin ärsytti ku verhon takana ramppas koko ajan joko isi tai ne lapset..

mä oon kans tarkka noiden vieraiden kans... kukaanhan ei kylään tule ilman lupaa ja kehtaan kyllä ovelta käännyttää... oon mm. anopin ja appiukon käännyttäny aamulla 7.30 kun tulivat yllättäen aamukahville soittamatta, kovin tästä loukkaantuivat, mut nou kän duu... selittelivät, että olivat kyllä yrittäneet soittaa, mut meillä molemmilla puhelin kiinni... no miksköhän?! eikös se sillon tarkota ettei olla tavoitettavissa...? herättiin kans koko poppoo siihen ja poika oli puol vuotias... ihan vähä otti päähän :mad:

ja mä en edelleenkään ole päättäny otanko omat tossut.... sieltä kyllä luvataan sairaalan tossut, mut olis hyvä olla omat, koska tossuja on vähän.... pitäskö ihan uhallaanki olla ottamatta, ku kerta ylläpidosta maksan :wink
 
Meillä ei saa tulla edes isovanhemmat osastolle ja sisaruksillekin taisi olla vain tunnin-parin vierailuaika. Eipä meen vanhemmat kummankaan puolelta kyllä lähtisi tänne niin lyhyen visiitin takia ajelemaankaan.

Yhden kaverini kyllä otan kyläilemaan jos haluaa ja viitsii ajella. Nähdään sitten vaikka jossain muualla kuin osastolla jos vain kunto sallii.
 
Eiku muistinkin väärin. Isovanhemmat saisi tulla vierailulle sen saman pari tuntia kuin sisaruksetkin.
 
Täällä mies saa olla klo.12-19 muistaakseni tuo oli joustava..ja vauvan sisaruksille klo. 17.30-19, muistaakseni.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Kiitos informaatiosta Hymis :)
Mulla on pahin pelko se, että ei omilta kivuilta pysty sitten hoitamaan riittävän hyvin vauvaa ite, jos on siellä yksin. Mutta nyt taas tuli vähän luottavaisempi olo. Kyllä varmasti jotenkin pärjää ja kai ne hoitajat sitten jeesii täälläkin niin paljon kun tarttee :)
 
Tinska älä huoli, sitävartenhan ne on siellä että auttaa kun tarvitaan!
 
Mun tietojen mukaan K-SKS:ssä ei saa tulla huoneeseen muutako vauvan isä ja sisarukset. Isovanhemmat yms. voi vierailla sit yleisessä tilassa.
Ja tosiaan sektion jälkeen tarvii sitä apua ja siksi siellä on hoitohenkilökunta auttamassa. Ei sun Tinska yksin tartte pärjätä siellä. Reilusti vaan nappia painamaan, jos joku asia mietityttää tai tarttee apua :)

Mun sairaalakassi on hyvinkin levällään ympäri huushollia. En ole miettinyt koko asiaa vielä, kun ei tunnu ajankohtaiselle. Mä en usko, että tarttee lähtee synnärille vielä muutamaan viikkoon...
 
Mutta muistakaa, että ne hoitaja auttaa vain niitä jotka apua kysyy. Olin jotenki tosi hölmistynyt esikoisen aikaan sairaalassa kun mua ei autettu muutenku kysymällä, että "onko kaikki hyvin?" Vastasin aina vaan että on. Mistä hitosta olisin voinu tietää onko asiat hyvin vai en ku en tienny miten niiden pitäisi olla?! No, onneksi asiat oli oikeasti hyvin ja maito riitti vauvalle. Vauvalle olisi kuulemma pitänyt tehdä syöttö ja päivä punnituksia, joista kuulin vasta kotiin lähdön hetkellä. Sitten yhdessä veemäisen hoitajan kanssa punnittiin tyttöä ja paino oli jo enempi kuin syntyessä! Hoitaja sanoi, ettei usko, väitti että olen punninnut väärin, vaikka itse tytön juuri punnitsi...
 
No onpa erikoista. Kuinka hitossa voi tietää, että pitää punnita usein, jos kukaan ei kerro?????
 
Outoa minustakin ja palautetta kyllä annoin. Ainoa asia johon apua pyysin oli kylvetys. Johon aina vastattiin, että joo. Opastuksen tähän sain kaksi tuntia ennen lähtöä.
 
Mie olen ehkä nyt vähän liikaa tottunu tähän, että kaikki pitää tehdä ja järjestää yksin. Apua jos tarttee jossain asioissa, niin sovi sekin etukäteen ja joissain tapauksissa oota viikko ennenku tapahtuu :grin

Hyvä herätä siihen, että nehän tosiaan on siellä meitä varten, ne hoitajat.
Eli täytyy asennoitua ite nyt niin, että niiltä tulee se apu, kun itse osaa pyytää.
En kyllä ota enää stressiä siitä, että otanko sinne jonkun mukaan vai en. Vaikka oishan se ihana et ois joku joka hoitas ja sylittelis vauvaa sen aikaa kun ite tokenee leikkauksesta. Eli leikkauspäivä on se ainut josta huolehdin jos siltä tuntuu.
 
En soittanut esikoisen synnyttyä kertaakaan kelloa, kun en vaan tajunnut. Olis varmaan ollut hyvä sanoa, että olen ensimmäistä kertaa sairaalassa, kun eihän niitä sairaalakäytäntöjä voi tietää jos niitä ei selitetä kunnolla.

Nyt kun olen itse hoitaja, huomaan kuinka joistakin ihmisistä tulee arkoja ja avuttomia sairaalassa. Johtuu varmasti juuri siitä, kun ei tiedä miten pitäisi toimia. Hoitajat on just sitä varten, et ne auttaa ja tekee myös sun puolesta jos ei itse pysty.

Ja kysykää neuvoja, vuorot vaihtuu hoitajilla ja jotain voi jäädä kertomatta... Mut onhan se vaikeaa, kun ei voi tietää mitä jää kuulematta, kun ei tiedä mitä pitäis kuulla! :grin

Esikoisen sairaalakokemuksista mulle jäi mieleen se, et kun oot imettäny, katso kelloa! Hoitajat kysyy, millon vauva on syönyt viimeksi? Mä en ikinä muistanu kattoo kelloo ja sit sain semmosia epäileviä ilmeitä kun sopertelin... Se oli joskus pari tuntia sitten! Tuli aina huono äitifiilis, en huomaa katsoa syökö vauva tarpeeksi usein!
 
Mulla ainakin oli sellanen ajatus, että sitä kelloa soitetaan jos on joku hätä. Vaikka saahan sitä soittaa jos tarvii apua, neuvoa tai kysyä jotain. Mutta parempaa "alkuopastusta talontavoille" olisin kyllä kaivannut. Kukaan ei edes sanonut, että sen libero laukun saa jostain, eikä sanottu, että pitää täyttää joku lappunen jos haluaa syntymäilmoituksen lehteen. Mulle jäi koko sairaalasta olosta tosi turha fiilis, sama olisi ollut olla kotona ja jouduttiin olemaan siellä vielä 3 vuorokautta. Oltiin vielä perhehuoneessa, niin siellä vaan imetin ja katottiin miehen kans leffoja läppäriltä :D
 
sainpa keitettyä tutit ja tuttipullot yms valmiiksi! pakkaanpa siis sen sairaalakassin NYT, kun saa rintakumit ja tutit steriloituna matkaan :)
 
mä sain kans ekan kohdalla tosi huonon perehdytyksen sairaalassa.. eihän sitä osaa kysyä, kun kaikki on uutta... mullekaan ei kukaan kertonu et tiettyjä asioita olis pitäny tehdä ja merkitä siihen vierihoitokaavakkeeseen ja sit ne hoitajat tuli ja teki vaan sanomatta mitään.... annoin kans huolella palautetta sillon.. ite oon hoitaja ja kyl aina uuden potilaan tullessa osastolle käytiin kaikki mahdollinen läpi ja muistutettiin että tulee kysymään jos joku vähänki mietityttää, mut tuntu et tuol olis pitäny osata kaikki jo valmiiks..
 
Mites spiraali se sulku Jorvissa? Onko vielä kova ruuhka vai joko tohtii alkaa itse suunnittelemaan sinne lähtöä?


Nyt jäi kyllä vastaamatta Arethalle ajallaan mutta hän taitaakin olla jo Jorvissa tai jossain muualla :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
10 päivän sää ennuste lupaili tämmöstä aika viileetä..turkishaalarit vissiin pitäs pakata itelle ja pojulle!?
 
mul ei oo kassissa itselle vielä muuta ku 2 imetystoppia ja 2 imetysliivit.. pojalle pari eri vaatekertaa, mut ei mitäään kylmän sään juttuja.... :eek: kauheen vaikeeta ku ei tiiä sit millanen se ilma on ku pääsee.. onneks asutaan lähellä sairaalaa ni saa mies sit hakea täältä kotoa mitä tarvii :P
 
Takaisin
Top