Saako raskausaikana ... ?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Idiootti kysyy, että eikös pulkkamäkeen uskalla mennä? :rolleyes::laughing002

Teestä, mä oon juonut vihreetä,valkosta ja mustaa teetä! Muistelisin kyselleeni (aikoja sitten) neuvolasta ja kyseiset on ihan Ok :) mut tästä tosiaan aikaa ja noi rajoitukset muuttuu vuosittain :o
Halloumista joku kyseli, pastoroidusta maidosta tehdyt juustot on Ok, varsinkin kuumennettua! Valionlla on ihan halloumilta maistuvaa grillijuustoo et suosittelisin ennemmin käyttämään sitä kun jotain ulkomaista ;) ps olen syönyt halloumia raskaus aikaan:)
Mut jokainen tavallaan:p

Mä en oo kyl mistään hedelmä rajauksista tietonen. Eviras ei ainakaa lue hedelmistä mitään.

Ei kun joku jossain kohtaa puhui jotain kuorellisista ompuista ja viinirypäleistä et ois kiellettyjä... siihen liittyi toi viesti kun ihmettelin asiaa:)
+ kun noi eviran suositukset muuttuu vuosittain niin mistä sitä koskaan tietää minkä kiellon keksivät seuraavaksi :p
Varmaan sitten ku meidän lapset alkaa lapsia pukkaa ei saa syyä kun pottua ja suodatettua vettä:D

Ei kun joku jossain kohtaa puhui jotain kuorellisista ompuista ja viinirypäleistä et ois kiellettyjä... siihen liittyi toi viesti kun ihmettelin asiaa:)
+ kun noi eviran suositukset muuttuu vuosittain niin mistä sitä koskaan tietää minkä kiellon keksivät seuraavaksi :p
Varmaan sitten ku meidän lapset alkaa lapsia pukkaa ei saa syyä kun pottua ja suodatettua vettä:D

Ei noi missään kiellettyjä ole, mutta jotkut sanoivat syystä tai toisesta välttelevänsä niin kerroin vain myrkyistä joita sisältävät ja siksi jossain kontekstissa näitä nostetaan esiin. Itse kyllä syön hedelmiä ihan surutta vaikka nämä mönjät niissä tiedostankin. Ulkomaillahan myös sauna on kielletty että tosiaan kukin tyylillään :)

Ja kiitti tiedosta, vetelen kuumennettua grillijuustoa koko kesän!

Kamomilla*: Vihreää teetä saa juoda :) Siinä on hieman vähemmän kofeiinia kuin mustassa teessä. Itse oon yrittänyt rajoittaa teen juonnin niin, että juon korkeintaan neljä kuppia päivässä, mieluummin kolme.

Itsekin uskaltaisin kyllä syödä grillattua halloumia - tai ainakin sitä Valion grillijuustoa, kuten Äippä x5 vinkkasi :)

Eniten jään kaipaamaan sushia ja lakritsia. Itselläni verenpaine kiusaa joten jää lakritsi tauolle. Pitää jossain kohtaa lukea mitä muutoksia on neljässä vuodessa tullut. Suurin osa näytti olevan tuttuja juttuja.

Vaikeinta on luopua tietyistä juustoista, salmiakista ja lakusta sekä kamomilla teestä. Tänäänkin ajattelin tehdä avokadopastaa ja siihen kuuluu se parmesaani. Mitenköhän sitä vois kuumentaa niin että saisin syödä sitä :think005

Vaikeinta on luopua tietyistä juustoista, salmiakista ja lakusta sekä kamomilla teestä. Tänäänkin ajattelin tehdä avokadopastaa ja siihen kuuluu se parmesaani. Mitenköhän sitä vois kuumentaa niin että saisin syödä sitä :think005

Mun on ihan mahdoton yrittää muistaa näitä rajoituksia.. [emoji28] oon vedelly kovia juustoja ihan huoletta, kun muistin, että koskee vaan pehmeitä juustoja. Raakaa kalaa en sentään ole syönyt :D

Minä kyllä aion syödä turkinpippureita, muuten en saa vietyä ja haettua tyttöä eskarista. Siis saan siitä helpotusta pahoinvointiin. Terkkari oli kyllä kauhuissaan kun sanoin, että syön päivittäin salmiakkia, joten pitää koittaa nyt vähän säännöstellä..

Eikö parmesaani ole yleensä pastöroidusta maidosta (samoin muut kovat juustot)? Lisäksi Valion tuorejuustoissa on ainakin jossain pakkauksissa merkintä, että turvallista syödä myös raskaana ollessa.

Juustohyllylle kun menee hakemaan sitä gourme-vuohenjuusto-mikälie-gorgonzolaa niin se on usein pastöroimaton eteenkin jos on ulkomaalainen juusto.

Itse lueskelin tuossa joku aika sitten juttua, jossa joku eviran asiantuntija puhui noista juustoista ja niiden syömisestä raskausaikana. Ja siinä jutussa oli että Suomessa ei ole kuulemma löydetty mitään haitallista juustoista moneen vuoteen, eli rajoitus on tavallaan vaan varmuuden vuoksi...

Ja ainahan avokadopastan voi tehdä muihin juustoihin. Hyvää niinkin :) Teen melkein aina sen ihan perus arkijuustoon, kun en raaski erikseen mitään kallista parmesaania ostella.

Ja ainahan avokadopastan voi tehdä muihin juustoihin. Hyvää niinkin :) Teen melkein aina sen ihan perus arkijuustoon, kun en raaski erikseen mitään kallista parmesaania ostella.
Meillä vaan sattuu kotona olemaan pari ihanaa Italiasta tuotua parmesaania, enkä usko että ne on pastöroitu. Täytyy varmaan tehdä se ilman juustoa ja antaa miehen raastella omaansa se jälkikäteen.

Alussa aiheuttaa hiukan sumplimista kun en ihan vielä haluaisi paljastaa raskautta. Onneksi ei sentään ole tulossa mitään juhlia hetkeen.

Mulla juustot on vaikein. Mä oon kyl syöny kaikkii juustoi kuummennettuna et voit kyl parmesaanii syödä mut se pitää lämmittää hyvin sinne sekaan. Mä oon siis tehny näin. Toki mies löys sellasen vaihtoehto juuston parmesaanille mitä taas saa syödä en nyt vaa muista sen nimee.

Takaisin