Ruokavalio raskausaikana

Ei oo enää auki. Oliskohan ollu joku mis puhuttiin kalarasvoista ja et pitäis syödä kalaa 2kertaa viikossa. Tuli luettia niin monta linkkiä peräjälkeen etten muista (nyt kännykällä sängyssä kirjottelen niin huonompi tarkistaa).
 
Jollain muistilistalla ainaki näköjään oli et tulis välttää haukea, maksaa, graavilohta ja hunajaa. On vähän "suppea" ja informaatiton lista heillä.

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo toi se oli se lause mitä ihmettelin. Samaa mieltä, eikä mitään perusteluja.
 
Jep, ei ees lähdettä mistä tieto peräisin :)

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä vähä tekee tiukkaa syödä terveellisesti ja monipuolisesti ruokaallergoiden vuoksi.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Mammuska, raskausajan vitamiinit sit käyttöön jos pystyy (ellei jo siis ole,varmaan on), ja sit syö niinku pystyy :) no stress :)

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
Juu vitamiinit on jo käytössä:D ku hedelmist ainoo joka käy on vihreät viinirypäleet, marjat ei käy ja vihanneksista ainoastaan keitetty maissi. Kurkku ja salaatinlehti

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon nauttinut 3 päivää keittolounaita kun Suomessa olen kalakeittoa ja hernekeittoa :Heartred ja vähän kevyemmin muutenkin kun koulu on vienyt huomiota :wink
Vedin eilen ison pizzan yksin hämmästys oli suuri kun totesin että jahhans sinne meni.. Jälkkäriksi meni vielä kulhollinen mustaherukkaa :p


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tää viikko on mennyt kipeillessä joten ruokailu on ollut vähän hurlum heitä pääsääntöisesti paljon tuoretta mutta kun vatsavaivat vähän hellittävät herkuttelin pakstepizzalla sukulaatilla ja banaanilla jonka päälle laitoin pikkuisen jädeä :)
Nyt maha on pienentynyt niin että annoskoon pienenemisen huomaa selvästi.
Nyt on jälkkärinä ensin 400 gramma porkkania ja sitten muutama sourcream sipsi :)
Ideana siis täyttää mahaa terveellisesllä niin ei sitten mahdu epäterveellistä niin paljoa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kyl mun mahaan vaan mahtuu... Käytiin äsken kavereitten kanssa syömässä hyvin (määrällisesti ja laadullisesti), sit muutamalle baariin, jossa popkornikippo pöydässä pysyi täytenä (minähän niitä pääasiassa söin, aikani kuluksi vesilasin kanssa) ja kotiin lyllertäessäni mietin, pitäiskö hakea subi... Onneks järki voitti :D
 
Riipiitii, mä oon aina ollut tosi isoruokainen ja meillä mä oon 52 kg ja 155 cm mies 187 cm ja 90 kg ja mä syön enemmän kuin se :)
Mutta näköjään vauva alkaa ottamaan oman tilansa :)
Tai sit tää on väliaikaista.. Ja tyyntä myrskyn edellä..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kyllä munkin mahani tuntuu oikeesti pienentyneen. Joku kylläisyyshormoni vaan on lakannut toimimasta, kun ihan koko ajan vois syödä, vaikka ruokatorvi täyteen sitten, jos ei mahaan mahdu!
 
Samat fiilikset minullakin, normaaliannoksista ja jopa pienistäkin annoksista tulee yllättävän ähkyyn.. Yritän vähentää sokerisen ruuan syömistä, mutta on vaikea kieltäytyä houkutuksista töissä kun pöydällä on joka päivä suklaata ja muita herkkuja.. :-S
 
Ja jestas sentään mikä himo ruokaan on tällä hetkellä! Koko ajan vois syödä, koko ajan tuntuu että on nälkä vaikka söi 20 min sitten :D Ja tyhmä kun olin 3 viikkoa sitten, niin lyötiin vetoa miehen kanssa että pitää olla karkiton ja herkuton meidän häihin asti (1.11.14) poikkeuksellisesti jonkun synttärit/polttarit. JA SE MAKEANHIMO EI LÄHDE MILLÄÄN!!! :D Joka päivä himoitsen kaikkea mitä EN saa syödä (karkkia, pizzaa, pullaa(yök) jne jne) tvtä katsoessa siitähän kokoajan tulee jotain karkkimainoksia että huhhu!!

Eli älkää naiset alkako raskaana karkkilakkoon jos ei oo ihan pakko, siitä ei seuraa hyvää :D
 
Mä himoitsin pitkään pullaa ja ku ajettiin tuuriin ja pysähdyttiin syömään,nii siinä oli leipomo mistä tuli tuoreen pullan tuoksu :D Pakko oli yks korvapuusti ottaa ja voi luoja ku neiti innostu mahassa sen jälkeen :D
En hirveesti oo makeaa syönny ku ei tee mieli,välillä tulee vaan semmonen PAKKO SAADA! :D
 
Kyllä mummun tekemiä pullia meni tänää kaksin käsin. :D Enkä normisti ees piittaa pullista.
 
Mulla kanssa tullu toi pullanhimo ihan puskista. Tykkään mielummin suolaisesta enkä ollenkaan vaaleasta leivästä tai pullasta paitsi nyt.
 
Takaisin
Top