Saako raskausaikana ... ?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tottakai kovia juustoja (varsinkin pastöroituja) voi syödä, tai mulla menee ainakin jo kaiken ymmärryksen yli, jos ne on kiellettyjä. En tajua pastöroimattomiakaan kovia juustoja, kuten aito parmesaani, kun eihän se listeria lisäänny kovalla alustalla. En vaan tajua. Mut sama se, pahin paikka itselleni on kyllä tuorejuustot.

Kkoo Valion tuotteita saa heidän mukaansa syödä ja oon syönytkin... siis tuore juustoja:) mulla menee yli ymmärryksen muutenkin nämä rajoitukset! Joka vuosi jotain uutta ja ”jännittävää”, kuten nää siemenet! Viime vuonna oli vaan se pellava ja nyt kaikki öljykasvin siemenet... arvatkaa mitä mä oon napostellut viimeisissä raskauksissa? Noh auringonkukan ja pinjan siemeniä sipsien sijaan!!!! Siis kilokaupalla!!Tossahan noi porskuttaa ja lauleskelee jotain pebaleidiä :,D
Sori avautuminen...

Salmiakki ja laku tauko tekee kyllä tiukkaa, mutta sairaalakassiin kyllä pakataan mukaan. Viimeksi salmiakki pelasti kun oksentelin salissa, kun oli ollut syömättä, eikä siellä sitten kunnon ruokaa saanut, niin salmiakki nosti sokereita sen verran että pärjäsi loppusynnytyksen

Joka vuosi tuntuu tosiaan tulevan lisää kiellettyjä. Tämäkin on varmaan maa kohtaisia. Siemenet ja metwursti tuli itselle uutena asiana.

Mies teki ruokaa ja vasta sitten tuli pohtineeksi, että onko se mulle sopivaa kun sisältää inkivääriä

Mies teki ruokaa ja vasta sitten tuli pohtineeksi, että onko se mulle sopivaa kun sisältää inkivääriä

Mulle neuvolassa sanoi, että mausteena tuore inkivääri ok. Kielto koskee lähinnä luontaistuotevalmisteita, joiden pitoisuuksista ei aina tiedä.

Joka vuosi tuntuu tosiaan tulevan lisää kiellettyjä. Tämäkin on varmaan maa kohtaisia. Siemenet ja metwursti tuli itselle uutena asiana.

Mä en tota meetvurstia tiennyt. Nyt menee sekin sitten lopetettavien joukkoon. Välillä alkaa tuntumaan kyllä siltä että kaikki on kiellettyä :'( ainakin kaikki mikä on tavallisesti sitä suurinta herkkua :D

Mietiskelin tässä, että kuinkahan kauan voin lasketella...? Jossain lehtijutussa oli suositus, että ei laskettelua edes ekalla kolmanneksella, mutta jotenkin se tuntuu oudolta. Ymmärrän, että toiselta kolmannekselta ei varmaan enää kannata mäkeen lähteä.

Henuli en tiiä oikeaa vastausta, mutta lähestyn tätä siltä kantilta että mikä on sun reaktio jos kaadut? Hysteria?paniikki? Vauvan alkuhan on hyvin suojassa masussa, joten mun mielestä voi harrastaa samoja asioita kun ennenki varsinkin tän ekan kolmanneksen?! Jos tuntuu hyvälle niin mä harrastan kuin normaalisti:)tyhmiä riskejä välttäen tietysti ;)
Mut tää ihan mun pohdintoja ja mielipide:)

Meidän neuvolatäti ei juuri muihin rajoituksiin ja turvallisuusasioihin vahvasti puuttunut mutta kovasti korosti sitä että älä sitten kaadu kun on noin liukasta ettei käy huonosti. Vaikka sikiö onkin hyvin suojassa niin jos kadulla liukastuminen voi olla kohtalokasta niin mites sitten rinteessä kaatuminen? No, viimeksi kyllä jonkin verran ratsastinkin raskaana, nyt on ollut sen verran taukoa etten taida nousta selkään edes tässä alkuvaiheessa vaikka hyvää liikuntaa se onkin.

Mietiskelin tässä, että kuinkahan kauan voin lasketella...? Jossain lehtijutussa oli suositus, että ei laskettelua edes ekalla kolmanneksella, mutta jotenkin se tuntuu oudolta. Ymmärrän, että toiselta kolmannekselta ei varmaan enää kannata mäkeen lähteä.

Oma mies hyvä ettei suuttunut ku mietin et kokeilisko laskettelua kun olemme lähdössä ensi kuussa lappiin. Sanoi ettei vie mua lähellekkään mitään laskettelukeskuksia jos on riski että meinaan mennä mäkeen :D

Me oltiin miehen kanssa viime raskaudessa Himoksella talvilomalla laskettelemassa. Silloin just ekan kolmanneksen loppupuolella. En kyllä kaatunut, vaikka menin aika vauhtia ja viime kerrasta oli vuosia. Aika uhrarohkeeta ehkä, kun luotin itseeni niin kovasti.

Ollaan lähdössä Cape Verdelle tiistaina ja mietityttää nää ruoka asiat. Rakastan ruokaa ja varsinkin kala ja äyriäis ruokia!
Mitä rajoituksia on siis katkarapujen ja muiden äyriäisten suhteen?

Elmu käsittääkseni saa syödä kunhan on oikea oppisesti valmistettu :) ihanaa reissua!

Saahan mozzarellaa syödä kun sen kuumentaa? Laittaisin siis pizzaan sitä ja aion kyllä laittaa meetvurstiakin..

Takaisin