Sairaalakassi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja S_uski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
:D hehe, näin on, jos ei sitte satu syntymään joulun pyhiksi ;D ok, en kylvä paniikin poikasta ;) Juu ja onneksi isit ja sukulaiset on keksitty ketä juoksuttaa (ja nehän juoksee mielellään vauvan takia.)

Mä sain jo aikaseks tehtyy vähän listaa mitä sinne kassiin tarttis. Pitäis viel ettii joku sopiva kassi. Ja ehkä pakatakki sinne niitä tavaroita...:rolleyes:

Mä taidan ottaa repun... :D Sitten kun joskus sais aikaiseksi vielä pakatakkin sen. Turvakaukaloon ajattelin pakkailla pussiin tms vauvalle vaatteet valmiiksi. Isi ehkä saattaa jopa siitä ne löytää sitten...

Meil on kaukalossa vauvan vermeet valmiina, ja mulla kassi samassa läjässä lähes valmiina. Täytyy vaan toivoo et saa rauhassa lähtee, kun esim puhelimen laturia en voi aiemmin kassiin laittaa kon niitä on vaan yks..

Kyllähän tässä pikkuhiljaa tarvii alkaa viimesiä juttuja hoitaa pois alta :D Tänään taas törmäsin samaan naiseen neuvolassa joka synnytti tasan 4vk etuajassa. Ei kuulemma ollut edes mitää oireita, jotka olis viitannu synnytyksen lähentyvän :D Imuroimpas kotiin tullessani sitte turvaistuimen ja laitoin vauvan vaatekassin samaan läjään esille :D
Ehkä jos sen listan vielä kirjottas omaa kassia varten, niin kaikki tärkeimmät alkais ehkä olee kunnossa..

Rupes niin hirvittään tuo -Eevi-:n kommentti ajan kulumisesta.. Eihän mulla oo laskettuun enää kuin reilu 3 viikkoa :D
Olinpa sitten niinki reipas että pakata näpsäytin vauvalle kotiintulokamat valmiiksi kassiin jonka heitin turvakaukaloon. Ja itsellekkin pakkasin sairaalakassin. Enää se huutaa hammasharjaa, puhelimenlaturia ja tietty neuvolakorttia. Noin. Nyt oon valmis. En siis ollenkaan :D

No niin, tästä ketjusta vinkkejä napanneena sain kirjoitettua listan sairaalakassiin laitettavista kamoista. Kiitoksia siis kaikille vinkeistä! Niin pitkälle en sentään mennyt, että olisin oikeasti jotain pakannut vielä. :grin Turvakaukalokin asuu vielä varastossa. Oletan, että mies tajuaa sen sieltä tarpeen tullen hakea. Sit pitäis vielä miettiä vaavun kotiintulovaatteetkin. :confused004 Ehkä elämän tärkeimpiä päätöksiä! Mut kun mä en edes keksi, mitä kassia käyttäisin sairaalakassina. :cool01

Jaaha, sairaalakassi on pakattu, laturia ja hiusharjaa lukuunottamatta. Ja niin tietenkin, EVÄÄT! herranjumala, täytyy käydä kaupassa ostamassa :D

Mä en ajatellu ottaa eväitä mukaan ollenkaan. Kyllä ne sairaalasta viimeksi ruokaa antovat ja mies kävi odotellessa syömässä muualla :D Ehkä jotain limpparia tms voisin ottaa mukaan.

Mä onneton olen syönyt jo toistamiseen sairaalakassiin pakatut evääksi tarkoitetut suklaapatukat :rolleyes: Täytyykin kattoo, mitä mä olen sinne jo pakannut...turhuuksista ainakin kuivashamppoon, jos ei jaksa mennä suihkuun ja haluu vierailuaikana näyttää ees vähän freesimmältä. Vauvan tavarat on jo valmiina. Tänään tosin puntaroin varmaan vartin kaupassa tuttihyllyn vieressä, mut päätin sittenkin jättää tutin ostamaatta. Jos sitä ei vaik tarttiskaan. Pullotkin pitäs kai steriloida...hyvä kun joku muistutti.

Onks sillä muuten joku maksimiaika, miten pitkään pullot sun muut pysyy riittävän steriileinä? Siis että jos nyt keittelee, niin onko ne vielä 2-3 viikon päästä esim puhtaat? Vai pitääkö ne yleensä keittää juuri ennen käyttöä myös? Missään pakkauksessa ei oikein sanota..

Uutena kun teet käyttöön otto keittämisen niin on hyvä, on sitte kaapissa viikon tai kuukauden :) Nykyäänhän ei enään edes tosta keittämisestä niin paljoa "vouhoteta" ettei joka juttu ole liian steriili.. Esikoisella pesin pulloja ja keitin niitä säännöllisin väliajoin, mutta toisen kohdalla niitä en keitellyt kuin käyttöön ottaessa. Tutit ja tietysti uusin (2-3kk) välein..
Ja hyvin terveitä molemmat ollut, esikoisella tainnut elämäsä aikana olla yksi vatsatauti ja tytöllä ei yhtään :) flunssatkin sairastetaan max 2x vuodessa :)

Vaatteet kassiin pakattuna xD On muuten vaarallista tuo kassin pakkaaminen. Tuli siinä sivussa siivottua vaatekaappi! Ja mitä vielä, miehen kaappi myös! :D "Ne hormoonit" Ai jee, ja kaiken tämän aikana lapset oli käyny tusseilla piirtelemässä vähä sinne ja tänne >:| Arrrrg..

Mun eväät oli ruhtinaalliset, 4 myslipatukkaa :D ajattelin et sieltä saa kuitenkin hanoista vettä ja sen parempaa ns. janojuomaa ei ole :) ja onhan aina kantiini ja se ihana isukki joka hakee ihan mitä tahansa syötävää/juotavaa :D

Täälä kans meinasin pähkinöitä ja sit niitä huoneenlämmössä säilyviä kiisseleitä ottaa pari mukaan :) Onneksi tosiaan tuo palvelu pelaa kun jotain pyytää ;) ..paitsi yö aikaan ei kyllä kanttiini ole auki, mutta muuten :) Sukulaiset kantaa suklaata yms ;)
(Ei varmaan kuulu tänne osioon, mutta pakko noista sukulaisista purnata.)
Viimeksi pääsin osastolle kolmen maissa ja johan sieltä lähempänä kuutta tyrkkäs miehen perhe (sis, kolme lasta.) vierailulle >:| Ai juma mä olin ihan hajoamis pisteessä kun en olis jaksanu yhtää sitä showta kun valvonu melkein 2vrk.. + "meillä on tapana ottaa aina synnärillä tuoreesta äitistä ja vauvasta kuva" luojan kiitos en ikinä ole sitä kuvaa missään nähnyt.. eeeettä näin..

Jos jollakin "meistä" ilmenee moinen tapa, niin voi olla että mä oon ensimmäinen julmuri joka aiheuttaa katkoksen tähän ihanaan perinteeseen.. :evil6

Mäkin meinasin että pitäskö unohtaa puhelimeen "älä häiritse" tila päälle koko sairaalassa olon ajaksi xD Hitto, oonkohan mä itsekäs vai mitä ihmettä, mutta mä en kyllä sinne sairaalaan kaipais ketään muita kuin miestä ja omia porukoita (meijän tenavat on kuitenkin heillä, jos piltti syntyy vkloppuna :) )

Meillä ei oo koskaan miehen sukulaiset käyny kattoon synnärillä ainoastaan mun sisko ja mun vanhemmat ja hyvä niin.. :) paitsi mun täti oli kerran niin sitkee kun en vastannut sen soittoon niin se rupes "häiriköimään" vuodeosaston henkilökuntaa puhelin soitoilla jotta sais mut kiinni..en ollut vastannu sen soittoihin koska oli tuntematon numero :D:D

Ja nyt oon päättänyt että meijän muksut näkee uuden tulokkaan vasta sit kotiintulo päivänä..noi on niin "huligaani" parivaljakko että haluan säästellä huonekavereiden hermoja ;)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Tääl ei ees pääse synnärille kun mies ja lapset. :) Toisaalta oon ihan onnellinen, onpahan hieman (ehkä) rauhallisempaa kun ei jatkuvasti ramppaa vieraita...

Takaisin