Sairaalakassi

S_uski

Puuhakas puhuja
Ajattelin tälläisen ketjun luoda kun ei tässä tosiaankaan enää kauaa siihen itse synnytykseen ole ja periaatteessa pikkuisia voi alkaa syntyä koska vain :) Mitä te olette ajatelleet pakata sairaalaan mukaan? Itsellä ei ainakaan ole harmainta aavistustakaan... tulee mieleen lähinnä jotain alusvaatteita ja rennot vaatteet kotiin lähtöä varten. Sitten tietty kameran haluisin kanssa mukaan. En tosin itse synnytyksestä mitään kuvia halua mut syntyneestä nyytistä kylläkin :Heartred
 
Itellä on ollut aina rennot vaatteet kotiin lähtöä varten + puhtaat alusvaatteet ja sukat. Liivinsuojat. Olen myös ottanut aina hupparin/jonkun muun puseron mitä voi pitää jos alkaa sairaalan aamutakki tympimään.. (Muuten olen aina käyttänyt sairaalan vaatteita ja alusvaatteita koska se verenvuoto on niiiin järkyttävää synnytyksen jälkeen etten halua omia vaatteita sillä pilata :) ) Kännykän laturi. Kamera löytyy puhelimesta, mut jos sitä ei ole niin suosittelen ottamaan sen erikseen jotta isä voi napsia kuvia synnärillä ja itse sitte osastolla :) On mulla aina ollut pari lehteä mukana, mutta on tainnut jäädä lukematta koska aina kun vauva nukkui niin yririn itsekin, sillä väsy oli aika hurjaa ekat pari päivää. Yleensä sukulaiset tuo suklaata yms, mut jos sulla on joku erikoisherkku mitä tykkäät syödä niin kantsii ottaa, koska mulla on ollu aina ihan järkyttävä nälkä ja namihimo :D Sit ihan pesuaineet, hammasharja, naama meikit ja hiuslakka.. Itellä ollut ainakin luksusta laittaa vähän tukkaa ja sipasta ripsaria kotiinlähtiessä ;D Ei nyt tuu muuta mieleen :)
 
"Naama meikit" :D Piti laittaa naamarasva ja meikit! Olen myös laittanut sairaalakassiin tutin vauvalle (oon koittanut aina sitä syöttää alusta asti, koska olen vain todennut että kaikki pääsee niin paljon helpommalla jos vauva sitä suostuu syömään tuttia) :)
 
Samoilla linjoilla -Eevi-:n kanssa! :) Huulirasvan vielä listaan lisäisin, mulla ainaki kuivui huulet ihan törkeenä sairaalassa ollessa. Lieneekö ilmastoinnilla tekemistä asian kanssa. Ja itse pakkailin vauvalle kotiintulovaatteet turvakaukalon kyytiin, isi-ihmisellä oli helppo ne siitä sitten ottaa mukaan.

Niin se aika vaan kuluu... 33 viikkoa tulee täällä perjantaina täyteen. Ei oo enää pitkästi... :)
 
Hyvä saada vinkkejä konkareilta! Mitenkäs eväät? Pillimehuja on mulle kehuttu. Ja suklaata on varmaan pakko ottaa. :grin
 
Ja asiasta kukkaruukkuun... Olen ostanut vauvalle sellaisen marimekon perustutin, niin voiko sen antaa jo heti vastasyntyneelle, vai pitääkö niille olla jotenkin erilaiset tutit?? :D

Tuli vaan mieleen tuosta Eevin tuttivinkistä :)
 
Mä oon ostanu aina sen ainun 0-2kk tarkotetun tutin.. Ei niillä siis muuten ole väliä kuhan on se oikean kokoinen ja se ikä löytyy siitä paketista :) Esikoinen suostu syömään ja toinen taas ei :D (kamalia kauppareissut, kun ainoa mihin vauva rauhottu oli tissi tai syli :D Toi huulirasva oli hyvä huomio! Talvi ja sairaalan ilmastointi on varmaa hyvä yhdistelmä kun siihen lisää pienen nesteen puutostilan :) Juomaa saa synnärillä ja osastolla niin paljo kun jaksaa juoda, mut jos tykkää joistaa tietyistä niin on se aika kiva plussa juoda omia herkkuja sairaalan sekamehuun verrattuna :) Niin ja rahaa kantsii ottaa mukaan jos tekee mieli käydä sairaalan kahviossa :)
 
tuntuu muuten tossa eväspuolessakin olevan aikamoisia eroja.. jossain tarjotaan synnäriinkin ruokaa (ellei oo sektion uhkaa) ja on jääkaappia mistä isät saa syödä ettei pyörry.. toisissa saa vaan mehua. jossain patistellaan syömään että jaksaa ja toisessa estellään.. jossain saa ruokaa kun homma on ohi ja jossain saa kahvia ja leivän ja sit pitää ootella aamupalaa joka siintää 12h päässä.. ja parhaimmillaan synnytys on kumminkin kestänyt päälle vuorokauden mehun voimin, voi olla vähä heikko olo alkaa siinä imetellä.. jotkut ei pysty syömään ja toiset oksentaa ja joillain on kauhee nälkä, jotkut synnyttää niin nopeesti ettei ehdi ruuat paljon mieleen tulemaan ja joillekin tulee paastotusta synnytysmaratonista niin heikko olo ettei meinaa voimat riittää ponnistamiseen.. että kaikki on näköjään mahdollista! meille sanottiin et mehua saa talon puolesta ja sit kahvit ja leivät urakan pätteeks, että kannattaa ottaa evästä mukaan jota voi syödä tarvittaessa. ja isillekin suosittivat ottamaan, koska vaikka jos tilanne venyy eikä satu olemaan yö ja kanttiini olis auki, niin ei isät välttämättä halua lähteä mihinkään ja hommat voikin edetä yhtäkkiä nopeesti. ehkä sit jotain kannattaa ottaa varalle. mitkä on järkevää synnärievästä? banaanit?
 
Täh?! Ite oon aina päksissä (Phks) saanu kaikki ne ruuat mitä sais osastollakin O.O Ja jos jotaa tarvii niin saa sitte ihan pyytämällä.. Toki itellä ei ruokahalu ollu parhaimmillaan synnytyksen aikana. Kuulemma niin paljo tarvii äiti energiaa synnytykseen että suosittelee syömään niin paljon kuin maistuu.. Tuola osastolla tosiaan on ilmainen välipalakaappi jossa on jugurtteja/hedelmiä yms jos on nälkä ruokailuiden välissä.. Yks kova vois olla huoneen lämmössä säilyvä kiisseli synnärille/osastolle mukaan! :) Itel ainaki maistu synnytyksenkin aikana kun sairaala tarjosi, oli kivan raikas ja vähän makea.. Ei toki kantsi valita mustikkaa (vatsa ei yleesä toimi muutenkaan kovin hyvin synnytyksen jälkeen ja mustikkahan kovettaa entisestään.) Ite meinasin sujauttaa pari "terveellistä" suklaapatukkaa kassiin. Suklaa maistuu yleensä aina ja on nopea energian lähde :) Toki ite en ole ikinä ollu synnärillä yli 4,5h joten en ole ajatellukka sen suurempia evään tarpeita.. Viimeksi oli kalakeittoa mukavasti just mun synnytyksen aikana tarjolla ja hyi olkoot kun ei menny mitenkään päin alas, vaikka muuten sen suuri ystävä olenkin :D
 
*tekee listaa* Hyvä vinkki tutistakin -Eevi- , näin ensikertalaiselle :) Ensitutti tulikin ostettua eilen
 
Kivaa kun konkarit kertoo että mitä on itse tuntenut tarpeelliseksi ottaa mukaan :D Mitenköhän TYKS:ssä ton ruuan suhteen mahtaa olla? :eek:
 
Hmmm, jaa a.. Toivotaan et löytyy sielä synnyttäneitä :) Ainakin kaveri sai sielä synnytyksen jälkeen jotaa holitonta juomaa kuoharilaseista isän kansaa kun synnytys oli ohi :D tästä on 5v aikaa, joten ainaki ennen sielä on ollu asiat hyvin :D Phks ei tarjoa kuin kahvin/teen/mehun ja sit jugurttia ja sämpylän.. Ei näkyny kuohujuomia ;D Pitää vissii ottaa ite omat kertis kuoharilasit ja limpparia ;D Tai ehkä ei ;D
 
Niin no onhan mulla kavereita ja muita tuttuja joilta voi kysellä et miten sen tarjoilun laita on... Mun on ainakin aina pakko saada aamupalaa ja iltapalaa kun muuten tulee heikko ja pahaolo :D siis ihan ennen raskauttakin oli näin.
 
Juu tottakai sielä osastolla saa sen aamupala, lounas, päiväkahvi, päivällinen ja iltapalan :) Silti sielä on nälkä xD Joku kätilö mul joskus sanoi paljo synnytys kuluttaa kaloreita, en vaan muista mitä oli (1000?). Ja eihän ne eväät synnäriltä hukkaan mene jos sielä saisikin sairaalan puolesta sapuskat, saahan ne sit osastolle mukaan :) Ja osastolle voi taas joltaa pyytää tuomaa lisää jos loppuu kesken :D
 
:D toisaalta mikäs siinä! Sairaala tarjoaa vaatteet sielä ollessa ja joissainhan sinne on mentävä joten samoilla takasin vain :wink :D Hitto, just tajusin että olenhan aina ottanu tolle ukolle puhtaan paidan mukaan! Se ei mitää sairaalan essuja ole käyttäny synnärillä, joten on ollut vaara et oma paita voi likaantua.. Ei kyl ole viel tapahtunut o_O Mut tosiaan kätilökin kertoi että moni saattaa oksentaa ja jos isä on sopivasti tulilinjalla niin suosii ottamaan varapaidan :D
 
Heh, kiva kun täältä saa noita vinkkejä, varapaita isille ei todellakaan käyny mielessä :). S_uskin tavoin ajattelin kanssa pakata repun täyteen eväitä :D. Sitten imetysliivit pakkaan ja mukavat vaatteet ittelle ja vauvalle :). Vai onko vauvakin sairaalassa sairaalavaatteissa?? :O
 
Esikoisen kanssa sairaalassa pidin hänellä ihan sairaalavaatteita, kotiinlähtöpäivänä lääkärintarkastuksen jälkeen vasta laitettiin omat vaatteet päälle. Omia pieniä sukkia ja tumppuja pidettiin pojalla sairaalassa jos kun ainakaan Oyssissa ei niitä silloin ollut. Pysyi potkuhousut paremmin päällä kun sukat oli ja käsissä oli pakko alkuun pitää tumppuja kun muuten olisi raapinut naaman verille.
 
Sairaalassa tosiaan melkeinpä kaikki pitää sairaalan vaatteita vauvalla, tai en oo ikiin nähny kenenkä vauvalla omia päällä.. Helppoja vaihdella eikä tarvi ite alkaa pesemään ekana pikkupyykkiä kun kotiin pääsee :) Sitä tosiaan saattaa tulla paljon alkuunsa, kun vaipat vuotaa yms.. Sit nuo sairaalan vauvan vaatteet on niin käteviä. Kietasumalli bodyt, joten älyttömän helppo vaihtaa ja monissa on tumput valmiina kiinni ettei pääse raapimaan naamaa :)
Tekee vain vauvalle kotiinlähtö kassin isille valmiiksi minkä ottaa mukaan kun tulee hakemaan. (Ite ainakin laittanut toppavaatteiden lisäksi vaatteita sen mukaan jos sattuisi olemaan tosi kylmäkin, kun ei tiedä millainen keli on silloin. Ei niitä kaikkia pakko päälle ole pukea :D sit myös turvaistuimeen olen laittanut pienen peiton.)
 
Takaisin
Top