Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja S_uski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ookkei, eli mun sairaalakassi lista näyttäis tältä (saa antaa vielä vinkkejä, kuhan vaan "ajattelen ääneen" :D )

-rennot kotihousut
-imetysliivit ja liivinsuojukset (vai mikskä noita sit sanotaankaan..?)
-Imetyspaita * 2
-Vauvalle tutti
-pesuaineet (ajattelin ottaa tollasia näytepakkauksia)
-Huulirasva
- Karkkia, suklaata
-vaihtopikkarit
-hiusharja +ponnareita
-kännykän laturi

En taida kuitenkaan vielä pakata, mutta tulipahan taas ajateltua asiaa :D

Varmaa muistais muutenkin, vaikkei listaa kirjoittaiskaan niin hammasharja ja tahna on kova sana! ;D itellä aina vissii kuukauden lojunu kassi nurkassa ja suppareitten alettua täydentänyt sen niillä mitä sinne ei etukäteen voinut laittaa :D ..Toki jollainhan menee vedet ensimmäisenä niin mun käsityksen mukaa siinä ei niin montaa tuntia kerkeä pakkailee kun suppareitten alettua.. Viimeksi yön hiippailin pitkin kämppää ja pakkailin tavaroita ja odottelin aamua :D (oli aika pitkä yö.) Supparit alko puoliltaöin jolloin soitin isännälle paikalliseen kuppilaan johon lähti muutamalle kaverisa kanssa, että alkaa hipsimään kotia kohti.. Oli aika nopeesti kotona!! =DD siinä sitte yön kattelin kelloa ja laskeskelin kauan se on nukkunut ja onko jo ajokunnossa :D Seiskan jälkeen sen sitte herätin, että aletaan tekee lähtöä :D On se jälkikätee miettiny et mikäköhän idea oli lähteä kaljottelee sinä iltana kun on laskettuaika :D On se vaan niin ihana. <3

Hei ja kaikki, käykääs ostamassa KORVIKEMAITOA kotiin kaappiin!! Itel kukaan maininnu asiasta kun vasta osastolla esikoisen kohdalla, siinä sitte kotimatkalla kävin s-marketista "hehkeänä" hakemassa.. Jos maitoa ei heti aluksi tule tarpeeksi niin on sitte mistä antaa lisää :) Nan1 suosittelee ainaki sairaala.

Mä oon alkanu jo keräämään nan-korvikkeita kaappiin. Ostan yhden silloin tällöin kaupasta jemmaan :)

Täällä on kyllä hyviä vinkkejä :) kiitos kaikille, nyt on hyvä alkaa pikkuhiljaa pakkaileen kasseja :hello2

Miisa78: Olethan muistanut katsoa Nan-paketeista päiväykset? Yksi kaveri oli niitä kuulemma onnessaan hamstraillut, mutta niin aikaisin, että olivat ehtineet mennä vanhaksi ennen vauvelin syntymää. :confused3

Mininen, hyvä pointti. Tänään ostetussa oli heinäkuu 2014, mut pitääpä tarkistaa ne aiemmin ostetut! :eek:

Eilen muistin sellaisen asian kun pyyhkeen autoon pepun alle! :) Varsinkin jos lähdette sen kulta-mussukan toisella rakkauden kohteella ;) Eli jos vedet holahtaa synnärille mentäessä, niin iso pyyhe pepun alle taiteltuna vähä suojaa penkkejä :)

Mä mietin että pitäiskö se kassi oikeesti kohta pakata?? Tai edes paikallistaa koko kassi :D Äh... Emmä tiijä. En muista kyllä millon sitä esikon aikaan pakkailin, varmaan ihan törkeen aikasin. Ja nythän tässä kuitenki käy niin että viime tinkaan jää tai jopa kokonaan pakkaamatta :D

Mä muuten hekottelin kotona jo et pitäiskö ottaa omat korvikkeetki sairaalaan mukaan kun ei mulla ainakaan se maito esikon syntymän jälkeen hetkessä noussu. Lisämaitoo sai suurinpiirtein "rukoilla" kätilöiltä kun ne vaan väitti että ei se vauva tartte... Jännästi se aina imas kaiken mitä ne sit lopulta toi. Melkein 4kg miehenalku oli syntyessään niin kyllähän se nälkä on mikä itkettää. No joo... Tämmöset mietinnät, huomaa että huono yö takana.

:D noooh, ainakin ne oli itellä toisen kohdalla paljo lepsumpia joka asiassa.. Kerran jo melkein pelästyin kun hoitaja otti tuolin viereen ja tuli juttelemaan vain niitänäitä.. :D (eli aika rauhassa sai itekseen vauvan kanssa puuhastella.) Hoitaja jopa tuttia tyrkytti, kun neidillä oli pikkasen korkea ääni lääkärin tarkistuksessa (ja tossa se edelleen kiljuu niin, että korvia särkee.)
Mä tossa mietin samaa tuon kassin suhteen.. Tosin olen nostanu sen jo pinnasänkyyn esille, kun tuli kaappeja siivotessa vastaan :D Noooh, jos sitä jonku muistilapun kirjottas ja tunkasis siihen kassiin niin ei tarvi sitte h-hetkellä alkaa muistelee mitä piti ottaa.. Toki voishan niitä imetysliivejä kaivaa esille jostain tuolta kaapinpohjalta O.o ..Tosin, menee se kyllä noilla normeillakin jos ei muistu mukaan :D "Ei stressiä, ei kiirettä" taitaa olla oma motto tässä raskaudessa.

Mul on ollu sellain "salikassi" (yhen vklopun vaatteet mahtuu.) :) Toki ihan mikä tahansa käy =) Sellain mistä helppo ottaa tavaroita, eikä ole järkyttävän iso. Meillä lahdessa ei ainaka ollu huoneessa kaappeja, joten kassia pidin sängyn alla tai ikkunalla kun oli "ikkunapaikka."

Joo, mä kans mietin, et millasiahan "käsimatkatavaroita" pitäs pakata äkkilähdön varalle etukäteen...suklaa ja välipalakeksit on jo kertaalleen syöty eli uudet vois hakea kaupasta. Sit täytyy laittaa ne imetysliivit ainakin (siskon mukaan tarpeelliset), liivinsuojuksia, terveyssiteitä... Mä jopa mietin oman oloasun ottoa, koska sairaalavaatteet on niin hanurista. Täytynee kierrättää niitä kivoja, mukavia muutamia vaatekertoja sen kassin kautta, kun sit ne on muuten kuitenkin likasena pyykkikorissa, kun olis aika lähteä (mukavat housut on ainakin aika vähissä). Vauvan kotiintulokassi mulla on jo pakattuna ja odottaa isiä turvakaukalossa pinniksen päällä.

Nyytikki, jos otat omia vaatteita mukaan, niin ei kantsi ottaa ainaka niitä parhaimpia :) Synnytyksen jälkeinen vuoto on jotain niin jäätävää, että vaikka kuinka vaihtaa sitä n10x25cm sidettä, niin oon aina onnistunu sotkemaan housuja. Sitä kun vaan holahtelee ekat päivät :\ Oon aina laittanu kotiin lähteissä sen jäätävän kokosen siteen kun on heittäny omat housut jalkaan, etten vaan sotke omia :D (olen myö "lainannu" sairaalasta pari jättisidettä kotiin paria ekaa yötä varten.) ;)

Tuli tossa toisessa ketjussa niinkin oleellinen asia puheeksi kuin neuvolakortti! :D Se olis kans ihan kätsy muistaa ottaa mukaan xD

Hei, minkäköhän kokoisia vaatteita pitäis vauvalle pakata mukaan? :oops: Mietinpähän vaan, kun pakkasin hälle kokoa 50 (bodyn, potkarit (+vaihtoethoiset puolipotkarit) ja pitkähihanen sekä ulkovaatteet. Niin meille esim on lupailtu keskimääräistä pikkasen pienenpää vauvaa ja sitten jos pikkunen sattuis olemaan vielä etuaikainen, niin sehän hukkuu noihin 50 senttisiin o_O. (Sori nää varmaan kuuluis tonne hankinnan vauvalle -ketjuun). Että pitäsköhän sitä varmuuden vuoksi varautua vielä niillä ihan pienillä vaatteilla (44, 48?? tai mitä niitä nyt on). Onko teillä muilla?? Sitten mietin sitäkin, että meillä on tota kokoa 50 ihan vaan pari kpl, niin pitäsköhän niitäkin nyt kuitenkin olla vähän enemmän..?

Mulla on aina kaikki pienimmät vaatteet ollu 56cm :) (lapset olleet syntyessä 51cm) yksi potkari ja parit housut on ollu 50cm ja se potkari jäi viikossa pieneksi :\ Ei kannata ainaka alle 50cm ottaa, sillä tuo koon arviointi on pelkkä arvio ja painonkin olen kuullut heittäneen jopa 600g.. Saa niitä hioja sitte vähä käännettyä jos siltä tuntuu :) housut yleensä menee pitempään kuin bodyt, joten ne voi ihan huoletta olla 50cm :)

Ja sit jos tulee joku mini-vauva niin nuo sukulaiset ja tutut tuo aina vaatetta kun tulee käymää, niin kantsii vinkkaa jos tarvii pienempää vaatetta ;) Itellä kans super pieni maha ja koko arvio on melkein kaksi viikkoa pienempi kuin "pitäisi", mutta en oo kyllä niitä 50cm alkanu hamstraa :) Ei ne telttoja päällä ole vaikka pieni olisikin..

Hyvä hyvä :). Alkaa tuleen tässä vähän paniikki, sillä mitä enemmän googlailee, niin sitä enemmän panikoi, että mitä kaikkea sitä sit vielä puuttuukaan :grin. Eksyin vissiin joku päivä jollekin minivauva -keskusteluun, kun tuntui että kaikilla niistä oli vauvat hukkuneet kokoon 50 :p. Ehkä sitä vois muutenkin alkaa luottamaan, että kyllä ne kaupat on auki sitten mun vauvankin syntymän jälkeen (vaikka tokihan mun synnytys hiljentää hetkeks koko maailman :wink).

Takaisin