Sairaalakassi

Mulla on kans ko jotain pakattuna..wuhuu..mut vaan villasukat, tavallisia nilkkasukkia kun ne laitoksen sukat tarttis putkiteippiä että ne pysyisi jalassa :) sit on pari toppia..housuja en oo vielä laittanut ku mulla on kolmet bökät mutta mä käytän niitä kumminkin vielä ennen synnärille menoa..imetyspaitaa olen netistä etsiskellyt..mutta 69 € on mun mielestä ihan hirvee summa yhestä paidasta :eek: pitää jatkaa etsimistä

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mun lista kuulostaa tältä,mitään ei kuitenkaan olla _vielä_ pakattu,ehkä ensviikolla. Nyt rv 34+2 :)

-Imetysliivit, liivinsuojia
-Aamutakki
-Löysä paita + housut kotimatkaa varten
-Harja
-Shampoo,hoitoaine,saippua,dödö
-Hammasharja + tahna
-Kosteusvoide, käsirasva
-Kännykkä, laturi
-Kamera, laturi
-Lukemista/ joku hyvä CD
-Omat siteet vuotoja varten kotiinlähtöä varten
-Syömistä,juomista (Olen ilmoittanut haluavani marabou-suklaata ja red bullia ainakin :D )
-Miehelle vaihtovaatteet ( jos joutuu pitempää olemaan sairaalassa niin ei homehdu samoissa vaatteissa kokoaikaa :wink ) myös syömistä,juomista,lukemista, ipod, hammasharja,kännykkä ja laturi.
-Tietysti vauvalle oma kotiinlähtö vaatekertansa :)

Voi olla,että tulee jotaan lisää kun alkaa pakkailee :)
 
Laitatteko vauvalle toppahaalarin vai jonkin kevyen haalarin kotiin lähtiessä päälle?? Kun en nyt tiiä kumman laittas valmiiksi..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Toppahaalarin olen laittanut :) Niin pienel ei ole edes liikaa, vaik sattus olee +5'c lämmintä.. Toki sinne alle ei tarvi sillon alkaa tunkee mitää kerrastoja :D Villapuvun olen myös pakannu, jos sattuu pamahtaa pakkaset..
 
Mä pakkasin lämpöpussin ja villahaalarin varuiksi. Riippuu sitten ilmoista, mitä päälle laitetaan.

Ai joo, laukku tuli postissa ja sairaalakassin pakkaaminen on nyt aloitettu! Loput kamat sitten survon kyytiin sitten viime hetken paniikissa. :bounce
 
:D nää on just näitä ihania raskausajan ostoksia, sairaalakassi xD Ite myös oman kassin vartavasten ostin esikoisen kohdalla ja nyt pääsee jo kolmatta kertaa mukaan synnärille :) Oonki nimenny sen synnytys-kassiksi :D (Toki se on päässyt mm uimahalli kassiksi ja muihin pieniin reissuihin :) ) Muistoja ne on kaikenlaiset muistot :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: TMJ
Mä sit taas en ottanut vaaville toppahaalaria... :S ajattelin laittaa yhden vaatekerran ja siihen sillasen lämpöpussin päälle ja sitten viltin o_O onko se liian vähän? :D kun auto lämpee kuitenkin aika nopsaa ja kotiin on kuitenkin n. puolen tunnin matka.
 
Kylhän toi lämpöpussi ajaa vissiin toppahaalarin aseman jos se on tiivis, ettei pääse tuuli väliin? (Mulla ei ole niistä kokemusta.) kantsii ottaa joku lämpönen kerrasto sisävaatteiden päälle varmuuden vuoksi, kun ei tiedä jos tulee pakkaset :)
 
Kuulostaa hyvältä :wink Mä oon aina ollu vähä sellain "ylipukija" Ok, no muutaman päivän ikäsellä sitä ei varmaan pysty kovin helposti tekemään :D Mut nopeesti sen sitte niskasta huomaa onko vauvalla liian kuuma ja sen mukaan alkaa pukemaan :) vauvatkin osaa olla erilaisia tuossa lämmön tarpeessa..
 
Mäkin korvasin toppiksen sillä lämpöpussilla, ajaa kai saman asian? toi on sellanen mikä menee turvaistuimeen ja saa hupunki aika tiiviiks, + otin pakkas/tuulivaraks kevyen peiton jonka voi laittaa siihen siks aikaa kun kipittää autolle, jos vaikka tuiskuttaa lunta.. (toiveajattelua?) Ehkä vähän sillä periaatteella tuli pakattua vauvalle, että kaikkea mukaan otettua ei oo pakko laittaa päälle jos onkin oikein lämmin, mutta pärjää jos on kylmä. Eiks niin pienille tuu kylmä aika herkästi? Jatkossa voi sit helpommin kotoa käsin opetella sopivaa vaatteiden määrää.. Ei ole meilläkään kyllä kuin alle puolen tunnin automatka, joten ehkä se ei ole niin justiin..

Tuo sairaalakassi-ilmiö on kyllä huvittava :rolleyes: Mäkin oon jo useemman vuoden ollu sellaisen järkevän kokoisen "viikonloppukassin" tai urheilukassin tarpeessa ja aina oon vaan käyttäny jotain liian isoa tms mutta nyt sitten selvis kaupoille, koska onhan synnytyksessä oltava oikeanlainen laukku :grin
 
Kuulostaa hyvältä :wink Siinä uskossa mäkin oon elänyt, ettei niin pieni osaa itse lämmittää kehoaan, vaan vaatteet ja peitot lämmittää sitä. Sairaalassakin tosiaan oon pitänyt pikkuista kokoajan peiton alla.. Sielä on kuitenkin ilmastoinnit päällä kokoajan yms.
 
Mulla on pakattuna vauskille yks vaate kerta, fleese haalari ja toppapuku. Sitjos tuntuu et lähtiessä ne ei riitä, ni laitan vielä sen kaukalon "jalkasuojuksen"-tai mikä lie se onkaan. Tosin nyt kun sää karttoja katselee ni ei pitäis ainakaan tääl lännessä tulla kovin kylmä..

Hauska sairaalakassin ostovimma ihmisillä :grin Mulla on semmnen joskus Ellokselta tullut Adidaksen ns. viikonloppukassi, johon pakkasin omat tavarat. Vauvan vaatteet on pääosin kaukalossa, jonka mies saa tuoda mukanaan tullessaan hakemaan meitä kotiin. :)
 
Mä pakkasin sairaalakassin vauvan hoitolaukkuun, jossa oli mukana myös sellainen vaipanvaihtoalunen, mikä voi olla kätevä sitten sairaalaan mentäessä, jos haluaa suojella auton penkkejä :wink. Hmmm, mäkin täällä mietin, että riittäskö meille pelkkä toppapuku (vauvan villahaalari ei kuulemma ole vielä valmis :grin), kun asutaan ihan sairaalan vieressä.
 
Näillä ilmoilla varmasti riittää mut voihan sitä ottaa varmuuden vuoksi mukaan bodyn päälle hupparin/collegepaidan tai jonkun muun semmosen :) Housuiksi joku saman tyylinen ratkasu :)
 
Sairaalakassi pakattu supistusten pelästyttämänä ja ladattavat vempeleet helposti yhdessä paikassa, josta ne joku muukin löytää. Eipä mulla ainakaan paljoa sinne mukaan tullu kameroita ja latureita lukuunottamatta. Villasukat oli melkeen tärkein :p
 
Mun sairaalakassi näyttää aika tyhjältä vaikka viime viikolla mainostin että se on pakattu..sieltä on pitäny kaivaa sukkaa ja paitaa päälle :D
Vauvan pussukkaa en oo ees aloittanut pakkaamaan..se olis kumminkin hyvä laittaa kun mies ei oo mikään ekspertti siinä asiassa..:)
kerran lähti itse reissuun niin pakkas itselleen aluslakanan ja kaksi tyynyliinaa mukaan..ihmetteli että mikä nyt ei natsaa kun oli sänkyä petaamassaa ja sit lapsilla saattaa olla joskus yökkäripusero päällä arkipaitana XD..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
:D haha, hauskaa! Joo täälä myös naisväki hoitaa vaatteiden pakkauksen! :D Tai mies kyllä hoitaa aina oman kassin (ennen pakkasin myös sen, mutta aina sielä oli vääriä vaatteita tai liikaa vaihtovaatteita. Luovutin..) Mut pitäähän se aina kyl tarkistaa mitä se on sinne laittanut :wink Mut kyllä näitten pipanoitten vaatteet täytyy aina laittaa esille, jos ne on keskenää johku lähössä :D (miehillä ei ole yhtään tyylitajua tossa lasten pukemisessa :wink )
 
Mä näytin miehelle sitä vauvankassin sisältöä ja kyselin että onko tarpeeksi hienot vaatteet ja totes että kyllä meidän mukulan kelpaa :) joten kait sillä VÄHÄN jotain ns tyylitajua on. Tosin yleensä kun lähdetään jonnekkin niin saan kyllä kans olla tarkistamassa että onko nyt se ja se pakattu...
Mä odotan innolla sitä kun mies vaihtaa ekan kerran vaippaa ja pukee pikkuiselle vaatteita päälle :) Hän kun ei oo ikinä edes vauvaa pitänyt sylissä saati edes nähnyt :D
 
Takaisin
Top