Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen menossa huomenaamulla sinne arpomaan käynnistetäänkö tämä vai ei... Mitä mä sitten teen, oon ainakin aivan pihalla foorumista, kun juttua tulee hetkessä vaikka kuinka paljon!

Voih :) Miksen mieki sais käynnistystä (miu polvet ei tykkää enää yhtää tästä mahasta, oon iha salee polvi-inva koht).

Mut tuuppa sit reissun jälkee, et jos jäät sinne ni ilmottelemaan piakkoin teistä! :)

Tuosta sairaalassa olosta pitempään sektion jälkeen vielä. Ei kai sinne automaattisesti joudu pitemmäksi aikaa, mulle vaan taas jäi jostain sellanen mielikuva. Kätilön tai neuvolatätin kanssa käydyn keskustelun perusteella vissiin, oli puhetta että jossain tapauksissa voi olla että siellä joutuu olee jopa 5 päivää. Et poistaavat samalla tikit. Kai se riippuu tilanteesta. Kuin lähtee paranee ym.
Miusta kyllä tuntuu et miun kohalla ne hössöttää ihan kauheesti joka asiasta kun ei oo mies mukana oottamassa. Ehkä sekin on sitten pärstäkertoimesta kiinni? o_O

... Oon siellä osastolla vielä juhannuksenaki... :grin

Mie jätän taas ens viikolle ton kassin järkkäämisen. Varmaan vast viime hetkillä tulee se tehtyä...

Mäkin voisin pikku hiljaa alkaa uhraamaan aikaani kassin miettimiselle. Hyvin suunniteltu on kuitenkin puoliksi tehty :rolleyes:

Mä nyt vaan noista lääkkeistä huolestuin, että älkää ottako ominpäin sairaalassa omia lääkkeitä!
Lääkkeita saa kun niitä pyytää, mutta määräänsä enempää niitä ei saa vuorokaudessa ottaa. Varsinkin kun imettää ja on vuotoa!

Yleensä synnytyksen jälkeen saa maksimi annoksen panadolia ja buranaa yhtaikaa. Tietty sektio on eri juttu... voi olla kipupumppu.

Jos normi lääkitys ei auta, niin sit täytyy lääkärin miettiä mitä tehdä ja missä vika.

Tai kysykää ainakin voiko ottaa, ennen kuin otatte.

Mulla oli sektion jälkeen epiduraali seuraavaan aamuun saakka. Ja sit sain 3x pvässä 1g panadolia + 600mg buranaa. Ihmettelin, että onko pakko ottaa, ku ei satu mihinkään. Mutta sen takia annetaan, että ei sattuis ja pystyy olemaan rennompi. Mulle tehtiin sektio maanantaina ja ois päästy kotiin torstaina, mutta lähdettiin vasta perjantaina, kun miehellä alkoi silloin isyysloma.

Just lueskelin nuo leikkausohjeet läpi pikku itkujen kera, siinä luki et kotiin pääsee yleensä 3-5vrk leikkauksesta ja tikit poistetaan 7-10 päivän päästä joko sairaalassa tai terveyskeskuksessa. Ilmeisesti on myös mahdollista et terkka poistaa ne sit kotikäynnillä.

Miten sulla lähti imetys sujumaan sektion jälkeen? Ja oliko lääkityksen takia jotain rajoituksia?

Sen verran aiheestakin, että pesin äsken laukun johon pakkaan vauvan vaatteet, ja valkkasin sinne jotain vaatteita valmiiks. Tuli sellanen olo et tää tulee ennen sitä suunniteltua aikaa.

Mulla kävi terkka ottamassa kotona ne tikit pois samalla kuin tsekkas vauvan. Imetys lähti hitaasti käyntiin, mutta korviketta vauva sai ainoastaan sairaalassa. Kotona pärjättiin jo omalla maidolla. Ja ei ollu mitään muita lääkityksiä, ku noi kipulääkkeet. Ja ne ei rajoita imetystä. Itse sitten pikku hiljaa pienentelin annosta. Sen mukaan miltä olo tuntui.
Imetin aina istualtani, myös yöllä. Koska sen sektiohaavan vuoksi sängystä ylös nouseminen ja makuulleen meno oli melkoista tuskaa. Haavaa piti suihkutella usein ja antaa ilmakylpyjä.

Miulla tulee AINA tästä ketjusta mielee se hemmetin turkin pippuri pussi.. Mut en oo edelleenkää koskenu siihe!

Joo, ei tietty mitää övereit pidä vetää lääkeiden kanssa. Enkä osaa sanoa miks kyseinen henkilö ei mielestään saanut riittävästi lääkettä. Jospa ei oo ollu tarpeen vaatiessa henkilökuntaa asiaa hoitamassa tms. Varasin anyway migreenilääkkeeni, koska niitä tuskin on jos niin kävisi.

Onneks migreenilääkkeet "vapautuu" taas käyttöön kun raskaus on ohi! Vaikka en ole niitä tarvinnutkaan piiiiitkään aikaan, kop kop! Mut synnytyksen jälkeen viimeksi oli muutama paha kohtaus kun hormonit jylläs hulluna...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Emmäkää? Mut yöl koski päätä iha julmetusti ko riitelin unes miehen kaa ku ei oikeesti oo tarvinnu. :-D

Mullon tuossa keittiössä lojunu pöydällä tuo linkosuon ruissipsi pussi joka on ollu matkalla sairaalakassiin..noh mies sen tuossa aukasi mut en rohkene sanoo mikä sen pussin tarkotus oli ku eihä se oo voinu tietää..:rolleyes: eikä siinä muute mitään mut just tuota mun lempparimakua pitää hakea tuolta toiselta paikkakunnalta........:rolleyes::rolleyes:

Oltiin eilen koko päivä poissa kotoa kahen tuttavapariskunnan luona käymässä. Mulla oli ihan sellanen intuitio että mun on pakko ottaa sairaalakassi mukaan autoon,kun eihän sitä voi tietää jos pitääkin sairaalaan mennä. Ja siellä synnärin lähellä kun oltiin. Ei kuitenkaan tarvinnu mennä.

Joku tais täällä muistaakseni mainita et pakkaa sairaalakassiin vaihtovaatteet myös miehelle nii meki tultiin siihen tulokseen et pakataan miehellekki paita,bokserit ja sukat jos vaikka sattus perhehuoneenki samaan. Ja miehelle ne crocsitki :) huomenna yritän saaha ton kassin niin valmiiks ku vaa mahollista! :)

mä oon kanssa pakannu miehelle paidan, bokserit, sukat sekä dödön ja minishampoon ja jonkun kasvomömmön. Ja hän ei tiedä tästä mitään, haluun yllättää jos tulee tarve ja olisi esim. juurikin se perhehuone. :)

ja jos hän lähdön hetkellä miettii, et ai nii, et omat vaatteetki ois hyvä olla, kerron vaan, et nepä on jo pakattu :)

Oon kans miettiny noita miehen vaihtovaatteita,että pitäisköhän pakata. sekin vähän riippuu monesta asiasta. Ite se ei varmaankaan nää niitä tarpeelliseks ottaa. :)

Nyt mun lista! Vinkatkaa jos jotain puuttuu..
Puhelimen laturi, kirja, pesuaineet, hammasharja-ja tahna, ponnareita(oon taitava hävittää näitä..), hiusharja, pumpulipuikot, dödö, pärstärasva, crocsit, villasukat, imetystoppi, imetysliivit, paita, housut, alushousut, sukkia, liivinsuojukset, kamera&laturi. Mulla on siis myös kotiinlähtö vaatteet jo pakattuna. Miehelle paita,sukat,bokserit ja crocsit. Mukaan nappaan h-hetkellä tabletin ja sen laturin jos muistan.
Pikku herralle sit puolipotkarit 56cm, body 56cm, sukat, pipo, tumput, housut ja tutti. Turvakaukaloon oli se wallaboo wrap joten luulen et paksumpia vaatteita ei tartte, otan kyllä varuilta vielä peiton. Pikku herran vaatteet määräytyy sit kelien mukaan mut nuo löytyy kuitenki kassista.
Muoks. Ja neuvolakortti ja rahapussi löytyy sit siitä käsveskasta joka kulkee myös matkassa. Ja oliha siellä laukussa myslipatukat ja pillimehut, muuta evästä en taija pakata. :)

Takaisin