Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ollaan lähdössä Cape Verdelle tiistaina ja mietityttää nää ruoka asiat. Rakastan ruokaa ja varsinkin kala ja äyriäis ruokia!
Mitä rajoituksia on siis katkarapujen ja muiden äyriäisten suhteen?
Mekin ollaan maaliskuussa lähdössä Kap verdelle, Salin saarelle :) kyllä mä uskaltaisin syödä siellä kalaa ja äyriäisiä, toki varmistaisin, että on kypsiä ja säilytetty oikein.
Eilen satuin lukemaan, että kap verdellä on tavattu zika-virusta.. se mua vähän huolettaa![]()
Menisittekö raskausaikana pulkkamäkeen? Kaveri kysyi jos mentäis meidän poikien kanssa ensi viikolla ja nyt kuitenkin aloin miettiin et haluaisin ehkä jättää väliin varmuudeksi, mut sit pitäisi kertoa kaverille. Ensi viikolla rv11.
Mistään hurjasta mäestä tuskin kyse, kun pojat vasta 1 vee mut jotenkin ne pomput ja mahdollinen kaatuminen jännittää.
Esikoisen aikaan olin tammikuun lumikeleillä aivan viimeisilläni, joten pulkkamäkeä en oo joutunut ennen miettimään :D

Papaijaa en ole syönyt, koska neuvolassa se joskus 2008 kiellettiin ihan täällä Suomessa. Ituja en nyt raskaana olevien kielloista löytänyt tuosta Eviran taulukosta. Löytäisikö joku muu?
Satuin huomaamaan että tässä artikkelissa idut kehotettiin keittämään, Eviran sivuilla syynä mahdollinen EHEC- ja salmonellabakteeririski:
https://www.vau.fi/raskaus/raskaus-ja-ruokavalio/odottajan-menu-vaihtelee-maittain/
Eviran sivuilla idut mainitaan kahdessa kohdassa:
1. Nitraattia keräävät kasvikset. Keitä koskee: imeväisikäiset
2. Idut. Keitä koskee: Leikki-ikäiset
Ei siis mun silmiin osu kyllä rajoituksia raskaana oleville.