Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En oo pakannu, enkä vielä kassiakaan ees miettiny. Eipä sinne mitään erikoista tartte vähän vaatetta, ettei tarvi alasti kotiin tulla, hygieniakamppeet, kamera ja neuvolakortti. Siinäpä varmaan ne tärkeimmät.

K-SKS:ssa sai ainakin vielä pari vuotta sitten ite ottaa sapuskat ja tuntu, että jatkuvasti oltiin jotain syömässä. Nii ja ruoka oli hyvää, joten en aio pakata mitään evästä matkaan. Tokan synnytyksen jälkeen en saanu liikkua ku hemppari oli niin alhaalla, mutta kyllä ne kätilötkin kiikutti mulle semmosia rekkamiehen annoksia, ettei tarvinnu nälässä olla :grin

Mie mietin crocseja, mut pakkasin ne muuttolaatikkoo. Ko ne on nii äly liukkaat muovilattial jos on pisaraki vettä lattialla. Otinpa laukkuun sit pörrö jarrusukat :grin

^ mulla palelee varpaita kesät talvet :rolleyes: ja mietin et jos pakkais omia nilkkasukkia muutamat, hmm..

Mä pakkasin Reinot, vaikka niissäkin taitaa pohja olla aika liukasta muovia. No, tössyttelen niin hitaasti kuitenkin etten voi livetä! *koputtaa puuta*.

Saako sairaalakaavun alle jotain normaalipaitaa? Oma kokemus sairaalavaatteista on vain leikkauksesta ja siellä paita oli sellainen selästä avonainen malli.

Synnärillä on käytössä se mekkomalli missä on napit edessä. Helpottaa kovasti imettämistä. Ja käynnistyksen aikana mulla ainakin oli housut ja se paita. Ja tietty aamutakki. Itse sain hakea liinavaatekaapista mitä halusin pistää päälleni. Tosin nää mun kokemukset on sieltä lähes 7 vuoden takaa. Ja varmaan riippuu sairaalastakin.

Mä en kärsi pitää imetysliivejä näitten daisareitten kanssa, niin miekkonen toi mulle pari narutoppia, mitä pidän tän mekon alla. Tisseihin sattuu sekin jos ei oo mitään tän karhean sairaalamekon alla.

Täällä ruoka tulee 2200kcal vuorokausi määrällä, et jos syö kaiken mikä lautasella on niin ei oo nälkä. Ruoka on täällä hyvää, ja iltapalalla saa ottaa ite mitä haluaa. Sit tuolla on jääkaappi, missä on jugurttia ja leipätarpeita ja sit vielä hedelmiä, et jos hiuko iskee, niin saapi syödä. Mut kyllä täs on suklaati maistunut, kun ei tarvi sokereita kytätä.

Kiitos röppö kun jaksat päivittää sieltä sairaalasta! Mulle ainakin tärkeitä tiedonmurusia joka lauseessa kun en yhtään tiedä mihin olen menossa kun synnyttämään lähden. Kaikkea hyvää ja voimia!

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Miehen suvussa onkin perinteiset kotiutumisvaatteet vauvalle: valkoinen, kirjailtu ohut potkari + kietaisupaita + lakki. Vähän piti kuurata serkkujen kakkakellastumia pois lahkeista, mutta sappisaippua tehoaa onneksi kaikkeen, ja pari reikää korjasin. Nyt on sekin sitten hoidossa. Noiden päälle tulee itse hankittuja vaatteita. Ihan hauskaa olla mukana sukuperinteessä. Kieltäytyisin kyllä kainostelematta, jos olisivat rumat.

Pitihän tuota itseki kassi pakata eilen loppuun kun esikoinen oli mummolassa eikä mulla ollu niin mittään tekemistä :D Samalla lapsoselle kotiutumisvaatteetki pistin kantokoppaan odottamaan...
Ja jälleen jatkamma odottelua millon laitokselle... (yök sairaala)

Mullaki siellä kassissa on jo jotaki muutaki ku vaa niitä eväitä! :D imetysliivit, imetyspaidat(t-paita ja pitkähihanen), housut ja hygienia kamppeet, kirja ja puhelimen laturi(ku niitäki pyörii nurkissa se kymmenen). Uupuis ne crocsit ja huppari ja liivinsuojat. Ja alushousut ja sukkia tietty! Ja ne villasukat! Neuvolakortti on mun käsveskassa ja se veska lähtee myös mukaan ku siel on sit rahapussi yms. Niitä en ala siinä hötäkässä siirtelee eri kassiin. Pitääkö sinne pakata muuta?

Kannattaako sairaalakassiin ottaa kertakäyttöliivinsuojia? Pestävät ois varmaan sairaalassa liian hankalat?

mä tungin alkuun niitä osaston pikkuhousuja liiveihin ku en älynny ottaa niitä suojia mukaan....

joo kertakäyttösiä kannattaa ottaa mukaan! eikä niitä varmaan nyt iha älyttömästi tarvi... saattaa mennä pariki päivää enneku se maito alkaa valumaan kunnolla... jos sit joku tois lisää jos tarvetta....?

Joo kertakäyttösiä aionki ottaa, ei mulla muita ookkaa. Eiköhä sitä pyykinpesua oo iha tarpeeks muutenki vaikka kyllähä ne tietty pyöris koneessa siinä missä muuki pyykki mut mää nyt oon tämmönen "tuhlari", kaikki on kertakäyttöstä! :p

Mulla on siis molempia niin mietin että niitä pestäviä ei varmaan kannata ollenkaan pakata kassiin mukaan. Mennään siis kertiksillä alkuun :)

Takaisin