Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, mä en kans ymmärrä tota "äiti ei voi olla kaunis/laitettu asennetta"

Milleri: minäkin kävin kampaajalla ja värjäsin tukkani. Koska tiedän, että ensimmäiseen kuukauteen tai kahteen en pääse kovinkaan pitkälle kotoa ilman vauvaa.
Ja kyllä jokaisella naisella on oikeus kaunistautua, jos niikseen haluaa. Jos ei halua, niin ei oo pakko.

Mä varmaan pakkaan sairaalakassin vasta siinä vaiheessa, kun oikeesti pitäs olla jo menossa :)

Mä kans ajattelin vielä värjää tukan ja huomenna meen kampaajalle et leikataan vähän muotoonsa... Ja kulmat täytyy vielä käydä värjäyttää kun ei tää väri nyt näytä kestävän synnytykseen saakka... Ne räpsyripset olis kivat mut en kärsi laittaa vähiä rahojani niihin...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ja meikkipussi lähtee synnärille mukaan vaikka en varmaan jaksakaan meikata...

Mää olin vähän hämmästynyt, kuinka kalsean vastaanoton siittä sain kun kävin kampaajalla... Vuodatin kampaajallenikin tätä "episodia". :eek: en tajunnu kuinka keskustelua herättää se että minä RASKAANA oleva nainen voin tässä tilassa ajatella omaa ulkonäköä...voin taata sen, että kun koittaa aika että vauvan kanssa olen kotona, käyn kaupassa yms. minä ihan varmasti meikkaan edelleen ja käyn kampaajalla, edelleen olen myös se sama ihminen jota olin ennen äidiksi tuloa. Tietenkin tärkeysjärjestys muuttuu, mutta edelleen minä voin huolehtia ulkonäöstäni potematta huonoa omaatuntoa siittä! Hitsi kun pistää vihaksi kun ajattelenkaan sitä keskustelua mitä käytiin ja minkä "syyttelyryöpyn" sain niskaani :sad001

Mitä ihmettä? Toi palauteryöppy on oudointa mitä oon kuullut aikoihin.

Mä en käytä hirveästi rahaa tai aikaa hiuksiin, mutta mun mielestä raskausajan viimeinen kampaajakäynti jos mikä oli tärkeä. Kävin tavallista kalliimmalla kampaajalla hoitamassa sen, jotta tulisi varmasti hyvä. Ihan käytännön syistä! Mulla on puolipitkät ja aika oikukkaat hiukset ja on superhyödyllistä että ne on nyt leikattu malliin, joka on käytännöllinen vauvan kanssa puuhatessa (= saa pois silmiltä) ja sietää jatkossa vähän pidemmät leikkausvälit.

Jos oisin marttyyrina vaan antanut tukan rehottaa, tekiskö se musta paremman äidin? Saisinko kenties jonkun äitienpäivämitalin?

Mitäs helvettiä. Onhan itsensä huoltamisella (meikkaamisella, kampaajalla käymisella yms.) nyt suora vaikutus siihen, miltä itsestä tuntuu. Jos kaiket päivät hiihtelee hikisessä ja maitoisessa yöpaidassa eikä muka edes hiuksia ehdi harjata, niin johan siinä itsetunnon voi hyvästellä.

Tottakai vauva menee kaiken edelle ja mielummin minäkin nukun kuin meikkaan. Mutta täytyyhän ihmisen saada liikkua julkisilla paikoilla sen näköisenä, ettei tarvitse itseään hävetä. Mulle se tarkoittaa puhtaita hiuksia, kevyttä meikkiä ja siistejä vaatteita.

Jotenkin tuntuu niin utopistiselta jutut siitä, ettei muka suihkuunkaan ehtisi vauvan synnyttyä. Anteeksi nyt vain, mutta en aio marinoitua hormonihiessä, tissimaidossa ja ties missä muissa vuodoissa. Sitten saa mies vaikka mennä myöhässä töihin, mutta haluan aamuisin suihkuun. Ja iltaisin, jos niikseen tulee.

Miten tämä liittyi sairaalakassiin? No vaikka siten, että mulla on siellä jos jonkinmoiset putsausaineet ja meikkipussi tulee todellakin mukaan. Laitan ripsenkihartimenkin sinne!

:brave

Juurikin noin! Tuli kuva että olen huono tuleva äiti, kun menin kampaajalle ja tulen jatkossakin siellä käymään. Olen saanut kommentteja että "ootappa ku vauva syntyy, niin ei tule meikkaus ekana mieleen,verkkarit jalassa lähdet kauppaan ja omalle ulkonäölle se ja sama".
Niin vissiin. Minusta jokaisen oma asia pitääkö huolta itsestään vai ei, ketään en siittä tuomitse, jokainen tekee itse omat ratkaisunsa, mutta siksi juuri alko vituttaan tuommoset kommentit. :smiley-angry016

Tämä keskustelu alkaa kuulumaan samaan kategoriaan kuin saako vauvalle antaa korvikkeita, mikä on oikein ja väärin. Huvittaa nyt tulevana äitinä huomata kuinka "herkkä" aihe koko vauvan saanti ees on.. oikiasti pelottava huomata kuin hyökätään heti kimppuun, kun true mammojen mielestä itsestä huolehtiminen on väärin.

En mäkään joka päivä jaksa meikata enkä edes aina jos lähdetään "isolle kirkolle", mutta sit taas joskus meikkaan ja laitan muuten vaan vaikka oltais vaan kotona... Mut perussiisti täytyy olla.

Maitolitran voi juosta lähikaupasta rikkinäisissä verkkareissa... Ehkä...

En näe siinä mitään pahaa jos tuore äiti haluaa näyttää hyvältä. Mulla kävi kyllä niin etten jaksanut välittää aluksi mutta kyllä se omaa itsetuntoa kummasti kohottaa kun jaksaa vähän panostaa...

Ite ennoo meikannu montaakaan kertaa nyt helmikuun lopusta asti ku oon kotona olla. Mun iho on ollu nyt parempi ku ennoo meikannu, kai se jotenki vaikuttaa siihen ihonki hyvinvointiin. Mun puolesta jokainen saa liikkua sen näköisenä ku ite haluaa. Otin nyt ne ripsipidennykset, ne helpottaa huomattavasti ja nyt ku ihoki on parempana ni kotioloissa jos tällään ni riittää että harjaan nuo ripseni ja laitan alaripsiin ripsaria, meikkivoiteita ja puutereita ei kyllä tartte käyttää. Jos lähen "isolle kirkolle" ni teen myös pohjameikin. Hiuksia ennoo värjänny elokuun jälkeen. Mun oma väri on vaalea muutenki joten nyt haaveena on kasvattaa tuo oma väri. Meillä vesi on aika kuparipitoista joten vaalennetut hiukset on työläät pitää vaaleena, ne on vihertävät. Otan cc-voiteen, puuterin, ripsiharjan ja ripsarin sairaalakassiin, katotaan sitte kui niitä jaksaa käyttää. :)
mua itseasiassa ärsytti iha hirveesti ku syksyllä oltiin miehen kanssa kaupassa ja siellä oli meijän tuttu jonka nuorin lapsi oli tuollon parin kuukauven ikänen ja jälkeen päin mies sit sano mulle että kuha et sää ikinä käy tuon näkösenä kaupassa. Mulla otti nii hermoon miehen turhamaisuus et millä oikeudella se alkaa arvostella! väsynyttä kolmen lapsen äitiä jolla oli päällään tuulipuku, lenkkarit ja päässä huivi eikä meikistä tietoakaan. Se on sen asia minkä näkösenä se kaupassa käy ja tää on iha tuppukylä et ei täällä luulis kenenkää jeesustelevan et "voi että kun tuo käy tuon näkösenä kaupassa". Eikä musta oo reilua sekään et saa jonku huono äiti-tittelin jos pitää itestään ja omasta ulkonäöstään huolta. Mut meitä ku on moneen junaan.

khyllä!!! joskus mä lähden kauppaan risasissa ja paskasissa vernareissa, mut joskus vaan tekee mieli laittaa siistiä päälle ja vähä meikata, ihan vaan muuten vaan.... ja tuntuu et nyt ku olo ei todellakaan "hehku" niin ihan kiva välillä vähän piristää ihtiään ja laittaa vähä ripsaria vaikka vaan postilaatikolla kävis.... ja ajattelin tänää tai viim. huomenna värjätä vielä tukan ja lakata varpaankynnet JOS sattuis lähtö tulemaan, niin onpahan nätit varpaat sit :)

Mä oon meikannut raskauden aikana enemmän kuin yleensä. Kasvojen verisuonet on muutenkin aika pinnassa, joten paisuneina ne risteilee kivasti silmien alla. Poskissa kukki akne ekat 6 kk. Turvotus vanhentaa. Tavallisesti vedän ääripäästä toiseen, kuljen välillä pitkiä aikoja metsäläisenä ja välillä laittaudun tosi huolella, molemmissa on oma nautinnollisuutensa. Raskausaikana oon vaan yrittänyt näyttää siedettävältä joka päivä, ja siihen onkin mennyt paljon valokynää.

Oon jo miettinyt hämmentävän pitkälle, miltä aion nimiäisissä näyttää. Tilasin uuden mekon (vanha rakas lempimekko löytyi uudessa värissä, olen ollut tästä tolkuttoman onnellinen monta päivää) ja hankin pian varmaan kengät. Se mekko on ajatus, jonka varassa jaksan silmäpussivalaan elämää.

Ja mulle on aivan yks ja sama, miltä muut äidit näyttää – luojan kiitos on muutakin mietittävää. En oo vielä kuullut vauvasta, joka olisi kärsinyt siitä, että äitinsä on liian meikattu tai meikkaamaton.

Joo, itellä on ollu kyllä kausia, että se suihkussa käyminen on oikeesti ollu vähän "työn alla". Sekin on omasta halusta kiinni, mutta en oo kokenu mielekkäänä mennä sinne suihkuun ja kuunnella koko aikaa sitä sydäntä raastavaa huutoa. Sitten välillä ei vaan jaksa liikahtaa, vaikka hyvä rako oliskin. :grin

Perussiisteyteen kuitenkin pyritään. En lähe kaupaan tukka paskasena (tietysti äärimmäisessä hädässä tekisin näinkin), mutta voin kietasta sen ponnarille ja lähtee ilman meikkiä. Muutenkin meikkaan aika vähän. Ripsipidennyksillä, näyttää heti jo vähän "laitetummalta", joten ne pelastaa paljon. Ainahan se itestä paremmalta ja varmemmalta tuntuu jos on vähän kerinny itteensä panostaa. Harvemmin kerkee suurempia panostuksia tekemään, jos kolmen, pian neljän, kanssa liikkeelle lähtee. Sit ku mies on kotona ni valjastan sen laittamaan ainakin osan lapsista valmiiks ni voin sillä aikaa kammata naamani...

Mutta siis tässäkin asiassa kaikki tehkööt omalla tyylillään ja mikä hyvältä tuntuu.

Mä en oo vielä edes päässyt minnekään liikkeelle kodin/lähiympäristön ulkopuolelle näiden neljän kanssa. Oon siis kyllä jonkun toisen aikuisen kans lähtenyt tai vauvan + jonkun muksun kanssa, mut en yksin kaikkien neljän. Siis autolla jonnekin missä on ihmisiä, lenkillä ollaan kyllä käyty. On kyllä tavoitelistalla lähteä joku päivä kirkolle leikkipuistoon ja sit tällä viikolla on vauvan neuvola, minne otan kai koko lapsilauman mukaan, kun ei niitä lapsenvahteja kasva puunoksalla.

Saati että miettisin miltä sitten näytän, kun pääsen lähtemään. Toivottavasti ainakin on kaikki vaatteet päällä.

Ei varmaan ole helppoa lähteä kaikkien neljän kanssa... Ole vain tyytyväinen jos ei tartte lähtee?! Minkäs ikäisiä ne muut sulla on Röppö?

Noo. Esikoinen täyttää pian 6, kakkonen on 4,5v ja sit on tuo kohta 1v3kk.

Ei kait se lähteminen oo ongelma, hyvin saan kersalauman autoon ja tavarat mukaan, mut itse hyvä kun muistan vessassa käydä, peiliin tulee harvemmin vilkaistua. Et mä oon niitä äitejä joista kai näkee, et ei oo se ulkonäkö prioriteeteissa kovin korkealla.

No mut sulla on neljä kaitsettavaa. Me yhden vauvan äidit voidaan vielä ehtiä meikkaamaan. :)

Vauvan kassi laitettu. Ja se siis sisältää bodyn, housut, sukat, jumppis ja nallehaalari, pipoja pari ohuempi ja paksumpi sekä vielä töppöset + vielä peitto. Ennusteet lupaavat toukokuun loppulle kuitenkin vielä yöpakkasia tänne joten vaatetta saa varmaan vielä ihan kunnolla olla.
Lisäksi vielä vaipat, tutti ja lelu.

Kertokaapas nyt että mitä vauva saa siellä sairaalassa? Vaatteet mutta saako myös pipon ja tumput!? Kaveri oli sitä mieltä että pitää pakata vauvalle oma pipo ja tumput kotoa ja mää en usko sitä! Kai nyt neki tulee talon puolesta, häh?! Pakkoha niitte on tulla jos en pakkaa niitä mukaan.
Muoks. Siis nimenomaan sairaalassa olo ajalle!

No luulis, että sairaalassaoloa varten annetaan riittävästi vaatetta pipoa ja tumppuja myöten.

Takaisin