Ruokavalio

Mulla tää sama, tein elämäntaparemontin keväällä, puhdistin syömiset, paino putos, voin hyvin, vatsa voi hyvin. Nyt on menny ihan retuperälle kun väsymys on karmea ja moni asia etoo, parempi olo tulee kaikesta "huonosta". Koko ajan ollut nälkä ja alas menee parhaiten epäterveelliset ruuat ja herkut, joita aiemmin söin harvoin. Alkaa jo ärsyttää miten huonoksi on syöminen mennyt, toivon et toinen kolmannes parantaa olon ja saan taas syömiset kuntoon.

Onneks on muitakin :) viime raskaudessa pystyin palaamaan tuttuun ruokavalioon jossain rv 15 paikkeilla. Sitä odotellessa :D

Kaikku on pajaa mitä aatteleekin. Ravintoterapeuttini kehotti syömään salmiakki mut kohtuudella tyylin 5-10ei pussillista. Ja määrä se pahin onkin.

Ei oo totta, sen lisäksi että nyt on viikon verran oksettanu aamusta iltaan, heräsin nyt myös kesken yöunien neljältä oksentamaan... ruokavalio ei ole täälläkään kondiksessa, lähinnä menee alas viilejä ja mehukeittoja. Onneksi alkoi loma, jos tämä olo tästä vaikka sen aikana helpottais niin ei menisi ihan saikkuiluksi koko alkuraskaus :( ja pääsisi oikeasti nauttimaan pienokaisen kasvamisesta.

Tulin just takaisin 5pv kaupunkilomalta, ja täytyy sanoa että kiva olla kotona :) Syötiin säännöllisesti ja hyvin, ja käveltiin paljon, mutta oli se rankkaakin. Yllättävän hyvin löytyi vaihtoehtoja, aamupalalla hotellin henkilökunnan jäsen teki puhelun jotta saatiin tietää onko jugurtti pastöroitua - oli se. Monissa kahviloiden leivissä/patongeissa oli majoneesia, jota en raa'an kananmunan takia uskaltanut syödä.

Ihanaa kun pystuit katkki nauttimaan lomasta. Mä kuulun niihin"selviydyn" jotenkin raskaudesta äiteihin. Huumorilla oksentelusta selviää mut kaikki muu päälle niin apua.

Mua on jotenkin ruvennu ahdistamaan tämä ruokavalio asia todella paljon. Mitä saa syödä ja mitä ei. Onko jollain linkittää uusinta listaa suosituksista ja vältettävistä? Toki sen varmaan neuvolasta saa kun sinne joskus pääsee. Eilenkin oltiin teatterissa ja siellä oli ruuat jouluteemalla...maistoin jotain juustoa ja nyt tulen suunnilleen hulluksi kun tuntuu ettei mitään saa syödä vaikka tiedän, että pitäisi vaan ottaa rennosti.

Mä kyllä oon aika rennosti ottanu. Mittää raakaa lihaa en syö, aurajuustoo vaan kypsennettynä ja a-vitamiinipitoiset + lakut/salmiakit poikkee :)

Tuo hunaja imeväis iässä oli yllätys mulle.. en ole ennen kuulukkaan kun toiset antaa sitä sokeriliuoksen korvikkeena.

Juu mäkään en stressaa hirveästi. Raa'at lihat kaikki jätin kans pois ja maksaa isoina annoksina vältän, salmiakkii oon syöny mut tosi vähän, ehkä kerran viikossa parikymmentä grammaa. Tietty alkoholin jättäny kokonaan mut muuten ollu ihan normaalisti. Suosittelen ettei mitään överistressiä asiasta vedä kun on suosituksiin tutustunut, neuvolasta kannattaa myös kysyä. Itse vältän niitä vaan mitä sieltä suositeltiin.

Te jotka otatte rennommin noiden kieltojen kanssa, niin mitä esim.syötte sellaista joka on kieltolistalla? Itse olen ottanut oikeastaan kaikki kiellot melko kirjaimellisesti, tarvitsen sellaiset selkeät rajat niin helpompi mennä sitten tuolla linjalla. Mutta ymmärrän kyllä siis sen rennommankin linjan, itselle vain tuntunut tuo helpommalta. Tosin sitten on ollut hirveä stressi kun olen syönyt esim. parmesania ja vasta sen jälkeen tajunnut että ei se ollutkaan pastoröimattomasta maidosta tehty.. :wideyed:

Noista juustoasioista en oo esim. osannut olla hirveen tarkka kun niistä ei neuvolassa mitään sanottu enkä tullu ajatelleeksi et niissä vois jotain kiellettyä olla. Maalaisjärjellä, sitä juustoo mitä syöny tähänki asti ilman huolta oon pieninä määrinä syöny edelleen, esim. feta. Inkivääriteetä oon juonut vaikka inkivääriä ei suositella. Neuvolasta neuvottiin välttää kaikkea raakaa lihaa ja kalaa sekä maksaa suurina annoksina, niitä oon välttänyt.

Täällä ruokavalio koostunut parin viikon ajan oikeestaan pelkästä leivästä ja hedelmistä. Painoa tippunut 2-3kg, ei kyllä haittaa yhtään kun pohjalla ylipainoa. Lämmin ruoka on kaikkein pahin eikä meinaa upota sit millään. Sit ku ei syö -> tulee vielä huonompi olo ja pää kipeeksi. Helpotusta odotellessa.

Mä oon syönyt koko viiikon pelkkää salaattia kun muu ei meinaa maistua.
Hassua kun normaalisti en välitä juuri siitä salaatista vaikka muita vihanneksia syönkin.

Satsumat on ollut hyvä apu pitämään huonoa olo edes vähän loitolla. Kun kamalasti alkaa yökättämään syön 1-2 semmosta ja hetkeksi taas helpottaa.

Takaisin