Ruokavalio

Saako meetvurstia syödä? Ihan ku oisin lukenu, että se on kiellettyjen listalla! Jos saa niin tämäpä vasta iloinen asia!!! Ihan itku kurkussa luovuin siitä :D
Ei kai siinä muuta "kiellettyä" oo kuin voimakassuolaisuus.

Wtf metukkakin kiellettyjen listalla!
No varmaan tosiaan se suola ei oo kovinkaan hyväks, jos muutenkin nesteet kertyy...
Ja tääl on nyt joku himo siihen, ei hyvä, kun muutenkin turvottaa ihan jäätävästi! :sad001

Mutta eiköhän kohta tuu vitamiinien lisäks joku mega-pilleri joka sisältää kaikkee sallittuu ja korvaa päivän aterian!
:laughing025
Vähän väsynyttä...

Hehhunen, törkee kommentti isältäs :( myös mä olisin pahottanu tollasesta mieleni. Mulla myös ahmimishäiriö, joka tosin nyt pysynyt paremmin kurissa raskausoireiden vuoksi. Mä menen ekalle neuvolakäynnille yksin just nimenomaan siks että pääsen puhumaan tästä terkalle ja saan muutenkin sovittua, ettei mun painoa kailoteta jatkossakaan miehen ollessa paikalla, se on mun oma asia vaikka yhdessä odotetaankin :)

Metukassa on se toksoplasmariski, jonka takia se on kielletty. Sama kuin muissakin kuumentamattomissa lihoissa ja sama kuin kissankakassa. Joissakin maissa kehotetaan pakastamaan meetvursti muutamaksi päiväksi, sitten voi syödä.

Enpä oo kuulukkaan tota metukka kieltoa! Edes esikoisen aikaan! :D

https://www.evira.fi/globalassets/e...keiden-kayton-rajoitukset/evira_taulukko1.pdf
Tuolta löytyy tietoa. Suosituksia ja kieltoja :)

Itse olen ylipainoinen myös, taitaa olla tällä hetkellä 15-20kg ylimääräistä.

Teille, jotka kärsitte jostain syömishäiriön muodosta, kertokaa siitä neuvolassa avoimesti ja tarpeeksi painokkaasti. Silloin terveydenhoitajalla on oikea tieto tilanteestanne, ja toivon mukaan sovittaa puheensa ruokavaliosta ja painosta sen mukaan. Itselläni on ikää jo sen verran, että kokemuksen mukaan joskus pitää olla erityisen tiukkana, ja jos hoitohenkilökunta ei tunnu ottavan kuuleviin korviinsakaan, niin sitten korotetaan ääntä hieman painokkaammaksi ja otetaan tueksi lääkärilausuntoja ym. vastaavaa, jos ei tokene.

Tsemppiä kaikille, itse taidan tämän päivän jälkeen poistua täältä, sillä luulen, että keskenmeno odottelee kulman takana, prosessi on varmaan jo alkanut.

Mun tekis mieli paljon kiellettyjä, esim. metua, lakua, salmiakkia :p sit vie kun oon maidottomalla esikoisen mahan takia ni ei saa suklaata ja kaikissa sipseissäki tuntuu olevan jotain maidon osia tai sit saattaa sisältää :/ tässä pääsee vielä laihtumaan :D

Onko teillä tullut vielä mielitekoja? :D Mulla ei mitään varsinaisia cravingsejä, mutta yleisesti tekee mieli paljon enemmän kaikkea suolasta ja yleensä päinvastoin olen niin sokerihiiri. Tosi hassua! Juurikin esim tuo meetvursti, mitä ei nyt saiskaan syödä, niin koko ajan tekis mieli -.-

Onko teillä tullut vielä mielitekoja? :D Mulla ei mitään varsinaisia cravingsejä, mutta yleisesti tekee mieli paljon enemmän kaikkea suolasta ja yleensä päinvastoin olen niin sokerihiiri. Tosi hassua! Juurikin esim tuo meetvursti, mitä ei nyt saiskaan syödä, niin koko ajan tekis mieli -.-

Mulla ei oo oikeestaan ollu, ekasta ei ollu myöskää. Ruokaa vaa teki hulluna mieli :D

Mulla tekee mieli pullaa, mistä en normaalisti ikinä välittäny. Satsumia ja omenoita täytyy kans joka ilta saada. Sit välillä tulee mieleen joku ruoka mitä on sit pakko saada, niinku pinaattikeitto. Jotkut vanhat lemppariruuat saattaa ällöttää.

olen saanut luvan syödä kaikkea mitä on tarjolla :) Mutta vältän graavilohta yms, ihan listerian vuoksi. Salmiakkia ja lakua saa nyky suosituksen mukaan syödä jos verenpaine kestää.

Salmiakki ja laku lisättiin kokonaan vältettävien listalle, kun ravintosuosituksia uusittiin tämän vuoden alussa. Ei johdu niinkään verenpaineesta, vaan glykyrritsiinistä.
http://www.hs.fi/m/ruoka/a1453349152208

Aion silti ehkä pikkuisen uhmata ja syödä joskus vähän lakua, jos kovin tekee mieli. Rakastan lakritsia...

Olen aina ollut liiaksi asti roskaruoan ystävä, pizzaa, hampurilaisia... uhhhuh NAM! Asumme kaukana kaikesta, ehkäpä onneksi, sillä roskaruokapaikkoja ei ole kovin lähellä, voi olla, etten mahtuisi enää kulkemaan ovista, jos olisi näitä paikkoja kodin lähellä. Kyllä sitä miettii toisenkin kerran, viitsiikö lähteä ajelemaan monen kymmenen kilsan päähän esim. pizzan vuoksi! :D Nyt vaan roskaruoan himo on valtavampi kuin normaalioloissa :( En tiedä mistä moinen johtuu. Syön kyllä vähän miten sattuu ja mitä sattuu, laiska kun olen. Pidän kyllä kasviksista ja salaateista paljon, mutta jotenkin ne nyt ei tuntuisi maistuvan!?? Mielessä pyörii vaan ne roskaruoat.

Helpottaisiko jos itse tekisit esim pizzaa tai hampurilaisia (pihvi ja sämpylät itse tehtyinä)? :) itse tehtynä voisi olla terveellisempi vaihtoehto.

Helpottaisiko jos itse tekisit esim pizzaa tai hampurilaisia (pihvi ja sämpylät itse tehtyinä)? :) itse tehtynä voisi olla terveellisempi vaihtoehto.

Ehkä, mutta suussa kyllä maistuu just ne toisten tekemät kuitenkin paremmilta. Varsinkin hampurilaiset :(

Joo salaatti ei meinaa maistua täälläkään ja oon kova syömään parsakaalia ja porkkanaa. Nyt onneks löysin ruusukaalin jonka saan alas ruuan kaa :D ees jottai vihreetä :p

Taitaa tää ensimmäinen kolmannes mennä ruuan osalta päin mäntyä :D mitään ei meinaa saada alas ja ne mitä saa ei oo järin terveellisiä. Pitää tsempata kun pääsee tästä pahoinvoinnista yli

Mullakaan tää raskauden ruokavalio ei oo mennyt ihan putkeen. Normaalisti oon aika tarkka siitä, että puolet lautasesta on kasviksia ja ylipäätään teen hyvin kasvisvoittoisia ruokia. Pyrin syömään marjoja päivittäin,en käytä mehuja kuin harvoin. Proteiiniksi soijapaloja,soijarouhetta,tofua..
No, nyt olen kärsinyt pahoinvoinnista koko alkuraskauden ja KAIKKI tutut ruuat oksettaa. On tehnyt mieli vain mehuja,kiisseleitä,mehukeittoja,fetajuustoa,kanaa,kasvispizzaa,hampurilaista,pastaa,hesburgerin kanasalaattia..
Olenkin syönyt ihan liikaa p*skaa ja ihan liian vähän kasviksia :(

Samoin tällä mennyt ihan pieleen syömiset. Ennen kuusi ateriaa päivässä joka ateialla oikeessa suhteessa hiilreita ja proteiinia, lämpimien ruokien yhteydessä vähintään puoli lautasellista kasviksia, kokojyväleipää ym.
Viimeiset viikot ei vaan mikään terveellinen ole maistunut, rahkat ällöttää, salaatti tai mitkään muut kasvikset vaan maistuu pahalle. Mikään ei ole parempaa kun pehmeät vehnäsämpylät ja kaikki mahdollinen roskaruoka. Toivottavasti pikkuhiljaa alkaa maistua myös terveellisemmät vaihtoehdot.

Takaisin